aktuálně: 1574 uzavírek, 3 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Admiral rally: přihlášení přesáhli stovku

31. srpna 2009

Vyškovská rally se letos vrátila do svého tradičního termínu na počátku září a třebaže se nachází tak trochu ve stínu nedávno konané „evropské“ Barum rally, nabídne i letos velice zajímavou podívanou.

Zprvu se sice přihlášky k pořadatelům příliš nehrnuly, jak už ale bývá zvykem, s blížící se uzávěrkou dorazila obrovská lavina, která doslova přeplnila e-mailovou adresu pořádajícího týmu. V tuto chvíli, jen pár hodin před uzávěrkou, organizátoři evidují již 104 přihlášených dvojic, mezi nimiž se nachází prakticky kompletní špička domácího šampionátu. Fax i e-mail jsou však stále rozžhaveny do běla a není pochyb o tom, že počet 104 ještě není konečný.

Zájem o start již projevili tři nejúspěšnější piloti dosavadního průběhu sprintového mistrovství Jaroslav Orsák (Mitsubishi Lancer Evo IX), Josef Peták (Peugeot 207 S2000) a Pavel Valoušek (Mitsubishi Lancer Evo IX), které čeká jeden z rozhodujících soubojů o titul šampiona. Podle dlouholetého zvyku, který vyškovští pořadatelé dodržují, by měl mít startovní číslo 1 na svém peugeotu loňský vítěz Josef Peták, jenž se při Admiral rally vrátí na soutěžní tratě po nepříjemné havárii na srpnové Rally Krkonoše.

Z dalších předních jezdců se mohou diváci těšit na Romana Odložilíka (Peugeot 207 S2000), Josefa Semeráda (Mitsubishi Lancer Evo IX), Milana Pantálka či na okruhového všeuměla Tomáše Engeho, jenž letos brázdí rallyové tratě s vozem mitsubishi na stlačený zemní plyn. V rámci snahy o oživení soutěže vedli členové Hanáckého rally klubu Vyškov jednání i se špičkovými piloty ze sousedních zemí. Velmi reálně se z počátku jevila účast vycházející rakouské hvězdy Patricka Wintera (Mitsubishi Lancer Evo IX české stáje Schlager Rallye Sport) a slovenské legendy Igora Drotára (Škoda Octavia WRC), v současnosti však stále ještě není jasné, zda se alespoň jeden z nich na start postaví. Pořadatelé se v každém případě budou snažit oběma pilotům vyjít maximálně vstříc a doufají, že se letošní Admiral rally zúčastní.

Obzvláště velkou radost mají pořadatelé z přihlášených posádek v kategorii vozů s pohonem přední nápravy. Kromě stabilní špičky skupiny A, tvořené Lubomírem Minaříkem, Janem Dohnalem (Renault Clio S1600) či Petrem Bryndou (Renault Clio R3), se na Admiral rally můžeme těšit i na talentovaného Jana Šlehofera s Fiatem Punto S1600 či na prakticky domácího Petra Zedníka, jenž se svou Fiestou S1600 zazářil na nedávné barumce. Vozy specifikace Super 1600 do Komořan přivezou i otec a syn Vlčkové (oba Peugeot 206 S1600), Antonín Novák (Citroën Saxo), Václav Dunovský (Suzuki Ignis S1600), Roman Švidrnoch a Slovák Jaro Homola (oba Citroën C2 S1600), startující s populárním slovenským moderátorem Alexanderem Štefucou.

Zatímco mezi „enky“ a „áčky“ se rýsuje jedna z nejhojnějších letošních účastí, slabší stránkou seznamu přihlášených je prozatím skupina S. Jan Štěpánek s Karlem Trněným si zřejmě s přihláškou dávají hodně na čas, a tak ve startovce prozatím není jediné „wéercéčko“. Čest speciálů skupiny S by měli zachraňovat Tomáš Enge s „plyňákem“ či legendární škodovák Vladimír Berger s dvoulitrovou Octavií.

Svůj první letošní start uskuteční v okolí Vyškova a Komořan reprezentanti pořádajícího klubu bratři Šebestové (Ford Escort RS 2000), jež chtějí zapomenout na loňský výlet do pole u Brankovic a hodlají náležitě potrápit zbylé účastníky třídy S1. Zajímavý speciál skupiny S bude k vidění i v roli předjezdce, neboť pořadatelé v této roli využijí dlouholetých zkušeností olomouckého soutěžáka Ludvíka Otta, který se svou ex-tovární Celicou GT-Four s jednou nulkou na kapotě naposled zkontroluje před startovním polem zabezpečení trati.

Jiří Dokulil

Další články

13 situací, ve kterých vás povinné ručení neochrání

Povinné ručení chrání řidiče, který způsobil nehodu, před vysokými náhradami škod za zničený majetek nebo podlomené zdraví ostatních účastníků. V některých případech však pojišťovna mnohdy milionové plnění nevyplatí – proč?

zobrazit článek >

Vyplatí se sezónní pojištění na motorku?

Může být přece nefér platit roční poplatek za stroj, který minimálně půl roku stojí v garáži. Podobně přemýšleli i v českých pojišťovnách, které nabízejí pojištění motocyklu jen na sezónu. Zní to výhodně, ale realita je bohužel komplikovanější. 

zobrazit článek >

Jedete na hory? Vybavte se střešním nosičem lyží!

Chystáte se letošní zimu strávit na lyžařských sjezdovkách? Pokud na lyže vyrážíte s rodinou nebo v partě kamarádů, přepravu sportovního vybavení vám usnadní střešní nosič. Jak ho vybrat?

zobrazit článek >