aktuálně: 37 uzavírek, 39 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Deštivou Vysočinu ovládl v Poháru Pirelli Josef Semerád

3. června 2009

Posádka týmu Sherlog racing ve složení Josef Semerád a Roman Niemetz s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX zvítězili v rámci druhého rallysprintového podniku a spravili si tak chuť po nevydařených Lužických Horách.

Na startovní rampu, která byla situována na náměstí v Telči přijelo vstříc mokrým devíti rychlostním zkouškám bojovat o body v rallysprintovém Poháru Pirelli celkem čtyřiadvacet posádek v čele s Josefem a Martinem Semerádovými a Martinem Hudcem (všichni Mitsubishi Lancer EVO). Počasí tentokráte startovnímu poli nepřálo.

Náročné deštivé podmínky zvládl ve třídě N4 nejlépe Josef Semerád, který se na čele usadil od první rychlostní zkoušky. V dalším průběhu zvyšoval náskok na druhého v pořadí, kterým byl Jan Havel, startující s Petrem Dufkem na voze Mitsubishi Lancer EVO X. Premiérový závod v Poháru Pirelli se vydařil také Jiřímu Skulovi, jenž se svým spolujezdcem Jiřím Volfem a vozem Mitsubishi Lancer EVO IX dokončil závod na třetím místě a připsal si tak prvních šest bodů.

Podruhé nevyšel dle představ závod Martinu Semerádovi. Ten na první rychlostní zkoušce se svým vozem Mitsubishi havaroval a musel ze soutěže odstoupit. Lépe se nedařilo ani Martinu Hudcovi, který zvítězil v rámci Rally Lužické Hory. Rovněž na úvodním testu nezvládl nástrahy tratě a poslal svého Lancera na střechu, čímž pro něho rovněž závod skončil. Z dalších účastníku Poháru cíl nespatřili Jaroslav Hejzlar, Karel Macek a Roman Michalík. Michalík se svým spolujezdcem Radimem Oravou patří mezi další nové posádky Poháru Pirelli v rámci rallysprintového šampionátu. A jak se dívá na účast v závodě vítěz? „Tato soutěž byla nesmírně náročná. Vše umocnilo deštivé počasí. My jsme měli k dispozici díky Pirelli sériová média.Na první polovinu soutěže jsme zvolili variantu na předku neprořezaná média a na zadku prořezaná média. V závěrečné části soutěže se však rozpršelo více, a tak jsme prořezali raději i gumy na předku. Byl jsem z fungování těchto pneumatik naprosto spokojený. Musím říci, že fungují úžasně, nikdy mi to při brždění nezasyčelo. Už se těším na další mokré závody s pneumatikami Pirelli,“ zhodnotil Rally Vysočina spokojený Josef Semerád.

Druhou nejpočetnější třídou byly nejslabší enka. Zde se z vítězství letos již podruhé mohl radoval Jaroslav Pešl s vozem Honda Civic VTi, který druhého v pořadí Jana Jindrleho (Honda Civic VTi) porazil o více než minutu. Body za třetí místo bral ještě Jakub Brázda s dalším vozem Honda Civic VTi. Nedokončili Lichovník a Kaválek.

Ve třídě A5 se skvěle uvedl další nováček Poháru Pirelli Lumír Galia, startující s vozem Škoda Felicia Kit Car a se spolujezdcem Otou Hlouškem. Posádka s modrým Kitem dominovala od samotného úvodu soutěže a dojela si pro prvních deset bodů. Pro druhé místo si dosprintovala příbramská dvojice Martin Lošťák a Jiří Wimmer (Škoda Felicia), za které získala osm bodů. V celkovém součtu patří posádce páté místo se ziskem osmnácti bodů. Na třetím místě závod dokončil Robert Čonka a získal tak prvních šest bodů do klasifikace třídy A5 Poháru Pirelli.

V nejsilnější enkové třídě dvoukolek odstartovali dvě posádky. Na druhém měřeném úseku však havaroval David Štefan s vozem Peugeot 206 RC, čímž měl Zbyněk Krestýn ulehčenou pozici a mohl si dojet v poklidu pro deset bodů za vítězství. Po výpadku z Lužických Hor se tímto výsledkem vrátil do boje o prvenství v Poháru Pirelli.

Stoprocentní úspěšnost měla třída A7. Na startu se sešli dvě posádky ve složení Karel Pohner/ Jan Husák (Honda Civic Type-R) a Roman Štefan s Jiřím Grimmem na voze Renault Clio R3. Pohner nic nenechal náhodě a po vítězství z prvního závodu si na své konto připsal i druhé vítězství, když Štefana nechal za svými zády o více než minutu. Pohner se díky zisku dalších deseti bodů dělí o průběžné vedení v Poháru Pirelli spolu s Jaroslavem Pešlem ze třídy N2 a Zdeňkem Václavíkem ze třídy SA1.

Ve třídě SA1 zvítězil již zmiňovaný Václavík (Škoda Felicia), poprvé do cíle dorazil s vozem Ford Escort Coswort Robert Čaloun a připsal si tak deset bodů do hodnocení třídy S2. Doplňme ještě dva vítěze. Ve třídě D9 zvítězili Tomáš Král s Danielou Královou s dieselovou Škodou Fabií a ve třídě SA3 se z vítězství radoval Jiří Hendrich s vozem Mitsubishi Lancer EVO VI.

Dalším rallysprintovým závodem a zároveň pokračováním Poháru Pirelli bude Rallysprint Kopná, který se uskuteční o prvním červencovém víkendu.

Marek Felt

Další články

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >

Virtuální kancelář pro podnikatele na cestách: Řešení, které vám zjednoduší život

Každý, kdo žije na silnici – ať už jako řidič nákladního vozu, kurýr nebo profesionální dopravce – dobře ví, jak obtížné může být skloubit neustálé cestování s administrativními povinnostmi. Kde přebírat poštu, jak zařídit oficiální sídlo firmy nebo jak spravovat řadu záležitostí, když jste stovky kilometrů od domova?

zobrazit článek >

Jak sjednat pojistku na auto, která bude odpovídat vašim potřebám

Chcete-li vlastnit automobil, musíte se připravit na to, že vám kromě spousty radostných chvilek často přinese také nepříjemná překvapení. Proto je vhodné množství starostí s vozem minimalizovat. Třeba uzavřením výhodného pojištění, které vás bude spolehlivě chránit.

zobrazit článek >