aktuálně: 37 uzavírek, 27 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Lumír Firla v Lužických Horách překvapil sám sebe

11. května 2009

Konečně. Toto slovo si mohl v cíli XII. Thermica Rally Lužické Hory říci orlovský jezdec Lumír Firla. Pilot, který patřil v roce 2007 k užší špičce rallysprintového šampionátu v loňském roce prošel sezónou havárií, výpadků a zklamání z jejího průběhu. Během sedmi soutěží navíc vystřídal čtyři spolujezdce a tento fakt byl také jedním z aspektů, které se do dosažených výsledků promítly.

Propad z první pětice do třetí desítky hodnocení rallysprintů by asi pro nikoho nebyl tím správným „nakopávákem“. Pro Lumíra by jím ale dle jeho slov mohlo být sedmé místo absolutně a vítězství v Enteria Cupu, která minulou sobotu vybojovali společně s Pavlem Dreslerem v okolí Hrádku nad Nisou. S Pavlem Lumír již v loňské sezóně absolvoval sprinty v Podkopné Lhotě a Pelhřimově a severomoravská dvojice si jezdecky i lidsky dokonale sedla. Pavel však měl pro sezónu 2008 v K4 Poháru již své závazky u Mirka Plíhala a tak se s Lumírem mohl znovu v kabině vozu setkat až při letošním úvodním podniku AutoCont MČR ve Sprintrally.

Lancer Evo VII po absolvování Valašské rally prošel revizí diferenciálů a drobnou údržbou, ale žádné další výrazné změny se již na voze neprováděly. Mitsubishi tak nadále zůstaly 17“ kola a malé brzdy a proto se Lumír rozhodl pro úpravu řídící jednotky na standardní benzín a účast v Enteria Cupu.

„Vím na co ještě auto dnes výkonnostně má a na co už ne. Před startem jsem tak měl cíl, zkusit to do první patnáctky a že se dostaneme až na sedmou příčku, to jsem vážně nedoufal. O to je pro nás výsledek větším potěšením a pro mě obrovskou motivací,“ říká Lumír.

Severomoravská posádka vstoupila do soutěže v okolí Hrádku 12. časem na úvodní rychlostní zkoušce a během první sekce se dokázala propracovat ještě o dvě příčky výše. „Ten výsledek nás hodně povzbudil,“ komentuje úvodní část soutěže Lumír Firla. „Co předčilo naše očekávání byly tři časy v první desítce a šestý čas na ´polské´ rychlostní zkoušce. Cílem pro druhou sekci bylo zbytečně neriskovat a podařit se udržet pozice. Konečně jsem po hodně dlouhé době cítil, že auto řídím já a že to není naopak, tak, jako po skoro celý loňský rok. Musím také poděkovat Pavlovi za jeho výkon. Je to i přes svůj nízký věk už hodně zkušený spolujezdec a nejen čte, ale má k rozpisu i věcné a rozumné připomínky, takže jsem rád, že jsme se dohodli pro letošní rok na spolupráci po celou sezónu. Důležité také bylo, že v autě jsme měli dokonalou pohodu a pořádnou hromadu srandy. To se hned jede lépe.“

Druhá sekce soutěže přinesla moravskému tandemu hned v úvodu postup na sedmou příčku a tu se podařilo nakonec udržet až do cíle, přestože útočící Martin Kožmín na posádku černého Lanceru v posledních dvou vložkách nepříjemně dotíral. „Možná nám pomohl jeden z retardérů, kde jsme neztratili skoro žádný čas,“ popisuje Lumír průjezd závěrečné rychlostní zkoušky. „Bylo to také štěstí v neštěstí. Pavel mi retardér přečetl o trochu později, a já už neměl čas brzdit. Narval jsem to tam na těsno a doufal, že to vyjde. Když jsme retardérem proletěli, viděl jsem jen v zrcátku, jak za námi lítají třísky z palet, které jsme trochu pohladili. Možná, že kdybych brzdil, tak nás Martin Kožmín dostal. Takže vlastně i za to musím Pavlovi poděkovat,“ dodává.

„Vzhledem k tomu, že máme hodně napjatý rozpočet, závisela naše účast v Telči také na výsledku z Lužických Hor. Ten se podařilo udělat a tak už se těšíme na Vysočinu, kde se nám vždy jelo dobře a doufáme, že se nám podaří třeba podobný výsledek jako v Lužických Horách,“ uzavírá Lumír.

Petr Medřík

Další články

Jaké povinné i nepovinné vybavení je dobré mít ve svém vozu?

Jestliže jezdíte autem, bude dobré, když v něm budete mít umístěné všechny důležité nezbytnosti. Povinná výbava v autě je základ a je stanovena vyhláškou. Nepovinnou výbavu si pak můžete zvolit dle vlastních preferencí. Bohužel se často stává, že řidiči při kontrole zjistí, že nemají kompletní ani výbavu povinnou. Na následujících řádcích se tak na tuto tématiku zaměříme pěkně zblízka.

zobrazit článek >

Proč došlo ke zdražení dálničních známek?

Přečtěte si více o nedávném zdražení dálničních známek. Vysvětlíme vám, jaké jsou nové ceny, proč k navýšení cen došlo a z jakého důvodu byste měli být na pozoru při koupi jednodenní dálniční známky.

zobrazit článek >

Co byste měli vědět o pneumatikách Bridgestone a proč jsou skvělou volbou?

Bridgestone, světový lídr v produkci pneumatik, nabízí špičkovou technologii a inovace v rámci pneu pro osobní vozy, SUV a 4x4. Tady se podíváme na to co je značka Bridgestone vlastně zač, jaké pneu nabízí a co za výhody přináší řidičům, kteří hledají spolehlivost, bezpečnost a výkon.

zobrazit článek >