aktuálně: 37 uzavírek, 2 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Reprezentanti vyškovského klubu v plné síle

3. září 2009

Ačkoliv je Hanácký rally klub Vyškov především automobilovým pořadatelem, nikdy ve své historii nezapomínal na podporu aktivních soutěžních jezdců. V barvách klubu se už prostřídala pěkná řádka pilotů i vozů a málokdo si dnes vzpomene, že při svém tažení za rallysprintovým trůnem v roce 2002 několikrát klubové licence využil i legendární Stanislav Chovanec se Škodou Octavia WRC.

Od této doby už sice uplynulo sedm let a mezi spolupracovníky vyškovského klubu se neobjevil nikdo, jehož finanční možnosti a zázemí by na boj v absolutní špičce mohly stačit, reprezentantům tohoto uskupení ale přesto zůstala sympatická vlastnost. Ačkoliv nemíří na úplně nejvyšší příčky, dokáží na trati předvádět velké věci.

Na letošní Admiral rally Vyškov se chystají tři posádky, které budou hájit logo pořádajícího klubu. Zatímco bratrské dvojici Šebestových s Fordem Escort RS 2000 půjde o co nejlepší výsledek v rámci Mistrovství ČR ve sprintrally, Ondřej Výmola i Pavel Kiška přijedou se svými embéčky jakožto účastníci Poháru ČR v rally. Všichni tito soutěžáci mají jedno společné - nepříliš časté starty, za čímž stojí především absence větších sponzorů a z toho plynoucí napjatý rozpočet. Vyškovskou rally si však každoročně nikdo z nich nenechá ujít. A to i přesto, že ryze domácím jezdcem je pouze otaslavický Výmola. Pavel Kiška pochází z Plumlova a Přemysl Šebesta přijede do dějiště Admiral rally z ráje vína a burčáku – z Hodonína.

Zatímco u týmu Ondřeje Výmoly nedošlo oproti loňsku v podstatě k žádné zásadní změně, u Pavla Kišky a Přemysla Šebesty nezůstal kámen na kameni. Pavlu Kiškovi loni na trati třetí rychlostní zkoušky Böttcher rally podala ruku ojnice, a tak bylo potřeba připravit nový motor. Bílá tisícovka už v Plumlově vrčí, takže by ostré vyškovské premiéře nemělo nic bránit. Pavlovy cíle rozhodně nejsou skromné.

„Rádi bychom nového motoru využili k vítězství v naší třídě. Je nám ale samozřejmě jasné, že Ondra Výmola bude doma tradičně rychlý,“ přiznává Kiška. Přemek Šebesta absentoval na soutěžních tratích od říjnové Rally Jeseníky a během této pauzy neprošel jeho Escort žádnou zásadní úpravou. Podstatnou novinkou je však zcela nový design vozu a nový hlavní sponzor, se kterým Přemek v průběhu letoška navázal spolupráci. Jelikož to zatím vypadá, že se bude jednat o jediný start v této sezóně, probíhá v Hodoníně pečlivá příprava. “Budeme se snažit od začátku jet naplno a jsme moc zvědaví, jak vysoko se budeme pohybovat. Kromě Koglera snad víme, co od soupeřů v naší třídě čekat. Vláďa Berger s Octavíí nám asi bude ujíždět, ale v každém případě nastupujeme s odhodláním, že budeme bojovat,„ říká pilot dvoulitrového forda.

Všichni tři se shodují, že na ně čeká sice náročná, avšak velmi pěkná trať s řadou zrádných pasáží. Rychlostní zkoušky jsou poměrně rozmanité, díky čemuž si na nich každý může najít to své. “Mně se líbí především šotolinové úseky, kterých je tu několik, a i nám se slabšími auty nabízejí moc pěkné svezení,„ tvrdí Pavel Kiška, který má kromě šotoliny velmi rád i závodění v noci. Na tmu se letos bohužel nedostane, nutno však připomenout, že při noční etapě během ročníku 2007 Kiškova tisícovka porážela i řadu soudobých vozů. I Ondřej Výmola se netají tím, že mu trať sedí, a při svém hodnocení nedá dopustit především na Podivickou rychlostní zkoušku, která mu vede kousek od domova. “Tuto erzetu mám nejradši i přesto, že jsem na ní v roce 2001 zažil svou dosud nejhorší havárii v soutěžní kariéře,„ vzpomíná otaslavický dravec. Z embéčka, omotaného kolem sloupu, toho tehdy moc nezbylo, ale Ondra prokázal, že je veliký bojovník a už o rok později s opraveným autem a novou karosérií znovu proháněl účastníky mistrovství ČR historických automobilů.

Loni zažil menší nepříjemnost také Přemek Šebesta, jehož snaha o vylepšení 45. pozice absolutně po prvním testu skončila výletem do pole u Brankovic a poškozeným chladičem. Letos si na toto místo hodlá dát velký pozor. “Jsem na vážkách, zda brzdný bod, který jsme tam před tím měli, nechat tam, kde byl, nebo ho posunout zpátky. Jede se tam třikrát, takže asi začneme brzdit malinko dřív a postupně to budeme posouvat,„ vtipkuje Přemek a dodává své hodnocení tratě: “Rychlé zkoušky mi nevadí, ale nelíbí se mi, když je trať stylem rovinka, odbočení, rovinka, odbočení. Proto se mi moc nelíbí Vážanská RZ, která je pěkná spíše z diváckého pohledu. Ke zbytku ale výhrady nemám. Podivická RZ je klouzavá a Chvalkovická je vyloženě ze zatáčky do zatáčky, takže se nám líbí asi nejvíc," tvrdí 19. muž výsledkové listiny předloňského ročníku.

Závěrem nezbývá, než všem reprezentantům Hanáckého rally klubu Vyškov popřát při jejich cestě Admiral rally 2009 hodně štěstí a doufat, že je všechny tři v sobotu odpoledne ve zdraví přivítáme na cílové rampě. Bratři Přemysl a Michal Šebestové mají ve startovce číslo 38, Pavel Kiška s Michalem Štěpánkem 126 a Ondřeji Výmolovi s Vladimírem Kvapilem patří startovní číslo 127.

Jiří Dokulil

Další články

Autocamping Rozkoš - prožít dovolenou pestře a v pohodě

Pestrost nabídky ubytování, společenských akcí, turistických možností, poznávacích a sportovních výletů včetně krásných cyklotras, ale i klid k odpočinku, to je dnes téměř neodmyslitelná nabídka k prožití hezké dovolené.

zobrazit článek >

Jaké povinné i nepovinné vybavení je dobré mít ve svém vozu?

Jestliže jezdíte autem, bude dobré, když v něm budete mít umístěné všechny důležité nezbytnosti. Povinná výbava v autě je základ a je stanovena vyhláškou. Nepovinnou výbavu si pak můžete zvolit dle vlastních preferencí. Bohužel se často stává, že řidiči při kontrole zjistí, že nemají kompletní ani výbavu povinnou. Na následujících řádcích se tak na tuto tématiku zaměříme pěkně zblízka.

zobrazit článek >

Proč došlo ke zdražení dálničních známek?

Přečtěte si více o nedávném zdražení dálničních známek. Vysvětlíme vám, jaké jsou nové ceny, proč k navýšení cen došlo a z jakého důvodu byste měli být na pozoru při koupi jednodenní dálniční známky.

zobrazit článek >