Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Mediasport zve fanoušky rally do Rakouska

18. září 2009

Nadcházející víkend znamená pro fanoušky rally velké dilema. Pojede se podívat na předposlední domácí podnik Mediasport Mezinárodního Mistrovství ČR do okolí Příbrami nebo se vydá na evropské finále projektu Pirelli Star Driver do okolí rakouského Freistadtu...?

Česká Republika bude mít v tomto projektu i letos svého zástupce a tím bude juniorská naděje Jan ČERNÝ, který bude mít na svém voze nalepené startovní číslo 3.

Z loňského roku byly převzaty osvědčené prvky, jako například schopnost jezdce komunikovat v anglickém jazyce před odbornou porotou nebo schopnost pilotovat soutěžní vůz na asfaltovém, ale i šotolinovém povrchu. Letos je ale pro všechny nominované piloty připravena novinka a tou je fitness test, který podstoupí každý jezdec v pátek odpoledne.

V sobotu jsou připraveny opět dvě rychlostní zkoušky, opět se každá pojede třikrát. Ovšem pořadí povrchů bude letos obrácené, dopoledne se začne asfaltovým testem a po dlouhém poledním servisu bude na posádky čekat test šotolinový.

Vítěze vybere pečlivě zvolená porota. Hlavním tahákem bude populární účastník Mistrovství světa Petter Solberg nebo Markku Alen. Do vozu s jednou nulou usedne další hvězda světového formátu Gigi Galli. V pátek večer bude vylosována šestice výherců a každý výherce bude mít možnost usednout jako spolujezdec na jedné rychlostní zkoušce vedle tohoto italského bouřliváka.

Mediasport byl i letos požádán pořadateli o spolupráci v oblasti televizních záznamů. A opakovat se bude i velice prestižní spolupráce Mediasportu s programem Eurosport a rakouskou televizí.

„Navazujeme na hektickou situaci z loňského roku. Loni jsme museli polovinu týmu poslat ve stejný termín na sprint do Vsetína, letos Pirelli projekt koliduje s Příbramí. Na obě akce se poctivě připravujeme a věřím, že s naším zkušeným týmem vše zvládneme bez problémů. Naši práci mohou ostatně fanoušci a diváci hodnotit na televizních obrazovkách programu ČT4 Sport. Z obou akcí připravíme 30-ti minutovou reportáž,“ sdělil ředitel Mediasport.cz Josef Pátl.

V úterý se zástupci Mediasportu seznámili s náročnou tratí a s pořadateli doladili poslední detaily. Logistik Karel Louda k tomu říká: „Do Rakouska se vydáme celkem se třemi kamerami, pro které již nyní máme vybrány své pozice. Vybrané vozy vybavíme tradičně on-boardovým zařízením a záznamy mohou fanoušci sledovat na našem webu www.mediasport.cz. Přítomen po oba rozhodující dny bude rovněž i náš fotograf.“

V úterý se s rakouskými tratěmi seznámil i Filip Schovánek. „Pořadatelé bohužel dostali nařízeno nezveřejňovat detailní mapy rychlostních zkoušek. My jsme dnes pro české fanoušky dojednali zveřejnění alespoň mapy celkové, abyste měli potřebné informace. A zároveň trochu oprášíme tradici tzv. deníčků, protože tratě si to zcela jistě zaslouží!“

RZ 1/2/3 Schönau - 14,40 km

Malý servis pro tuto rychlostní zkoušku bude umístěn 300 m za cedulí Schönau po levé straně vozovky. I na této zkoušce je malá část šotoliny o délce 500m, která se nachází pouhých 350m po startu. Ukončena je radiobodem č.2 u vesničky Stadler. Všechny radiobody jsou vyznačeny v mapách, které obsahuje oficiální program závodu.

Zajímavé je divácké místo s označením AZ2. K tomuto místu se posádky budou blížit velkou rychlostí, kterou naberou v rovném sjezdu. Následuje křižovatka tvaru T. Doprava po směru RZ se pokračuje po rychlostní zkoušce, po odbočení doleva následuje po 250m letmý cíl. Diváci tedy uvidí posádky vícekrát.

Nádherné místo je na kilometru 3,5 od startu, diváci vidí dlouhý technický úsek tratě. Jedinci s dobrým zrakem mohou posádky pozorovat i na protější straně údolí. Jedincům s horším zrakem doporučuji dalekohled…

Hlavní polední servis bude umístěn již tradičně u výstavní haly u hlavní silnici procházející městem Freistadt.

RZ 4/5/6 Rainbach - 12,45 km

Malý servis pro tuto rychlostní zkoušku bude umístěn v obci Reinbach u tenisových kurtů (proti servisu Mazda) přímo u hlavní silnice.

Divácké místo s označením AZ4 umístěné přímo na startu je velice atraktivní. Fanoušci uvidí prudký asfaltový sjezd s následným dobržděním (šotolinové pneumatiky na asfaltu) do ostré pravé zatáčky a následný přehledný šotolinový úsek.

Od startu je prvních 2,2, km čistě šotolinových. Dobře přístupné a zároveň opět velice atraktivní je divácké místo AZ5. Diváci zde uvidí auto na úzké cestě podél lesa, brzdy a odbočení o 90 st. doprava do lesa. Zde je velice úzká, technicky náročná pasáž ve stoupání. Zcela nevhodný úsek pro fotografování nebo filmování, ale krásný na sledování!

Na diváckém místě AZ6 uvidí diváci posádky při výjezdu ze šotolinového stoupání v lese. Doprava se pokračuje po RZ - asfaltový úsek nebo doleva -; ven z okruhu.

Následuje další levé odbočení a následný dlouhý úsek je tak trochu „o ničem“ a prověří zejména maximální rychlost soutěžních vozů.

Další zajímavé místo je zhruba 500m za pravým odbočením u radiobodu č.4. Z tohoto místa uvidíte velký kus asfaltové části trati.

Posledním zajímavým úsekem je závěrečných 300 m trati. Jedná se o „vygrejdrovanou“ část, která dnes byla asi nejvíce podmáčená a povrch tvořilo mazlavé bláto.

Každopádně fanouška automobilových závodů čeká velmi těžké rozhodování.

Mediasport všem přeje dobrou volbu!

Mediasport.cz

Další články

Elektromobilita není jen modní trend. Proč si pořídit elektromobil?

Slovo elektromobil se v poslední době skloňuje stále častěji. Zatímco před několika lety bylo objektem zájmu leda tak nadšenců do nových technologií a zarytých ochránců přírody, dnes se kolem něj točí konverzace nad pivem v hospodách, při cvičení ve fitness centrech i v rodinách při snídani. Že by móda? Možná. Elektromobily mají ale řadu vlastností, pro které stojí za to nad nimi zauvažovat.

zobrazit článek >

Zatímco automobilky strádají, Bentley slaví rekordy

Dozvuky koronavirové pandemie stále tíží automobilový průmysl. Zatímco jiné automobilky bojují s propady, Bentley prodává nejvíce aut v celé své historii.

zobrazit článek >

Jak se připravit na autoškolu?

Autoškola vždy byla, je a pravděpodobně ještě dlouho bude strašákem, kterému většina lidí na prahu dospělosti či později čelí. Ať už má váš strach z autoškoly jakoukoli podobu, poradíme vám, jak se na výcvik za volantem včas a v klidu připravit.

zobrazit článek >