aktuálně: 355 uzavírek, 23 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Komárek i Drotár v desítce nejlepších na Horácké rally 2009

28. července 2009

Seriál AutoCont mistrovství ČR automobilových sprintrally pokračoval v Třebíči jubilejním dvacátým ročníkem Horácké rally. Na start soutěže se postavily jak bylo již dříve avizováno, obě posádky v barvách Liqui Moly ve složení David Komárek s Tomášek Rojkou a slovenští jezdci Igor Drotár a Vlado Bánoci. Obě dvojice startovaly na Škodách Octavia specifikace WRC.

Pro Davida Komárka dovezl vůz Karel Trněný, který ho po krátkém testu funkčnosti předal a mohlo se začít s polepováním do válečných barev Liqui Moly. Po příjezdu druhého vozu pro Igora Drotára, byly závodní speciály vystaveny v areálu závodu MANN+HUMMEL.CZ v Nové Vsi a současně celý závodní tým byl přijat jednatelem společnosti. Po té následoval poslední test obou vozů a kontrola v dílnách Komvet Racingu. Pak již nastal čas administrativní a technické přejímky v Třebíči a představení závodních vozů včetně obou posádek za účasti manžéra Marka Rybníčka na startovní rampě na Karlově náměstí v Třebíči, kde všichni byli odměněni bouřlivým potleskem přítomných diváků.

Sobotní ranní počasí bylo proměnlivé, ale bez dešťových srážek a tak před první erzetou nasadila většina posádek suché pneumatiky, což bylo nesprávné rozhodnutí. První zkouška byla zrušena z bezpečnostních důvodů (odstavené soukromé vozidlo na trati erzety) a tak soutěž začala třebíčskou zkouškou, na které Drotár dosáhl sedmého času a Komárek byl klasifikován jako desátý. Problémy měl na trojce Drotár a celkově klesl do třetí desítky pořadí, Komárek se propracoval na osmé místo.

Drotár, jak sám řekl před startem, že pojede na jistotu. Kdo zná Igora ví, že se jen tak nevzdává a postupně se propracoval na deváté místo, za což získal velký obdiv u diváků. David Komárek si udržoval páté místo a postupně zrychloval a umazával náskok čtvrtého v pořadí, Tomáše Engeho jedoucího na mitsubishi jehož motor byl poháněn stlačeným zemním plynem. „Rozuzlení v boji o čtvrté místo, kdy jsem na Tomáše ztrácel necelých 13 sekund, přišlo těsně před startem deváté, městské erzety, když jsme zjistili, že máme prázdnou zadní levou pneumatiku. Po rychlostce jsme ji vyměnili a cílem bylo udržet páté místo, to se nám podařilo,“ zhodnotil závěr soutěže David Komárek.

„David i Igor udělali na Horácké rally velmi dobré jméno naší značce a z jejich účikování máme všichmi velmi dobrý pocit. David pobavil diváky svými průjezdy dveřmi napřed i přes velmi těžké povětrnostní podmínky. I jeho spolujezdec Tomáš Rojka byl se svým prvním vystoupením v rally spokojen, jak konstatoval na cílové rampě. Všichni zvládli soutěž na jedničku za což jim patří velký dík,“ zhodnotil po skončení soutěže manžer týmu Marek Rybníček.

Dodatečně podal ještě informaci o startu Igora Drotára na penziské Babě. „Tam Igor odjel ihned po skončení sobotní Horácké rally aby následující den absolvoval nejslavnější závod automobilů do vrchu na Slovensku, který se jezdí jako mistrovství Evropy. Igor uspěl i v tomto klání, když ve skupině A skončil na druhém místě.“

Jiří Navrkal

Další články

7 nejdůležitějších informací o povinném ručení, které musíte znát

Jestliže vlastníte motorové vozidlo, pak máte rovněž sjednáno autopojištění neboli povinné ručení. Víte o něm ale vše? Možná vás překvapí, co vše ovlivňuje jeho cenu, kdy ho nelze uplatnit nebo jak na pojistce ušetřit.

zobrazit článek >

Jaké jsou výhody bezkontaktních plateb v nákladní dopravě?

Pokud se chcete se svou firmou prosadit ve světě logistiky, musíte znát legislativu a mít přehled o veškerých provedených finančních transakcích. Jenže jakým způsobem udržet pod kontrolou platby za mýtné nebo palivo? Vsaďte na bezkontaktní platby.

zobrazit článek >

Možné problémy při sjednávání povinného ručení

Povinné ručení je základem drtivé většiny vozidel. Zřízení tohoto pojištění je úzce svázáno s nákupem nového vozu, občas se ale vyplatí změnit povinné ručení i pro stávající vůz. Jaké nástrahy Vás mohou při sjednávání nového povinného ručení potkat?

zobrazit článek >