aktuálně: 50 uzavírek, 8 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Jaromír Tarabus s podporou Abarthu na Barum Rally 2009!

7. srpna 2009

Velké změny nastaly v přípravě na nadcházející vrchol české rallyové sezony i šampionátu IRC zlínskou Barum Rally v týmu posádky T&T Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta.

Tyto změny s sebou však přinesly i konec velice úspěšné spolupráce s týmem JM Engineering, během které se posádce podařilo vystoupat na medailové pozice v MMČR a dobře reprezentovat i na soutěžích mistrovství světa v šampionátu PWRC. Premiérové absolutní vítězství Jaromíra Tarabuse na nedávném Rallysprintu Kopná se tak stalo nejlepším možným vyvrcholením této spolupráce.

Na dosavadní úspěchy naváže nově vzniklý tým MT3 Project. Současně se vznikem nového týmu v uplynulých týdnech proběhlo v Itálii několik jednání se zástupci společností Abarth Spa a FPT Racing, ze kterých vzešla dohoda o podpoře posádky Jaromír Tarabus - Daniel Trunkát na nadcházející Barum Rally Zlín. V jakých konkrétních oblastech bude tato spolupráce spočívat již podrobně popisuje hlavní vyjednavač Marek Fuks: „Během několikadenních náročných jednání se zástupci nejvyššího vedení společností Abarth Spa a FPT Racing byla dohodnuta plná technická podpora pro team MT3, rozložená na přípravnou část a samotný závod. V přípravě jsme vyjednali podporu v technické inovaci, kde ve spolupráci s techniky týmu MT3 byla provedena úprava vozu na specifikaci 09, avšak bez využití transmisí X-trac. Bylo nám to v rámci dohody nabídnuto, ale vzhledem k časové tísni a nemožnosti kvalitního otestování systému jsme se rozhodli pro použití již odzkoušených transmisí Sadev. Přestože tovární tým již plně využívá X-trac, bude nám ze strany Abarthu poskytnuta plná podpora pro Sadev v podobě náhradních komponentů i technika. Součástí podpory je i účast junior inženýra Abarthu u posádky T&T během závodu a doprovodný kamion s náhradními díly pro tým MT3.“

V souvislosti se startem vozu Abarth Grande Punto S2000 zlínské posádky se odehraje i malá premiéra. Marek Fuks: „Se společností FPT Racing, exklusivním dodavatelem motorů pro team Abarth, bylo speciálně pro Barum rally vyjednáno zapůjčení motoru poslední specifikace E3, které doposud využívali pouze tovární jezdci. Jsme přesvědčeni, že výsledky jezdců Bassa a Rosettiho z Ruska a Madeiry svědčí o postupném návratu Abarthu na výsluní a pevně věříme, že nový motor pomůže domácímu jezdci ke kvalitnímu výsledku. Velký dík za pomoc při jednání o motoru patří i zástupcům K2 Engineering, českého partnera FPT Racing.“

Předstartovní náladu a pocity v týmu před letošní Barum Rally popisuje Daniel Trunkát takto: „V současné době se všichni plně soustředíme, abychom Jaromírovi vytvořili pro start na Barum Rally optimální podmínky. Je pro nás závazek i velká čest, že byť nejsme třetí tovární posádkou Abarthu, o čemž se velmi usilovně jednalo, budeme moci po jejich boku pod vlajkou škorpiona společně bojovat o body pro značku do celkového umístění v šampionátu IRC.“

Aleš Holakovský

Další články

Autocamping Rozkoš je i letos vzorně připraven pro hosty

V anketě o 20 nejlepších kempů Česka a Slovenska pro rok 2023, které zveřejnil web kempy-chaty.cz, se ATC Rozkoš umístil v polovině TOP 20. Pořadí určila spokojenost hostů, o kterou se s webem podělili.

zobrazit článek >

Celoroční pneumatiky: Jak poznat, že jsou v pořádku a na co si dát pozor

Měníte dvakrát do roka pneumatiky u svého automobilu nebo spoléháte na pneumatiky celoroční? Jaké výhody přinášejí celoroční pneumatiky, jak poznat, že jsou stále v dobrém stavu a na co si dát pozor?

zobrazit článek >

5 důvodů, proč si vybrat ojetý vůz z programu Škoda Plus

Přemýšlíme o koupi ojetého vozu a honí se vám hlavou otázky jako: Jaký vůz si vybrat? Jaká značka je nejspolehlivější? A kde vzít jistotu, že vybrané auto není kradené a je v dobrém technickém stavu? Jedním z nejlepších možných řešení je sáhnout po certifikovaném ojetém automobilu z programu Škoda Plus. V tomto článku se podíváme na 5 pádných důvodů, proč si vybrat pro ojeté vozy Škoda z programu Škoda Plus.

zobrazit článek >