aktuálně: 37 uzavírek, 22 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Bodová kořist Citroënu

3. července 2009

Až poslední rychlostní zkouška nové soutěže mistrovství světa WRC, Rally Polsko, přinesla úspěch a druhé místo posádce Dani Soró - Marc Martí. Sébastien Loeb a Daniel Elena mocně útočili a dojeli nakonec na 7. místě, čímž přispěli k udržení vedení Citroënu v pořadí Poháru konstruktérů mistrovství světa.

Nedělní vyvrcholení podniku se odehrávalo na rozdíl od pátku a soboty na suchých tratích a hned první ranní test na RZ 14 dokončil Dani Sordó se ztrátou 25 sekund na vedoucího jezdce. „Bylo mi jasné, že musím jet s maximální koncentrací, když chci dojet až do cíle. Už jsem nejel tak riskantně, můj úkol byl jasný - získat body pro Citroën.“

Loeb: Pařez pod pískem

Do této situace se Citroën dostal už v první den soutěže, kdy trať opustil C4 WRC Sébastiena Loeba. „Měli jsme v cestě pařez a trefili jsme ho. Byl ukrytý pod pískem. Není ani vidět na videu. Prostě to byla smůla. Ve Francii máme pravidlo, že nic neskončí u dvou příhod za sebou, ale až u tří. Tahle havárie už je třetí událostí v řadě.“ Díky pravidlu SupeRally se obhájci titulu vrátili zpět do soutěže, i když s penalizací dvaceti minut.

Quesnel: Velmi náročný víkend

Zatímco Sordó si v poslední etapě držel své tempo, Loeb se nezadržitelně přibližoval k osmici nejlepších, zvláště když byl Ogier nucený zastavit na RZ 18. Ještě před tím na RZ 17 Conrad Rautenbach uvolnil cestu pro pětinásobného mistra světa, aby se dostal potřebným bodovaným pozicím. Tedy k něčemu, v co po páteční havárii málokdo doufal. Výsledek pak umocnilo odstoupení Jari-Matti Latvaly na super speciálce, což umožnilo Sordovi dojet druhý a Loebovi na sedmém místě.

„Požádali jsme Evgenije Novikova a Conrada Rautenbacha, aby nechali Sébastiena předjet a umožnili týmu Citroën Total WRT získat za dané situace maximum možných bodů,“ vysvětlit Olivier Quesnel, Citroën Racing ředitel. „Byli jsme hodně zklamáni, když musel odstoupit Sébastien Ogier po tak výborných výkonech. Byl to velmi náročný víkend pro celý Citroën, nicméně získali jsme tolik bodů, kolik bylo možné. Podařilo se nám udržet vedení v Poháru konstruktérů o 17 bodů a Sébastien Loeb je nyní jediný bod za Mikko Hirvonenem.“

Sordó: Podařilo se!

Dani Sordó se po druhém místě v Polsku cítil opravdu dobře. „Sébův problém hned první den mě postavil do obtížné situace, protože to pro mě znamenalo dojet přinejmenším na třetí pozici, abych přinesl týmu potřebné body pro udržení vedení. Podařilo se, i když oba piloti Fordu jeli naplno. Upřímně jsem později litoval Jari-Mattiho. Sám dobře vím, jaká je to smůla, když člověk musí odstoupit na poslední rychlostní zkoušce.“

„Samozřejmě nemohu být spokojený s umístěním na 7. pozici, ale aspoň se podařilo z celého víkendu něco zužitkovat,“ říkal Sébastien Loeb. „Ještě se ukáže, že body, které jsme tu získali díky dobrému managementu, se budou hodit na konci sezony. Jsem teď mnohem víc motivovaný na další kolo než kdykoli před tím.“

Citroën Sport

Další články

Jak sjednat pojistku na auto, která bude odpovídat vašim potřebám

Chcete-li vlastnit automobil, musíte se připravit na to, že vám kromě spousty radostných chvilek často přinese také nepříjemná překvapení. Proto je vhodné množství starostí s vozem minimalizovat. Třeba uzavřením výhodného pojištění, které vás bude spolehlivě chránit.

zobrazit článek >

Na co si dát pozor u sjednání povinného ručení při koupi ojetého vozu?

Povinné ručení při koupi ojetého vozu má podobná pravidla jako u nového auta. Největší rozdíl tkví v tom, že prodávající ho nejprve musí zrušit a kupující si následně musí nechat auto pojistit. Vozidlo by přitom nemělo zůstat ani den nepojištěné.

zobrazit článek >

Elektrický řetězový kladkostroj - nezbytný pomocník v mnoha odvětvích

Elektrické řetězové kladkostroje jsou klíčovým prvkem při manipulaci s těžkými břemeny. Jejich široké využití a univerzální vlastnosti je činí nezbytnými v různých průmyslových odvětvích, jakož i v mnoha dalších oblastech lidské činnosti.

zobrazit článek >