aktuálně: 37 uzavírek, 1 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

"Byla to moje chyba," říká Jan Šlehofer

29. dubna 2009

Tým Roto Plzeň dosáhl ve svém domovském regionu polovičního úspěchu. Přestože se na první RZ snášel hustý déšť, podařilo se zajet posádce Jan Šlehofer - Zbyněk Soběhart zajet na okruhu u Klatov dvanáctý čas absolutně a s velkým náskokem první ve třídě A6 i celé skupině A.

Soupeři, zejména Jan Sýkora a Jiří Trojan, postupem času zrychlovali, ale posádce Rota se dařilo s úspěchem první příčku jednoznačně hájit. Přišla ale nešťastná RZ 6, druhý průjezd úsekem Zálesí - Drážov, kde jezdec trefil předním kolem velký kámen uprostřed cesty. Nárazem se vyštípl velký kus límce kola a Fiat Punto S1600 jel rázem po prázdném.

„Se Zbyňkem jsme se dohadovali, jestli zastavit a kolo vyměnit, rozhodli jsme se ale jet dál. Bohužel při rychlé jízdě po prázdnu jsme najeli ještě na další kámen, a mocnými vibracemi se ohnula spojovací tyč řízení, následně i rameno a uvolnila se i poloosa. Tím naše účinkování v soutěži skončilo. Ve výsledcích se objevilo, že jsme odstoupili na technickou závadu. Chci vše uvést na pravou míru, odpadli jsme po mé chybě,“ přiznává rytířsky Šlehofer.

Posádka nastoupila druhý den do superally, to už ale bez nároku na jakékoliv body. Šlo spíš o možnosti využít rychlé kilometry po zimní pauze. Ve druhé etapě posádka zajela na pěti rychlostních zkouškách čtyři nejrychlejší časy ve skupině A - několikrát dokonce zaznamenalo Roto double díky druhým místům Skoupila se Singerem. Teprve poslední test znamenal větší ztrátu, protože přestal fungovat posilovač řízení.

„Mám naposilováno na tři týdny dopředu,“ sdělil Šlehofer kamerám Autotelevize.cz, která přináší z Rally Šumava obsáhlou reportáž. „Jezdcova vysvětlení vlastní chyby si velmi vážíme, ale ani tak jsme mu neměli nic za zlé,“ komentuje Šlehoferova slova vedoucí týmu Petr Svoboda. „Při tempu, jakým na trati jede, se prostě taková věc, jako střet s kamenem v cestě, může snadno stát. Znovu jsme se přesvědčili, že naše volba při výběru pilota byla správná.“

Velmi slušný úspěch si připsala na konto druhá týmová posádka Jiří Skoupil - Tomáš Singer. S druhým Fiatem Punto S1600 dojeli druzí ve třídě A6 a třetí ve skupině A.

ROTO Plzeň se teď intenzivně připravuje na start ve Slovinsku, kde odstartují Šlehofer - Soběhart do Rallye Saturnus. Na domácí půdě je další na řadě Rallye Český Krumlov.

Vladimír Dolejš

Další články

Jaké povinné i nepovinné vybavení je dobré mít ve svém vozu?

Jestliže jezdíte autem, bude dobré, když v něm budete mít umístěné všechny důležité nezbytnosti. Povinná výbava v autě je základ a je stanovena vyhláškou. Nepovinnou výbavu si pak můžete zvolit dle vlastních preferencí. Bohužel se často stává, že řidiči při kontrole zjistí, že nemají kompletní ani výbavu povinnou. Na následujících řádcích se tak na tuto tématiku zaměříme pěkně zblízka.

zobrazit článek >

Proč došlo ke zdražení dálničních známek?

Přečtěte si více o nedávném zdražení dálničních známek. Vysvětlíme vám, jaké jsou nové ceny, proč k navýšení cen došlo a z jakého důvodu byste měli být na pozoru při koupi jednodenní dálniční známky.

zobrazit článek >

Co byste měli vědět o pneumatikách Bridgestone a proč jsou skvělou volbou?

Bridgestone, světový lídr v produkci pneumatik, nabízí špičkovou technologii a inovace v rámci pneu pro osobní vozy, SUV a 4x4. Tady se podíváme na to co je značka Bridgestone vlastně zač, jaké pneu nabízí a co za výhody přináší řidičům, kteří hledají spolehlivost, bezpečnost a výkon.

zobrazit článek >