Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Sébastien Loeb: Španělsko je prioritou

30. září 2009

S jasným cílem se vydá na rychlé katalánské asfalty jednička továrního týmu Citroen a úřadující světový šampion Sebastien Loeb. Na nadcházející předposlední soutěži letošní sezóny mistrovství světa FIA v rally musí získat maximální počet bodů, aby eliminoval náskok svého největšího rivala Mikko Hirvonena z konkurenčního Fordu.

Měl už jste čas se přes penalizaci v Austrálii přenést? Jak se na to díváte s odstupem?

„Na startu Rally Australia jsem měl na mysli jediný cíl - dojet před Mikko Hirvonenem. Jelo se na povrchu, na kterém je velmi silný a musel jsem do toho dát úplně všechno, jinak bych ho neporazil. Když mi po dojezdu oznámili penalizaci, byl jsem strašně zklamaný. C4 WRC byla v souladu s pravidly, ale jen administrativní chyba v homologačních formulářích nás odsunula z prvního místa. Na tým se nemůžu zlobit, protože každý může chybovat, i já. Bylo těžké to spolknout. Sám si však říkám, že by bylo horší, kdybych prohrál s Mikkem, protože mu nestačím. Přišlo to ve špatnou dobu, ale nechal jsem to za sebou...“

Nyní je na pořadu asfaltová Katalánská rally a na ní má Citroën od roku 2006 'předplacená' první dvě místa na stupních vítězů. V čem tkví tajemství úspěchu?

„Člověk musí jezdit čistě okruhovým stylem, brzdit až u špice a vyjet širokou stopou. Většina tratí byla opatřena nových asfaltovým povrchem, který tvoří vysokou hranu. Takže se vyhýbáte velkému řezání zatáček. Zdejší erzety si užívám opravdu hodně, stejně jako jízdu na limitu, po které všichni volají. Při přípravě na letošní ročník jsme testovali nedalekou Salou. Asfaltová verze C4 WRC je srovnatelná s tou loňskou, snažili jsme se vyladit pár problémů, které nás loni potkaly.“

Před posledními dvěma soutěžemi vede Hirvonen před vámi o pět bodů. Myslíte ještě na obhajobu titulu?

„Mám opravdu málo alternativ jak dokončit sezonu s excelentními výsledky. Je těžké si být jistý, když to závisí na výsledcích ostatních. Není to pozice, ve které bych chtěl být, ale můžu to jenom akceptovat. Dá se však říct, že máme větší pravděpodobnost na zisk prvního i druhého místa než třeba ve Švédsku. Bude to hodně záležet na Danim, protože Hirvonenovi budou k zisku titulu stačit druhá místa. Budu dělat co je v mých silách… Pokud Dani nebo kdokoliv jiný skončí mezi Mikkem a mnou, začneme prakticky od začátku. Pokud se tak stane, uvidíme, jaký bude Wales. Ale momentálně je mou prioritou vítězství ve Španělsku.“

Měl už jste čas se přes penalizaci v Austrálii přenést? Jak se na to díváte s odstupem?

„Na startu Rally Australia jsem měl na mysli jediný cíl - dojet před Mikko Hirvonenem. Jelo se na povrchu, na kterém je velmi silný a musel jsem do toho dát úplně všechno, jinak bych ho neporazil. Když mi po dojezdu oznámili penalizaci, byl jsem strašně zklamaný. C4 WRC byla v souladu s pravidly, ale jen administrativní chyba v homologačních formulářích nás odsunula z prvního místa. Na tým se nemůžu zlobit, protože každý může chybovat, i já. Bylo těžké to spolknout. Sám si však říkám, že by bylo horší, kdybych prohrál s Mikkem, protože mu nestačím. Přišlo to ve špatnou dobu, ale nechal jsem to za sebou...“

Nyní je na pořadu asfaltová Katalánská rally a na ní má Citroën od roku 2006 'předplacená' první dvě místa na stupních vítězů. V čem tkví tajemství úspěchu?

„Člověk musí jezdit čistě okruhovým stylem, brzdit až u špice a vyjet širokou stopou. Většina tratí byla opatřena nových asfaltovým povrchem, který tvoří vysokou hranu. Takže se vyhýbáte velkému řezání zatáček. Zdejší erzety si užívám opravdu hodně, stejně jako jízdu na limitu, po které všichni volají. Při přípravě na letošní ročník jsme testovali nedalekou Salou. Asfaltová verze C4 WRC je srovnatelná s tou loňskou, snažili jsme se vyladit pár problémů, které nás loni potkaly.“

Před posledními dvěma soutěžemi vede Hirvonen před vámi o pět bodů. Myslíte ještě na obhajobu titulu?

„Mám opravdu málo alternativ jak dokončit sezonu s excelentními výsledky. Je těžké si být jistý, když to závisí na výsledcích ostatních. Není to pozice, ve které bych chtěl být, ale můžu to jenom akceptovat. Dá se však říct, že máme větší pravděpodobnost na zisk prvního i druhého místa než třeba ve Švédsku. Bude to hodně záležet na Danim, protože Hirvonenovi budou k zisku titulu stačit druhá místa. Budu dělat co je v mých silách… Pokud Dani nebo kdokoliv jiný skončí mezi Mikkem a mnou, začneme prakticky od začátku. Pokud se tak stane, uvidíme, jaký bude Wales. Ale momentálně je mou prioritou vítězství ve Španělsku.“

Citroen

Další články

Elektromobilita není jen modní trend. Proč si pořídit elektromobil?

Slovo elektromobil se v poslední době skloňuje stále častěji. Zatímco před několika lety bylo objektem zájmu leda tak nadšenců do nových technologií a zarytých ochránců přírody, dnes se kolem něj točí konverzace nad pivem v hospodách, při cvičení ve fitness centrech i v rodinách při snídani. Že by móda? Možná. Elektromobily mají ale řadu vlastností, pro které stojí za to nad nimi zauvažovat.

zobrazit článek >

Zatímco automobilky strádají, Bentley slaví rekordy

Dozvuky koronavirové pandemie stále tíží automobilový průmysl. Zatímco jiné automobilky bojují s propady, Bentley prodává nejvíce aut v celé své historii.

zobrazit článek >

Jak se připravit na autoškolu?

Autoškola vždy byla, je a pravděpodobně ještě dlouho bude strašákem, kterému většina lidí na prahu dospělosti či později čelí. Ať už má váš strach z autoškoly jakoukoli podobu, poradíme vám, jak se na výcvik za volantem včas a v klidu připravit.

zobrazit článek >