aktuálně: 37 uzavírek, 1 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Ducháčka a Trněného potrápila na Šumavě technika

24. dubna 2009

S průběhem Mogul Šumava Rallye Klatovy by mohl být Seznam.cz Rally Team celkem spokojen. Obě týmové posádky (Sláva Ducháček - Petr Dufek a Karel Trněný - Václav Pritzl) jely na bodovaných pozicích a nereálné nemuselo být ani umístění mezi nejlepšími deseti.

Rallye Šumava, druhý podnik letošní sezony MMČR v automobilových soutěžích byla pro Seznam.cz Rally Team, podporovaný partnery NejlevnejsiPNEU.cz a OTOMOTO.CZ, domácí soutěží. Všichni čtyři členové týmových posádek s vozy Mitsubishi Lancer EVO IX to mají ze svého bydliště do Klatov coby kamenem dohodil. Je tedy pochopitelné, že se všichni moc těšili na první letošní pořádné svezení. Navíc měli na co navazovat. Sláva s Petrem v minulém roce skončili jedenáctí, když až na poslední vložce vypadli z první desítky. Karel s Václavem dokonce obhajovali loňské šesté místo.

Samotný vstup do soutěže nebyl pro Slávu Ducháčka s Petrem Dufkem nejveselejší. Na Činovský okruh vyráželi za silného deště a dvě kola strávili v závěsu za Milanem Liškou. S ním se potkali ještě v sobotu, kdy jej na dvou rychlostních zkouškách dojeli a předjeli. „Prožili jsme hodně zajímavou a náročnou soutěž. Úseky, které jsme trénovali na suchu, jsme jeli za deště a naopak. Kromě sněhu jsme si užili všechny možné varianty počasí. Na okruhu nám za Milanem Liškou stěrače nestíhaly odvádět vodu a určitě jsme ztratili spoustu času. V sobotu po seskupení jsme za ním startovali opět a přestože náš motor nepodával optimální výkon, dvakrát jsme Milana, jedoucího s prasklou poloosou museli předjíždět. Snažil se vždy uvolnit cestu, přesto jsme na to doplatili i rozbitým předním sklem,“ uvedl Sláva.

Další dobrodružství začalo pro Ducháčka s Dufkem na RZ5. Tam ohnuli spojovačku řízení na přední nápravě. V servisu měli mechanici plné ruce práce s výměnou diferenciálu u Karla Trněného a tak stihli Slávovi spojovačku jen vyměnit. Na seřízení geometrie již nebyl čas. Do časové kontroly stihnul Petr Dufek podat výkaz v poslední vteřině. Sláva s Petrem museli tedy geometrii nastavovat v provizorních podmínkách na přejezdu. Kvůli ztrátě výkonu motoru se nepříliš podařil čas na domácí rychlostní zkoušce vedené před vrch Koráb, ale Sláva s Petrem si vše vynahradili skvělým třetím časem na divácké erzetě v Plzni. Rychlejší byl jen vítězný Pech a druhý Kresta. Výsledné dvanácté místo v cíli a zisk prvních čtyř mistrovských bodů je tedy možno považovat za úspěch, protože byl dosažen v silné konkurenci třiašedesáti posádek, z nichž více než polovina měla k dispozici vůz nejsilnější třídy N4.

Méně důvodů ke spokojenosti měli Karel Trněný s Václavem Pritzlem. Jejich prokletí má několik jmen. Jedním z nich je diferenciál, druhým rychlostní zkouška Malenice - Boubská a třetím sportovní komisaři. Pro Karla byly sobotní erzety po dlouhé době první na suchu, přesto se držel těsně za Trinerem a Hozákem na dosah bodovaných pozic. Body však zmizely v nedohlednu právě na RZ4 a 7 Malenice - Boubská. První průjezd byl zrušen po kolizi Štajfa a Gassnera. Ve druhém se poroučel diferenciál, což znamenalo ztrátu cca jedné minuty. Pak se dostali ke slovu sportovní komisaři a jejich náhradní časy na RZ4, které vznikly připočtením 25s k času dosaženému na RZ7, bez ohledu na to, zda měla některá posádka na sedmé vložce nějaké problémy. V praxi to znamenalo, že Trněný s Pritzlem si časovou zátěž po poruše diferenciálu připsali hned dvakrát. Podobně na tom byl i Milan Liška a Jiří Trojan, kteří se také, bez toho, že by závodili, propadli pořadím.

„Rád bych poprosil naše pořadatele i sponzory soutěží, aby zapomněli na zbytečné přihlašování svých podniků do různých zonových šampionátů a věnovali se jen českému mistrovství. Ze zahraničí vyslaní komisaři totiž prokázali nevídanou míru necitlivosti a já se musím omluvit našim sporťákům, pokud jsem je za jejich práci někdy kritizoval. Proti nesmyslnému rozhodnutí, které poškodilo nejen nás, nebylo odvolání,“ řekl po soutěži hodně nazlobený Václav Pritzl, který již na našich i zahraničních soutěžích zažil mnohé.

I přesto byly body stále na dosah a tak se Karel s Václavem pustil do boje i v neděli. Excelovali pátým časem na Korábu. Hned na dalším měřeném testu ale vypověděl diferenciál službu podruhé a to byl konec všem nadějím.

Poslední slovo patří tradičně manažerovi Seznam.cz Rally Teamu, Radku Majerovi. „Ze sportovního pohledu hodnotím Rallye Šumava pozitivně. Sláva, přestože u jeho auta zřejmě neodvedl ladič stoprocentní práci a motor neměl správná data, tedy ani výkon, bodoval a nebyl daleko ani od první desítky. Karlovy časy, hlavně na Korábu, ale nejen tam, byly z pohledu týmu velmi dobré. Je vidět, že Karel umí jezdit rychle i s produkčním vozem. Smůla je v tom, že jsme museli jeho vůz odstavit po dvojité destrukci diferenciálu, protože není normální, aby se jedna závada objevila takhle rychle za sebou a nechtěli jsme riskovat další poškození. Nyní se již pilně pracuje na nalezení příčiny a jejím odstranění.“

„Organizace soutěže byla standardní, jako v jiných letech, nicméně přidělování časů na RZ4 bylo nešťastné a většině posádek spíše ublížilo, než pomohlo. Soutěži by slušel spíše český formát, než mezinárodní. Chtěl bych vyzdvihnout naše mechaniky za bleskovou výměnu poškozeného diferenciálu u Karlova auta v krátkém servisu. Těší mne i nově navázaná úzká spolupráce s Charouz Racing System. V současné době se již všichni těšíme a pilně se připravujeme do Lužických hor, kde do jednoho našeho vozu usedne mladý Jarek Orsák. S druhým autem pojedu letos poprvé já a s novým spolujezdcem.“

Ze zákulisí týmu můžeme prozradit, že Jarek Orsák nebude jediným hvězdným jezdcem ve vozech Seznam.cz Rally Teamu. Na některé z dalších soutěží uvidíme také Václava Pecha a Pavla Valouška.

Seznam.cz Rally Team

Další články

Autocamping Rozkoš - prožít dovolenou pestře a v pohodě

Pestrost nabídky ubytování, společenských akcí, turistických možností, poznávacích a sportovních výletů včetně krásných cyklotras, ale i klid k odpočinku, to je dnes téměř neodmyslitelná nabídka k prožití hezké dovolené.

zobrazit článek >

Jaké povinné i nepovinné vybavení je dobré mít ve svém vozu?

Jestliže jezdíte autem, bude dobré, když v něm budete mít umístěné všechny důležité nezbytnosti. Povinná výbava v autě je základ a je stanovena vyhláškou. Nepovinnou výbavu si pak můžete zvolit dle vlastních preferencí. Bohužel se často stává, že řidiči při kontrole zjistí, že nemají kompletní ani výbavu povinnou. Na následujících řádcích se tak na tuto tématiku zaměříme pěkně zblízka.

zobrazit článek >

Proč došlo ke zdražení dálničních známek?

Přečtěte si více o nedávném zdražení dálničních známek. Vysvětlíme vám, jaké jsou nové ceny, proč k navýšení cen došlo a z jakého důvodu byste měli být na pozoru při koupi jednodenní dálniční známky.

zobrazit článek >