Radek Mifka se spolujezdcem Tomášem Plachým zakončili své letošní působení v mezinárodním mistrovství republiky sedmým místem na závěrečném podniku Rally Příbram. Nejlepším výsledkem sezony dali zapomenout trápení z letních měsíců, kdy postupně nedokončili Horáckou rally, Rally Deutschland a Rally Vyškov.
„Výpadky v Třebíči, ale zejména v Německu moc mrzely. Německé tratě se mi upřímně líbily, hlavně zkoušky druhého dne ve vojenském prostoru. Od prvních kilometrů nás notně povzbuzovali i čeští fanoušci. Bohužel světovou atmosféru jsme si užili pouze jediný test, když nám v jeho závěru praskla hadice od turba a další dva testy jsme dojížděli v pomalejším tempu. Jak se později ukázalo na vině byla elektrika. Proto jsme v soutěži dále nepokračovali,“ vrátil se ke světové premiéře Radek Mifka.
Rally Příbram byla pro posádku týmu Křenek Motorsport Klub Mifka - Plachý vůbec první letošní soutěží, na které společně startovala podruhé, takže, při shodnosti trati, mohla využít poznámek z loňského ročníku. V silné konkurenci vstoupila do soutěže devátým časem a její vyrovnanost (časy kolem desítky) je zařadila i v cíli prvního dne na konec desítky.
„Na soutěž jsme se tvrdě připravovali, hodně se pracovalo na nastavení vozu. Naším cílem bylo umístění v bodované patnáctce, takže desátá příčka po první etapě a dosahované časy byly příjemným překvapením,“ uvedl rodák z Brandýsa nad Labem.
Ve druhé etapě se jejich pořadí měnilo hlavně po průjezdu úvodní Sádecké zkoušky. Po prvním průjezdu na chvíli poskočili na deváté místo před Gavláka, po RZ10 dokonce na sedmé (havárie Trinera, výpadek Fialy). To si však hned na následujícím testu neudrželi, neboť v diváckém odbočení u pily ztratili po drobném výletu mimo trať více než půl minuty a propadli se za Dana Běhálka.
„Lancera jsem poslal do zatáčky příliš brzy a hrana silnice přetočila vůz. Ten zůstal ležet na podlaze, a tak nám museli pomoci diváci. Za to jim samozřejmě patří velký dík,“ objasnil ztrátu Radek Mifka.
V dalším průběhu se posádka umístění v první desítce pohlídala a na cílovou rampu si po vyloučení Votavy dojela pro sedmou příčku absolutní klasifikace. „S průběhem příbramského závodu musím být spokojen. Podařilo se nám opět zrychlit, rovněž naše ztráta už nebyla taková jako na předešlých závodech. Doufám, že to bude povzbuzením do další sezony,“ uzavřel Radek Mifka.
Posádka Radek Mifka - Tomáš Plachý se na českých tratích letos již neobjeví (výjimkou může být Pražský rallysprint), naopak plánuje dva starty na šotolině - v Německu (Lausitz rally) a Rakousku (Waldviertel rally).
Chcete-li vlastnit automobil, musíte se připravit na to, že vám kromě spousty radostných chvilek často přinese také nepříjemná překvapení. Proto je vhodné množství starostí s vozem minimalizovat. Třeba uzavřením výhodného pojištění, které vás bude spolehlivě chránit.
zobrazit článek >Povinné ručení při koupi ojetého vozu má podobná pravidla jako u nového auta. Největší rozdíl tkví v tom, že prodávající ho nejprve musí zrušit a kupující si následně musí nechat auto pojistit. Vozidlo by přitom nemělo zůstat ani den nepojištěné.
zobrazit článek >Elektrické řetězové kladkostroje jsou klíčovým prvkem při manipulaci s těžkými břemeny. Jejich široké využití a univerzální vlastnosti je činí nezbytnými v různých průmyslových odvětvích, jakož i v mnoha dalších oblastech lidské činnosti.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.