aktuálně: 37 uzavírek, 41 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Corolla S2000 na Thermica Rally Lužické hory!

30. dubna 2009

Dalším vozem specifikace S2000 v domácím šampionátu automobilových soutěžích je Toyota Corolla S2000. Tento v Evropě zcela ojedinělý soutěžní speciál zažije svou závodní premiéru ve dnech 1. - 2. května 2009 v rámci Thermica Rally Lužické hory, prvního dějství seriálu MČR Sprintrally. Posádku bude tvořit Karel Macek a Aleš Pilný.

Do České republiky přivezl tento soutěžní vůz automobilový závodník Karel Macek, který je znám především svou účastí v automobilových soutěžích s vozem Toyota Corolla WRC. Nová Toyota Corolla S2000 byla postavena v Jihoafrické republice, kde se Toyota oficiálně účastní domácího mistrovství v automobilových soutěžích. Do České republiky byla zakoupena přes významný britský soutěžní tým.

„Splnil se mi velký sen startovat na domácí soutěži s tímto vozem specifikace S2000. Je to naprostá rarita ve startovním poli, neboť moje Corolla S2000 je v tuto chvíli jediným originálním exemplářem v Evropě. Bohužel auto bylo zakoupeno až příliš pozdě na zajištění kompletního finančního pokrytí startů v celé sezoně Mistrovství ČR. Nejen proto, ale také z důvodů testování tohoto vozu jsem se rozhodl startovat v roce 2009 výhradně v seriálu MČR Sprintrally. Lužické hory tak budou moji letošní premiérou,“ uvedl dnes Karel Macek z týmu Motor Team Macek.

Toyota se tak po dlouhých letech vrací do české rallye, kde v 90. letech dominovala s předními českými jezdci za volantem. Mezi nimi byli například příbramský jezdec Milan Dolák nebo bratři Vojtěchové, kteří v minulosti jezdili v soutěžních modelech Celica i Corolla WRC.

Toyota Corolla S2000 – Technická data

Motor 3SGE, atmosférický - 1998 ccm

Výkon: 258 k / 8000 ot. /min.

Točivý moment 240 Nm / 8500 ot. /min.

Počet válců: 4 (řadový)

Počet ventilů: 16

Rozvod: 2x OHC

Max. otáčky: 8500

Diferenciály: 3x mechanické s omezenou svorností

Pohon: 4x4

Převodovka: Sadev 6-ti rychlostní sekvenční

Max. rychlost: 170-190 km/hod.

Brzd. kotouče průměr: Vpředu 355 mm asfalt (300 mm šotolina), vzadu 300 mm

Zavěšení McPherson – tlumiče Proflex .

Délka: 4175 mm Šířka: 1760 mm

Výška: dle nastavení

Rozvor: 2619 mm

Hmotnost: 1265 kg

Ráfky: 18„ asfalt, 15“ šotolina

-pr-

Další články

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >

Virtuální kancelář pro podnikatele na cestách: Řešení, které vám zjednoduší život

Každý, kdo žije na silnici – ať už jako řidič nákladního vozu, kurýr nebo profesionální dopravce – dobře ví, jak obtížné může být skloubit neustálé cestování s administrativními povinnostmi. Kde přebírat poštu, jak zařídit oficiální sídlo firmy nebo jak spravovat řadu záležitostí, když jste stovky kilometrů od domova?

zobrazit článek >

Jak sjednat pojistku na auto, která bude odpovídat vašim potřebám

Chcete-li vlastnit automobil, musíte se připravit na to, že vám kromě spousty radostných chvilek často přinese také nepříjemná překvapení. Proto je vhodné množství starostí s vozem minimalizovat. Třeba uzavřením výhodného pojištění, které vás bude spolehlivě chránit.

zobrazit článek >