Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Posádka Jiří Volf - Zdeněk Jůrka na letošní Barum rally Zlín

20. srpna 2009

Už jen pár hodin zbývá do startu letošní Barum rally Zlín, na jejíž start se s nezvykle vysokým startovním číslem postaví i brněnský pilot Jirka Volf za volantem Mitsubishi Evo IX v nepřehlédnutelném designu nové verze kultovní počítačové hry, která je právě uváděna na trh pod názvem Need For Speed Shift.

Na vině je Jirkovo nedobrovolné odloučení od závodního volantu, které způsobila loňská nehoda ve vinicích lemujících tratě hustopečské rally, zlomenina obratlů, následná operace a důrazné varování ošetřujících lékařů.

„Měl jsem sice snahu sedat do Eva dříve, loni jsem dokonce barumku i absolvoval se všemi těmi šrouby a destičkami v těle, nicméně prý není radno hladit hada bosou nohou a tak se ze mě stal kromě kratičké účasti na nešťastném pražském rallysprintu spíše divák, případně předjezdec, jako na letošní šumavské a krumlovské soutěži. Začátkem léta jsem však absolvoval druhou operaci, po které jsem si odnesl domů všechny ty z páteře odstraněné součástky a zdá se, že vše funguje, jak má. Doktorům patří můj velký dík a já žasnu, jak se do mě to množství dílů vůbec vešlo. Ta krabička svým obsahem dost připomíná Merkura, kterého jsem jako dítě dostal k Vánocům...“ vysvětluje pauzu Jirka Volf.

„Na startovní číslo 58 na Barum rally sice zvyklý nejsem, ale na druhou stranu – konkurence je obrovská, já se budu nejspíš pomaleji rozjíždět a do soutěže vstupuji v podstatě bez větších ambicí. Respektive - v sobotu budeme postupně hledat rytmus a jistotu a pokud obojí najdeme, pak si v neděli třebas i zazávodíme,“ naznačuje taktiku pro náročnou soutěž.

Hledání souhry a rytmu posádky bude určitě potřeba, neboť dochází ke změně na místě spolujezdce - pravidelného co-pilota, jmenovce Jiřího Volfa nahradí Zdeněk Jůrka, který doposud povětšinou sdílel kokpit Peugeotu po boku Jiřího Vlčka. „Můj jmenovec má pro tuto sezónu bohužel již smluvní závazky zahrnující Barum rally a tak jsem se dohodnul se Zdeňkem. Absolvovali jsme spolu pár kilometrů v civilním voze, aby si trošku zvyknul na můj styl rozpisu a krátký test v závodním Evu. Naši souhru každopádně prověří až první rychlostní zkoušky. Pokud nám to ale půjde stejně dobře jako při několika společných akcích ryze soukromého charakteru, pak o výsledek nemám nejmenší obavu.“

Spolujezdec, který poprvé ochutná v závodním voze atmosféru zlínské soutěže je také plný očekávání. „Doposud jediným společným závodem s Jirkou byla pro mne loňská Finská rally. Tu jsme však spolu absolvovali jako diváci a fandové Martina Prokopa. Každopádně jsem si tam nastavil pomyslnou laťku, neboť nepředpokládám, že bych se s ním v závodním voze mohl bát víc než ve vyhaslém Volkswagenu Jetta z půjčovny dveřmi napřed na tamních šotolinových cestách,“ komentuje dosavadní společné zkušenosti nově vzniklé posádky Zdeněk Jůrka. „Osobně mě na této soutěži kromě náročné tratě, úžasné atmosféry, nadšených diváků a našeho výkonu zajímá ještě jedna věc: jestli se alespoň při závodě vedle Jury, který je vždy a za všech okolností velmi komunikativní (mírně řečeno), dostanu konečně na chvilku ke slovu.“

Oba členové posádky přejí všem fanouškům rallysportu krásné zážitky u tratí letošního ročníku soutěže, která je legendou pro mnoho generací jezdců i diváků. A po návratu z okolí rychlostních zkoušek všechny příznivce rádi přivítají v sousedství servisního zázemí týmu, kde pro ně bude připraven party stan s kompletně vybavenými herními stanovišti hry NEED FOR SPEED SHIFT. Zde budou moci své výkony poměřit s časy, kterých dosáhnou ještě před startem vlastní soutěže piloti, jejichž výkony sledovali po celý den na trati.

„Velmi rádi vás všechny v týmovém stanu našeho partnera potkáme! Ale hlavně věříme v setkání na nedělní cílové rampě,“ dodává navrátilec na rallyové tratě.

Volf Media Service

Další články

Elektromobilita není jen modní trend. Proč si pořídit elektromobil?

Slovo elektromobil se v poslední době skloňuje stále častěji. Zatímco před několika lety bylo objektem zájmu leda tak nadšenců do nových technologií a zarytých ochránců přírody, dnes se kolem něj točí konverzace nad pivem v hospodách, při cvičení ve fitness centrech i v rodinách při snídani. Že by móda? Možná. Elektromobily mají ale řadu vlastností, pro které stojí za to nad nimi zauvažovat.

zobrazit článek >

Zatímco automobilky strádají, Bentley slaví rekordy

Dozvuky koronavirové pandemie stále tíží automobilový průmysl. Zatímco jiné automobilky bojují s propady, Bentley prodává nejvíce aut v celé své historii.

zobrazit článek >

Jak se připravit na autoškolu?

Autoškola vždy byla, je a pravděpodobně ještě dlouho bude strašákem, kterému většina lidí na prahu dospělosti či později čelí. Ať už má váš strach z autoškoly jakoukoli podobu, poradíme vám, jak se na výcvik za volantem včas a v klidu připravit.

zobrazit článek >