aktuálně: 1573 uzavírek, 2 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Martina Semeráda na Sardinii definitivně zradila technika

25. května 2009

Po prvním dnu Rally Sardinie, kdy Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou odstoupili pro poruchu palivového systému, včera znovu odstartovali do soutěže s využitím systému Superrally. Cílem posádky Pirelli Star Driver teamu bylo posunout se pořadím vzhůru a hlavně nasbírat další zkušenosti na náročných rychlostních zkouškách Mistrovství světa produkčních vozů. Bohužel i přesto, že posádka celý den podávala vyrovnaný výkon, kdy se dařilo zajíždět časy v kontaktu se širší špičkou PWRC, nepodařilo se dojet až do servisního parkoviště v Olbii.

Co se vlastně po dojetí do cíle poslední rychlostní zkoušky dne stalo? „Zatím přesně nevíme kde byl problém, ale těsně před cílem rychlostní zkoušky nám začala stoupat teplota vody chlazení motoru. V cíli jsme zjistili, že z nám neznámého důvodu vypadla hadice k chladiči a vytekla voda z chlazení. Bez přijetí cizí pomoci by se nedalo dál pokračovat a my jsme museli auto odstavit. Teď ho musí prohlédnout mechanici, kteří zjistí, zda-li vypadlá hadice byla příčina, nebo následek nějakého problému. Nemá ani smysl říkat, že jsem zklamaný, ale i tohle je rally,“ říká ke smolnému odstoupení Martin Semerád.

Mechanici týmu Ralliart Italy, který připravuje vozy pro jezdce projektu Pirelli Stars Driver, ale v servisu konstatovali poškození těsnění motoru, které se nedalo v servisu opravit. Posádka Semerád – Ceplecha tak byla nucena odstoupit z Rally Sardinie. „Ze Sardinie odjíždíme dokonale zklamaní. Charakter rychlostních zkoušek nám vyhovoval a líbilo se nám tady. Vše jsme podřídili tomu dojet do cíle soutěže a napravit naši reputaci, která co se týče dojetých etap není dobrá. I přes problémy v první etapě jsme měli body opět na dosah, ale tentokrát si hlavu postavila technika a proti tomu jsme bezmocní. S týmem budeme analyzovat problémy, které nás během rally provázely a budeme se snažit dostatečně se připravit na další soutěž,“ dodává Martin Semerád, který si oslavu svých devatenáctých narozenin představoval v poněkud zářivějších barvách.

Tým Pirelli Star Driver má nyní tři týdny na přípravu vozů na náročnou Acropolis Rally, která je známa velmi rozbitými a prašnými rychlostními zkouškami peloponéského poloostrova.

Petr Eliáš

Další články

13 situací, ve kterých vás povinné ručení neochrání

Povinné ručení chrání řidiče, který způsobil nehodu, před vysokými náhradami škod za zničený majetek nebo podlomené zdraví ostatních účastníků. V některých případech však pojišťovna mnohdy milionové plnění nevyplatí – proč?

zobrazit článek >

Vyplatí se sezónní pojištění na motorku?

Může být přece nefér platit roční poplatek za stroj, který minimálně půl roku stojí v garáži. Podobně přemýšleli i v českých pojišťovnách, které nabízejí pojištění motocyklu jen na sezónu. Zní to výhodně, ale realita je bohužel komplikovanější. 

zobrazit článek >

Jedete na hory? Vybavte se střešním nosičem lyží!

Chystáte se letošní zimu strávit na lyžařských sjezdovkách? Pokud na lyže vyrážíte s rodinou nebo v partě kamarádů, přepravu sportovního vybavení vám usnadní střešní nosič. Jak ho vybrat?

zobrazit článek >