Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Na Kopné se nejvíce v Poháru Pirelli dařilo Semerádovi

8. července 2009

Posádka Sherlog Racing Teamu ve složení Josef Semerád a Roman Niemetz zvítězila v letošní sezóně již podruhé a vrátila se tak do boje o celkové prvenství v rallysprintovém Poháru Pirelli 09. Pražský jezdec startující s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX dominoval pohárovému závodu od začátku soutěže a s přehledem si připsal deset bodů za vítězství. Pohár Pirelli 09 však vede prozatím Martin Lošťák, startující s vozem Škoda Felicia ve třídě A5.

Rallysprintový Pohár Pirelli pokračoval o uplynulém víkendu závodem v okolí Slušovic, kde se uskutečnil Impromat Rallysprint Kopná. Na posádky čekalo devět náročných rychlostních zkoušek, které prověřily nejen posádky a jejich vozy, ale důležitou roli zde hrála i účinnost pneumatik.

V nejsilnější třídě N4 se na startu objevila šestice posádek v čele s Josefem Semerádem, jenž potvrdil roli papírového favorita a připsal si vítězství. Naopak boj o druhé místo nabídl zajímavý souboj mezi Hudcem a Havlem. Do cíle na náměstí ve Slušovicích nakonec přijel s náskokem více než minuty Martin Hudec s vozem Mitsubishi. Pro body za čtvrté místo si dojel Jiří Skula, který na třetího Havla ztratil necelých sedmnáct vteřin. Poslední posádkou, která spatřila cíl byla dvojice ve složení Marcel Havlásek a Miroslav Koutský s vozem Subaru Impreza STi.

Bitvu o každou desetinu svedli spolu ve třídě N3 Krestýn, startující s Peugeotem 306 a Oldřich Hrubý (Renault Clio Sport). Po páté rychlostní zkoušce vedl Krestýn o jedinou desetinu vteřiny. Bohužel proti byla porucha převodovky, a tak si pro plný počet bodů dojela posádka Hrubý/ Krbec.

Ve slabší enkové třídě N2 bral body za první místo Aleš Kaválek, startující s vozem Suzuki Ignis. Osm bodů si za druhé místo odváží ještě Lichovník s vozem Honda Civic VTi. Naopak nedařilo se Jaroslavu Pešlovi, dosavadnímu vedoucímu jezdci v Poháru Pirelli, který na první RZ havaroval a musel ze soutěže předčasně odstoupit. Svým odstoupením tak zdramatizoval letošní velmi vyrovnaný souboj o celkové prvenství. Roman Štefan startoval s vozem Renault Clio R3 ve třídě A7 a měl pozici ulehčenou, neboť jeho největší soupeř Karel Pohner na Kopné nestartoval. Ani to však Štefanovi nestačilo. Posádka musela odstoupit po prvním měřeném úseku kvůli poruše brz.

Vyrovnané a spolehlivé výsledky předvádí prozatím Martin Lošťák ve třídě A5 s vozem Škoda Felicia, jenž dokončil devět měřených úseků v nejrychlejším čase a připsal si deset bodů, což ho vyneslo na překvapivé průběžné vedení v Poháru Pirelli 09. „Kopná patří mezi nejtěžší soutěže a podle toho jsme k tomuto závodu i přistupovali.Nemá cenu se zde honit s místními matadory, kteří jsou zde neskutečně rychlí. I přes relativně opatrnou jízdu jsme se nevyvarovali chyby. Na druhé RZ jsem trefil v poměrně velké rychlosti klády, ale mohli jsme pokračovat a to bylo hlavní. Vítězství je pro nás skvělý výsledek a jsem šťastný, že se nám daří i v Poháru Pirelli. Před sezonou mne známí od Pirellek odrazovali, přesto jsem to chtěl zkusit a rozhodně nelituji. Jak na vodě v Telči, tak tady na Kopné fungovaly výborně,“ zhodnotil závod Martin Lošťák.

Smůlu měl tentokráte Lumír Galia se Škodou Felicia Kit Car. V Telčí zvítězil a dařilo se mu i na Kopné, kde až do šesté RZ vedl před Hejzlarem. Na sedmé rychlostní zkoušce však svoji rychlost přehnal a havaroval. Cíl soutěže nespatřili ani Mráz (technická závada) a Čonka (porucha motoru).

Ve třídě SA/3 zvítězil potřetí Jiří Hendrich (Mitsubishi Lancer). Na svém kontě má plný počet třiceti bodů, ale kvůli nedostatečnému počtu startujících prozatím nemůže zasáhnout do boje o celkové prvenství. Osamoceným bojovníkem byl také Robert Čaloun, který startoval s vozem Ford Escort Cosworth ve třídě S/2. Kvůli havárii na třetí RZ však cíl soutěže nespatřil.

Průběžné pořadí rallysprintového Poháru Pirelli 2009:

1. Martin Lošťák 28 bodů

2. Jan Havel 22

3. Jaroslav Pešl, Karel Pohner, Zdeněk Václavík, Josef Semerád 20

7. Oldřich Hrubý, Jan Hudec 18

Marek Felt

Další články

Elektromobilita není jen modní trend. Proč si pořídit elektromobil?

Slovo elektromobil se v poslední době skloňuje stále častěji. Zatímco před několika lety bylo objektem zájmu leda tak nadšenců do nových technologií a zarytých ochránců přírody, dnes se kolem něj točí konverzace nad pivem v hospodách, při cvičení ve fitness centrech i v rodinách při snídani. Že by móda? Možná. Elektromobily mají ale řadu vlastností, pro které stojí za to nad nimi zauvažovat.

zobrazit článek >

Zatímco automobilky strádají, Bentley slaví rekordy

Dozvuky koronavirové pandemie stále tíží automobilový průmysl. Zatímco jiné automobilky bojují s propady, Bentley prodává nejvíce aut v celé své historii.

zobrazit článek >

Jak se připravit na autoškolu?

Autoškola vždy byla, je a pravděpodobně ještě dlouho bude strašákem, kterému většina lidí na prahu dospělosti či později čelí. Ať už má váš strach z autoškoly jakoukoli podobu, poradíme vám, jak se na výcvik za volantem včas a v klidu připravit.

zobrazit článek >