Vítězná šňůra Citroën Total Rally Teamu skončila na Sardinii, kde Sébastien Loeb a Daniel Elena dojeli na 4. místě. Tento výsledek znamená, že pětinásobní mistři světa nezakončí první polovinu letošního ročníku mistrovství světa s plným počtem vítězství, nicméně i nadále jsou na čele průběžného pořadí šampionátu 2009, stejně jako Citroën prodlužující vedení v Poháru konstruktérů.
Poslední etapa středomořské rally měřila 80 km v pěti rychlostních zkouškách a rozhodně nebyla žádnou procházkou. Sébastien vstupoval do poslední etapy se ztrátou na vedoucí jezdce, ale s odhodláním dojet do cíle a získat cenné body. Hned po startu si Loeb stěžoval na hustou clonu, kterou vytváří prach, a tudíž i na špatnou viditelnost. „Prach ani neměl čas se usadit, visel ve vzduchu díky ranní vlhkosti. Nemohl jsem nic vidět. Bylo to dost nebezpečné a byla místa, kde jsem byl v mrtvém bodě.“
Po prohloubení ztráty o další hrstku sekund na rychlostní zkoušce Sorilis, francouzský jezdec dojel do servisního parku v Olbii na 4. místě a stále s vidinou útoku na stupně vítězů.
Dani Sordo měl v sobotu potíže s turbem, takže se soustředil na svůj cíl - získat body pro Pohár konstruktérů. Nakonec ale i on musel zpomalit pro stejné problémy. „Propadli jsme se o nějakých 20 minut. Musel jsem zastavit a nechat projet další auta, tudíž pak jsem pokračoval v jejich prachu. Pořád jsme ale ve hře, a to je hlavní. Musíme dojet do cíle,“ hlásil Sordo v průběhu nedělní etapy.
Po absolvování servisu měly posádky ještě rychlostní zkoušku Arzachena na to, aby si své postavení vylepšily. Tentokrát Loeb s Elenou zajeli nejrychlejší čas na finálové rychlostní zkoušce. Francouzsko - monacká posádka zakončila rally na 3. místě, ale inkasovala dvouminutovou penalizaci, která ji odsunula o příčku níže.
„Rozhodčí totiž potrestali Loeba za předčasné rozepnutí bezpečnostních pásů ještě před úplným zastavením vozu. To bylo v 11. rychlostní zkoušce, na které musel Loeb měnit kolo,“ vysvětluje Olivier Quesnel, ředitel stáje Citroën. „Oba se hájili tím, že jejich jednání nebylo nebezpečné, protože už jeli pomalu. Rozhodnutí komise jsme přijali.“
Sébastienovy myšlenky už se od Sardinie ubírají k budoucnosti. „Jsem zklamaný, že naše vítězná šňůra skončila. Ale jednoho dne se to muselo stát. Přinejmenším to umlčí lidi, kteří hovořili o možnosti získat Grand Slam této sezony, což bylo něco, na co jsem sám nemyslel. Naše víkendové problémy nejsou nic, co by mělo ovlivnit průběh celého mistrovství a co by bylo v šampionátu neobvyklé. Musíme pokračovat v práci a pokusit se naše soupeře porazit v Řecku.“
Vzhledem k tomu, že počet náhradních turbodmychadel použitelných pro Sardinii a Řecko je omezený, rozhodli technici o přepnutí motoru C4 Dani Sorda a Marc Martího do standardního módu, nicméně Španělé byli spokojení, že dojeli do cíle. „Náš motor ztrácel rapidně výkon a stejně upadala i naše nálada. Důležité je, že jsme dojeli do cíle. Podařilo se nám to a získali jsme dva body pro Citroën do Poháru konstruktérů.“
Oblíbenost elektrokoloběžek stoupá. Není divu, představují rychlý, ekologický a pohodlný způsob transportu. Když navíc využíváte městské sdílené koloběžky, nevyjde vás to příliš draho. Znáte ale pravidla upravující jízdu na koloběžce? Víte, kde s ní smíte a nesmíte jezdit? Pojďme se nato podívat.
zobrazit článek >Každé vozidlo má svůj VIN kód. Jedná se o jedinečný 17místný mezinárodní kód, který dané vozidlo identifikuje a můžete si podle něj ověřit jeho historii. Nebo vám pomůže prověřit stav tachometru.
zobrazit článek >Když se řekne Dacia Duster, možná si představíte nenápadné auto, ale tato nová verze 2024 přináší víc, než byste čekali.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.