Díky „restartu“ do třetího dne Acropolis Rally 2009 podle pravidla SuperRally získala druhá tovární posádka Citroënu Dani Sordo a Marc Martí čtyři kýžené body do Poháru konstruktérů mistrovství světa WRC.
Důležité body pro Citroën
Závěrečná etapa rally se jela v blízkosti servisního parku v Loutraki. Po restartu ze 17. pozice byl cíl pro posádku Sordo - Martí jasný - pokusit se vybojovat alespoň nějaké body do Poháru konstruktérů. „Není to nikdy jednoduché, jet co nejrychleji a ještě se vyhýbat rizikům. Držíme se středu trasy a připadáme si, jako bychom byli průzkumníci.“
Zrušení následující rychlostní zkoušky ukončilo druhé kolo na Aghi Theodoriki. Dani se držel na 12. pozici, která znamenala 4 body pro hodnocení týmů. „Dani a Marc odvedli perfektní práci,“ uvedl manažer Citroën Total Wordl Rally Team Sven Smeets. „Tyto body jsou o to důležitější, že naši největší soupeři nabrali maximálně možné skóre. Musíme se ale dívat už na další podnik. Na Rally Polsko budeme o to víc hladoví po vítězství.“
Loeb nemohl pokračovat
Rally Acropolis skončila smolně pro vedoucího muže celkové klasifikace mistrovství světa a úřadujícího světového šampióna Sébastiena Loeba a spolujezdce Daniela Elenu. Hned v první rychlostní zkoušce druhého dne museli odstoupit. O dvě rychlostní zkoušky později vylétli z trati také Dani Sordo a Marc Martí.
Ještě na sedmé rychlostní zkoušce programu spřádal Loeb plány na snížení náskoku vedoucí posádky, ale na rychlostní zkoušce Klenia Mycenea přišla havárie. „Stalo se to na rovné a velmi rychlé pasáži,“ vysvětloval Sébastien Loeb. „Pravotočivou zatáčku jsem asi vzal příliš rychle. Pro následující levou zatáčku už jsem se ocitl mimo stopu a trefil velkou skálu. Levé kolo jsme urazili a už jsme se kouleli. Auto bylo hodně poškozené a vůbec nepřipadalo v úvahu, že by ho mechanici mohli dát dohromady pro poslední etapu. V každém případě ale naše C4 WRC ukázalo, jak je odolné. I po takovém nárazu a dramatické bouračce nemáme s Danielem ani škrábnutí. Samozřejmě to není ideální pro celkové pořadí mistrovství světa, protože jsme ztratili hodně z našeho náskoku. Nejdůležitější pro nás ale je, že i kdyby se v neděli stalo cokoli, my budeme dál na čele mistrovství světa,“ uvedl v sobotu Sébastien Loeb.
Slovo elektromobil se v poslední době skloňuje stále častěji. Zatímco před několika lety bylo objektem zájmu leda tak nadšenců do nových technologií a zarytých ochránců přírody, dnes se kolem něj točí konverzace nad pivem v hospodách, při cvičení ve fitness centrech i v rodinách při snídani. Že by móda? Možná. Elektromobily mají ale řadu vlastností, pro které stojí za to nad nimi zauvažovat.
zobrazit článek >Dozvuky koronavirové pandemie stále tíží automobilový průmysl. Zatímco jiné automobilky bojují s propady, Bentley prodává nejvíce aut v celé své historii.
zobrazit článek >Autoškola vždy byla, je a pravděpodobně ještě dlouho bude strašákem, kterému většina lidí na prahu dospělosti či později čelí. Ať už má váš strach z autoškoly jakoukoli podobu, poradíme vám, jak se na výcvik za volantem včas a v klidu připravit.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.