aktuálně: 53 uzavírek, 9 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Seznam.cz Rally Team po Vyškově v TOP 10

15. září 2009

Stejně jako ve všech předchozích podnicích letošní sezóny, také ve Vyškově o sobě daly výrazně vědět posádky Seznam.cz Rally Teamu. Umístění Pavla Valouška a Karla Trněného v první desítce absolutní klasifikace lze považovat za úspěch a to ještě defekt vyřadil z top ten Slávu Ducháčka.

Nejvýše umístěnou týmovou posádkou byli Pavel Valoušek a Zdeněk Hrůza, kteří obsadili čtvrté místo. Zároveň se stali nejrychlejšími mezi piloty produkčních vozů. „S celkovým umístěním v cíli jsem docela spokojen, protože nám stále zachovává teoretickou šanci na sprinterský titul. Nejsem však úplně spokojen se svým výkonem v úvodu soutěže. Nepodařilo se mi totiž chytit správný rytmus, na který jsem zvyklý. Nevyvaroval jsem se drobných chyb při průjezdu některých zatáček a dokonce mi po špatném dořazení jednou vypadla rychlost. Tím jsme ztráceli drahocenné sekundy a to je ve sprintech hodně znát. Jel jsem tak nějak křečovitě a moc o všem přemýšlel. Ve druhé půlce závodu to už bylo o poznání lepší a jízda byla mnohem uvolněnější,“ hodnotí svůj výkon sebekriticky Valda a naopak chválí svůj tým: „Chtěl bych moc poděkovat mému šéfmechanikovi Alexovi Homolkovi a celému týmu R. A. M. Racing Activities Mládek za skvělou přípravu auta po dlouhé a náročné Barum Czech Rally, kterou s mým vozem absolvoval Michal Hora. Velké díky patří také mému spolujezdci Zdeňkovi Hrůzovi za super práci.“

Vynikajícími časy se prezentovali kdynští Sláva Ducháček a Petr Dufek. O kvalitní finální výsledek je bohužel připravil defekt, jenž je odsunul až do čtvrté desítky pořadí. „Jelo se nám moc hezky i přesto, že jsme hned v první zatáčce byli delší na brzdách. Naše tempo nám přišlo volnější a tím více nás překvapil osmý čas v úvodní vložce. Bohužel v polovině šesté erzety nám šanci na pěkný výsledek sebral defekt. Lesní úsek plný kamení a šotoliny jsme ještě projeli, ovšem po výjezdu na asfalt mi bylo jasné, že levá zadní guma je pryč. Daffy původně navrhoval dokončit zkoušku na prázdné, což mně přišlo nebezpečné a především zbytečné - defekt na sprintu prostě bere šanci, ať se mění nebo ne. S ohledem na techniku jsme kolo v prvním širším místě vyměnili a zachránili tak přinejmenším blatník, nárazník a práh. Guma totiž dokáže plechy žrát až neskutečně,“ zdůvodňuje příčinu své časové ztráty Sláva a přidává poznatky k jedné novince. „Právě ve Vyškově jsme poprvé zkoušeli novou jednotku diferenciálu od firmy KAPS a zatím se nám jevila velmi dobře. Hodně nám pomohlo čtvrtečních několik desítek testovacích kilometrů na nádherné dvoukilometrové trati Hoškovice - Heroltice. Úzká, asfaltová trať vlnící se mezi polem a potokem umožňovala katování dle libosti a je dosud tou nejideálnější, jakou jsem pro účely testování zažil. Ani mi pak nevadilo, že jsme až do tmy museli v šesti lidech zametat vytahané kamení a večer jsem usnul jako dudek. Nyní už se moc těším na Příbram, která je po Šumavě mojí druhou domácí soutěží a opět během ní hodláme pokračovat v testování KAPSu, tentokrát na zcela odlišných, rychlých a čistších asfaltech.“

Se Slávovými slovy naprosto souhlasí také Petr Dufek. „KAPS fungoval opravdu moc hezky a velmi oceňuji přístup lidí z této firmy. Věnovali se nám během přípravy velmi ochotně a mohli jsme se na ně kdykoliv obrátit i při samotné soutěži. Také já už se moc těším do Příbrami, kterou jsme se Slávou jeli pouze v začátcích naší kariéry ještě s felicií v rámci ČMPR. V pozdějších letech nám už na tuto soutěž nezbývaly finance.“

Radek Majer a David Svatoš zůstali tentokrát bodované patnáctce vzdáleni. „První rundu jsme jeli vzhledem k velkému množství vytahaného bláta opatrně a na druhé vložce se nám nevyhnula velká krize na brzdách. V dalších dvou sekcích už jsme se nemohli dostat do tempa a jeli spíše průměrně. Naši obvyklí soupeři nám ujeli,“ hodnotí Radek svůj osobní výkon a přidává pohled manažera. „Musím smeknout klobouk před pořadateli, že v tak krátkém termínu dokázali soutěž organizačně zajistit a postavit trať. Za vynikající reprezentaci týmu chci poděkovat Pavlu Valouškovi a Karlovi Trněnému. Mrzí mě defekt Slávy Ducháčka, který se do té doby rovněž pohyboval v první desítce. My s Davidem si vybrali špatný den. Poděkování patří též našim partnerům NejlevnejsiPneu.cz, OtoMoto.cz a Tuning-Centrum.cz. Děkuji také mechanikům za tradičně kvalitně a spolehlivě připravené vozy – v tom Slávově jsme otestovali novou jednotku diferenciálu KAPS a ta se osvědčila. Nyní již všechny přípravy směřují k blížící se příbramské soutěži.“

Seznam.cz Rally Team

Další články

Které značky a modely aut jsou v Česku nejprodávanější?

Není tajemstvím, že Češi milují škodovky. Auta značky s českými kořeny jsou doslova na každém rohu. Které další automobilky a modely mají na našem trhu zastání? Podívejte se na žebříček deseti nejprodávanějších automobilových značek a vozů v České republice.

zobrazit článek >

10 rad, jak posílit imunitu na cestách a co nesmí chybět v autolékárničce

Chystáte se na delší cestu autem? Plánujete například dovolenou s dětmi u moře v Chorvatsku a vydáváte se po vlastní ose? Nezapomeňte si s sebou do auta přibalit cestovní lékárničku, která bude obsahovat vše, co by se vám mohlo během cesty a následné dovolené hodit. Abyste na nic nezapomněli, připravili jsme pro vás seznam věcí, co by v ní neměly chybět.

zobrazit článek >

Nejlepší roční období ke koupi auta? Známe odpověď.

Prodej ojetých aut během jara a léta vždy stoupne. Jsou však letní měsíce ty správné ke koupi ojetin? Nebo se vyplatí počkat na chladnější část roku? Známe odpověď.

zobrazit článek >