aktuálně: 830 uzavírek, 24 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Na Mogul Šumava Rallye poprvé v novém voze

30. dubna 2009

Letošní Mediasport MMČR v rally pokračovalo uplynulý víkend již druhou soutěží, kterou byla Mogul Šumava Rallye. Pro náš tým ČK motorsport tato soutěž představovala premiérový start s novým vozem Renault Clio R3 Maxi. Klatovští pořadatelé připravili pro přihlášené posádky celkem patnáct rychlostních zkoušek v celkové délce téměř 210 kilometrů.

Páteční start obstaral již klasický Klatovský okruh, který provázelo deštivé počasí. Po oba dva následující dny se počasí umoudřilo a sobotní etapu jedoucí se v okolí města Vimperka již provázelo příjemné polojasné počasí. Nedělní etapa neznamenala žádnou změnu příjemného jarního počasí, ale odjela se v okolí města Klatovy s diváckou rychlostní zkouškou v Plzni. Jak jsem již zmínil, na start se postavila také naše posádka ve složení Jiří Trojan a Eva Trojanová s novým vozem Renault Clio R3 Maxi. Jak viděl Mogul Šumava Rallye jezdec tohoto renaultu se dozvíte v následujícím rozhovoru.

Jirko, letos poprvé na soutěži, navíc těžká Mogul Šumava Rallye, která se ale jela v pozdějším termínu než bývá obvyklé a také v novém voze?

„Na start jsme se hodně těšili, ale byli jsme rozčarováni škaredým počasím. Navíc to pro nás byl první start s novým autem. Úvodní erzetu, kterou byl Činovský okruh jsme pojali jako seznamování se s autem. I přes řadu drobných chyb jsme zajeli nejrychlejší čas ve třídě A7 a byli jsme spokojeni. Nazuli jsme na předek nové mokré pneumatiky a na zadní nápravě byly starší.“

Sobotní etapa již představovala opravdové rychlostní zkoušky?

„Na sobotu jsme obuli měkké a použité pneumatiky a zjistili jsme zásadní věc, a to, že na starých pneumatikách to auto nefunguje. Auto nám klouzalo a hlavně se s ním obtížně brzdilo. Během návštěvy v servisech jsme stále přenastavovali nastavení tlumičů, ale nepodařilo se nám podvozek dostat do stavu, kdy bych s ním byl spokojený.“

Byly s autem ještě nějaké jiné problémy během samotné soutěže?

„Jediný problém, který jsme řešili byla prasklá manžeta poloosy, a proto jsme v servisu preventivně vyměnili tu poloosu celou. Bohužel jsme s autem byli také mimo trať, kde jsme ztratili přes pět minut.“

Jak se to stalo?

„Při průjezdu rychlostní zkouškou Malenice – Boubská jsme na trati dojeli Honzu Vaňáče. Ve chvíli, kdy jsme se ho pokusili předjet, jsme najeli na šotolinu a vyjeli do lesíka, kde jsme zapadli do měkkého. Trvalo opravdu přes pět minut, než jsme se s velkou pomocí diváků dostali zpátky na trať erzety. Až později jsme zjistili, že nám ze zrušeného dalšího průjezdu touto erzetou sportovní komisaři přidělili hodně špatný náhradní čas …“

Jaký byl ten náhradní čas?

„Na základě nesmyslného přidělování náhradních časů, které nemá u nás žádná jasná pravidla, jsme dostali čas stejný jako při prvním průjezdu. Ale jelikož jsme byli při prvním průjezdu přes pět minut mimo trať, tak přidělením špatného náhradního času nám narostla ztráta na zhruba jedenáct minut.“

A co neděle?

„Dlouho jsme zvažovali, jestli vůbec do nedělní etapy vyrazit nebo nechat ušetřené kilometry na testování. Nakonec jsme jeli, ale pojali jsme neděli jako testovací. Podle toho také vypadaly naše časy, které jsme zajížděli.“

Divácká rychlostní zkouška v Plzni?

„Oproti loňsku na ní byly změny a myslím, že byly k lepšímu. Pro jezdce taková rychlostní zkouška zajímavá moc není, ale pro diváky určitě, takže rozumím tomu, že se tyto erzety dělají. Problémem v Plzni byl start s vychladlým autem a studenými pneumatikami a brzdami a samozřejmě delší přejezd do Plzně.“

Celkové zhodnocení Šumavy?

„Myslím, že se organizace soutěže zlepšila. S ohledem na šetření auta nám vadily dlouhé přejezdy mezi rychlostními zkouškami a hlavně ten nesmyslně přidělený náhradní čas, ale za ten pořadatelé nemohou. Kolem tratě bylo také celkem dost diváků.“

A jak hodnotíš samotný výsledek? Třetí místo ve třídě A7?

„Výsledek neřešíme, protože jsme se pěkně svezli a šlo hlavně o seznámení se s novou technikou. Bude nám to ještě chvíli trvat než s autem pojedu tak, jak si představuji. Změnou bylo pro mě i řazení sekvenční převodovkou, protože stále mám problém jaký převodový stupeň tam mám mít před zatáčkou. Buď tam mám o kvalt větší, ale to pak ze zatáčky auto neodjede nebo naopak o kvalt nižší, a to se motor hned přetočí. Ale je to o zvyku, takže by to mělo být stále lepší a lepší.“

Příští start?

„Samozřejmě Rallye Český Krumlov a už i kvůli divákům a mechanikům doufáme že s pěkným a suchým počasím.“

Dalibor Benych

Další články

Jaké jsou výhody bezkontaktních plateb v nákladní dopravě?

Pokud se chcete se svou firmou prosadit ve světě logistiky, musíte znát legislativu a mít přehled o veškerých provedených finančních transakcích. Jenže jakým způsobem udržet pod kontrolou platby za mýtné nebo palivo? Vsaďte na bezkontaktní platby.

zobrazit článek >

Možné problémy při sjednávání povinného ručení

Povinné ručení je základem drtivé většiny vozidel. Zřízení tohoto pojištění je úzce svázáno s nákupem nového vozu, občas se ale vyplatí změnit povinné ručení i pro stávající vůz. Jaké nástrahy Vás mohou při sjednávání nového povinného ručení potkat?

zobrazit článek >

Jak se nenechat podvést při koupi ojetého vozu?

Může se zdát, že koupě ojetého automobilu je snadná a jednoduchá. Vzhledem k tomu, že se většinou jedná o velký obnos peněz, tak byste správný výběr neměli podcenit. Vyhnete se tak “pokladničce” a jiným problémům v budoucnosti.

zobrazit článek >