I když počasí posledních dnů ukazovalo spíše zamračenou tvář s přívaly deště, nad Slušovicemi a Podkopnou Lhotou v sobotu vysvitlo sluníčko, a pravé, letní, prázdninové soutěži nic nebránilo. Dvě posádky Sherlog Racing Teamu obsadily kategorie N4 a A5 ve složení Josef Semerád po boku Romana Niemetze s Mitsubishi Lancer EVO IX a Jaroslav Hejzlar s Pepou Králem ve Škodě Felicia KIT.
Při absenci mladšího z rodu Semerádů Martina, zůstal zkušený Josef tentokrát osamocený v boji proti domácím dravcům se silnými produkčními čtyřkolkami a proti vozům S2000. „Na Kopné je pro ´cizince´ vždy těžké uspět. Trať je tady velmi náročná a málokdy vám odpustí chybu. Přesto jsme do toho šli od počátku naplno a snažili se neztratit s nejrychlejšími kontakt. Fakt jsem se hodně snažil jet rychle a myslím, že se nám to i dařilo, ale vyrobili jsme si několik chybiček, které nás stály drahocenné vteřinky. Naštěstí žádná s těch chyb neměla vážnější vliv na naše auto a my jsme mohli závodit až do cíle soutěže. Snažil jsem se tentokrát i trochu myslet na diváky a ukázat jim nějaké pěkné průjezdy, a věřím, že se to povedlo i kvůli našemu kamarádovi Stanisovi, kterému jsme alespoň takto chtěli poděkovat za to co pro nás udělal. Na Kopné jsme byli v autě tři,“ komentoval Rallysprint Kopná Josef Semerád.
Kopná ale byla pro tým Josefa Semeráda i testovacím závodem, kde se zkoušel nový a velmi důležitý komponent jejich Mitsubishi. „V autě jsme na Kopné zkoušeli novou převodovku Ricardo a musím říct, že vše fungovalo bezvadně. Převodovky jsou v produkčním Mitsubishi extrémně namáhanou součástí a dost často se nám a našim kolegům stávalo, že jsme kvůli převodovce museli odstoupit. Při výletech na soutěže mistrovství světa, kde doprovázíme Martina, jsem navázal kontakt právě s britskou firmou Ricardo, která dodává závodní převodovky do hodně myšáků ve světě a její převodovky budeme v Čechách zkoušet a i distribuovat,“ doplňuje k testování nové převodovky Josef Semerád.
Posádka Sherlog Racing Týmu Josef Semerád s Romanem Niemetzem tak nakonec byla v cíli Rallysprintu Kopná spokojená s celkovým devátým místem v hodnocení MČR ve Sprintrally a celkově si v tabulce šampionátu polepšila na šesté místo.
Další sherlogáckou posádkou na Kopné byl Jaroslav Hejzlar s mladoboleslavským kitem. Navrátilci z kategorie produkčních vozů netrvalo dlouho, aby si opět rozvzpomněl návyky z řízení mrštné dvoukolky a rychle se usídlil v popředí klasifikace A5, tedy atmosférických čtrnáctistovek. „Z počátku jsem měl z návratu do dvoukolky trochu obavy a tomu odpovídalo naše tempo v úvodu soutěže. Moc jsem se netrefoval do řazení a jel zbytečně hodně opatrně. Postupně jsem ale zkoušel zrychlovat a můžu říct, že návratu do KITa vůbec nelituji. Je to prostě opravdový závoďák. Auto řve, stále je potřeba řadit a jízda musí být maximálně přesná zvláště na tak těžkých a současně krásných tratích na Kopné. Já mám tenhle rallysprint hrozně rád, a musím vyseknout velkou poklonu jeho pořadatelům, protože takhle pěkně zorganizovaná soutěž s tak těžkými tratěmi nikde jinde není. Z celkového druhého místa ve třídě máme určitě radost, i když je třeba poznamenat, že na superrychlého Březíka jsme ztráceli hodně a Galia nám druhé místo přenechal po jejich odstoupení,“ skromně konstatuje Jarda Hejzlar.
Na start dalšího rallysprintového závodu v Třebíči se opět vydá stejná sestava Sherlog Racing Teamu jako na Kopnou. Mladík Martin Semerád si nyní bude ještě pár dní užívat prázdninové pohody a pak jej čeká příprava a test na šotolinovou Finskou rally. Hned po návratu z Finska ale Martin s Bohoušem opět nastoupí na české asfalty a v rámci testu před Barum rally absolvují rallysprint v Krkonoších.
Koupě auta je velká věc, a je jedno, zda jde o pořízení vašeho prvního plechového kamaráda, nebo jen toho stávajícího potřebujete vyměnit za jiného. Vybrat ten pravý automobil není snadné, přece jen vás mnohdy limitují nejen finance, ale také nabídka. Že jste si tady u nás v ČR nevybrali? Poohlédněte se po autu z dovozu.
zobrazit článek >Oblíbenost elektrokoloběžek stoupá. Není divu, představují rychlý, ekologický a pohodlný způsob transportu. Když navíc využíváte městské sdílené koloběžky, nevyjde vás to příliš draho. Znáte ale pravidla upravující jízdu na koloběžce? Víte, kde s ní smíte a nesmíte jezdit? Pojďme se nato podívat.
zobrazit článek >Každé vozidlo má svůj VIN kód. Jedná se o jedinečný 17místný mezinárodní kód, který dané vozidlo identifikuje a můžete si podle něj ověřit jeho historii. Nebo vám pomůže prověřit stav tachometru.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.