Jako na houpačce si musí v úvodu letošní sezóny připadat Jan Sýkora. Jeho šumavský triumf ve skupině A dal sice rychle zapomenout na nepodařenou Valašku, ale o dva týdny později přišel nezdar při Thermica Rally Lužické hory.
Devětadvacetiletý Jan Sýkora chce i v letošním roce atakovat stupně vítězů rallysprintového šampionátu, ale zdá se, že jeho program by mohl být ještě o něco bohatší. V úvodu sezóny se mu totiž ve spolupráci s týmem DEFRS, který provozuje loňský mistrovský vůz Renault Clio R3, podařil nečekaný vstup mezi špičku skupiny A bojující o body v mezinárodním šampionátu.
Po brzkém odstoupení z Cetelem Valašské rally přišel suverénní triumf posádky Sýkora - Houšť při Mogul Šumava rally. I když v úvodu soutěže to ještě na obrat k lepšímu moc nevypadalo. „Na tradičním činovském okruhu jsme díky příliš pomalému tempu dostali ode všech pořádný obklad a sedli jsme si na zem,“ vzpomíná na kroužení po deštěm skrápěném Činovském okruhu blovický pilot. S dalším průběhem soutěže už ale mohl být ´Syky´ mnohem spokojenější.
„Hned v sobotu ráno, již za sucha, nás moc povzbudilo vítězství na RZ 2, kde jsme dali pár vteřinek i Honzíkovi Šlehoferovi. Tím jsme se dostali do správného tempa, které jsme drželi celý den i po Honzíkově odstoupení,“ říká Sýkora a jedním dechem skládá poklonu svému spolujezdci: „Obrovskou zásluhu na tom má Víťa, jednak svým citem pro napsání rozpisu, ale i rozpoznáním a přesným pojmenováním pocitů z chování a vyladění auta.“
Výrazný náskok na soupeře ve třídě A7 i celé skupině A dával pro nedělní etapu možnost jet s patřičnou rezervou. Sýkora s Houštěm se ale k potěše diváků rozhodli jinak. „Rozhodně jsme se nehodlali flákat a pustili se do dalších soubojů s Honzou Šlehoferem, využívajícím systému SupeRally. Bylo nám jasné, že v okolí Kdyně je pánem on, o to více si ceníme našeho nepříliš velkého rozdílu při druhém průjezdu na Korábu. Celkově mám z Šumavy moc dobrý pocit, stejně tak jako ze spolupráce s týmem DEFRS, jehož členové udělali pro náš úspěch maximum.“
Dva týdny na to, při Thermica Rally Lužické hory, pak do nové sprinterské sezóny vstoupila známá úspěšná sestava, které patří čtvrté místo loňských tabulek - posádka ve složení Jan Sýkora - Martina Škardová a Mitsubishi Lancer EVO IX v barvách Thermica Rally týmu. Na domácí půdu svých hlavních reklamních partnerů přijela populární dvojice s cílem navázat na loňský vynikající výkon a bojovat o obhajobu svého dosud jediného triumfu v absolutním pořadí. Bohužel - technické potíže zhatily její ambice již v úvodní rychlostní zkoušce.
„Auto bylo prakticky od základů nové a kluci od pana Mládka si pořádně mákli. Bohužel se potvrdilo, že nové věci nemusí vždy vykazovat stoprocentní spolehlivost. Přes vynikající pocity z vozu nás už v polovině úvodní vložky potrápila převodovka a erzetu jsme dojížděli se zaseklou dvojkou. Na přejezdu se nám podařilo - za cenu pozdního příjezdu do časové kontroly - dvojku vyndat. Pak jsme nasadili výborné tempo, ale pouze do výjezdu ze šotoliny uprostřed následujícího testu, kde dvojka opět pozlobila. Po rychlostce jsem jí opět vyndal a třetí erzetu absolvoval s větším důrazem na styl řazení. Zkoušku jsme projeli v relativní pohodě a dosáhli čtvrtého času.
Hned po startu do RZ 4 však převodovka vypověděla službu definitivně. Mrzí mě, že tím padla možnost dojet do následujícího servisu, protože se později odhalila závada pouze v mechanismu řazení, a tu by kluci jistě dokázali provizorně odstranit. Odstoupení na nádherných tratích naší domácí soutěže pak pro nás bylo obrovským zklamáním,“ lituje Honza smolného vstupu do seriálu sprintrally, ale neztrácí naději v návrat na úspěšnou cestu. „Nepochybuji, že mechanici týmu Racing Activities Mládek brzy vrátí auto do optimálního stavu a Thermica Rally Team v Telči nastoupí ve stoprocentní kondici.“
Oblíbenost elektrokoloběžek stoupá. Není divu, představují rychlý, ekologický a pohodlný způsob transportu. Když navíc využíváte městské sdílené koloběžky, nevyjde vás to příliš draho. Znáte ale pravidla upravující jízdu na koloběžce? Víte, kde s ní smíte a nesmíte jezdit? Pojďme se nato podívat.
zobrazit článek >Každé vozidlo má svůj VIN kód. Jedná se o jedinečný 17místný mezinárodní kód, který dané vozidlo identifikuje a můžete si podle něj ověřit jeho historii. Nebo vám pomůže prověřit stav tachometru.
zobrazit článek >Když se řekne Dacia Duster, možná si představíte nenápadné auto, ale tato nová verze 2024 přináší víc, než byste čekali.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.