aktuálně: 41 uzavírek, 4 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Na Šumavě pojede i Odložilík

14. dubna 2009

Pohled do startovní listiny letošní 44. Mogul Šumava Rallye Klatovy na 68 startujících nevzbuzuje sice nadšení z velkého počtu přihlášených, zvláště při vzpomínce na léta ne až tak dávno minulá. Spolu s další více než šedesátkou startujících v rámci 18. Historic Vltava Rallye to již ale dává dohromady velmi slušný počet startujících, který na jiných podnicích Mezinárodního mistrovství ČR možná již neuvidíme.

Důvodů pro úbytek startujících je několik, povinné zavedení poměrně nákladného systému Hans, zhoršená ekonomická situace, ale situace není zase tak černá a vyrovnané startovní pole patří i tak rozhodně k evropskému nadprůměru. Spojení s Historic Vltava Rallye se rozhodně ukazuje jako dobrý tah.

Jako zřejmě hlavní favorit odstartuje obhájce loňského šumavského vítězství Roman Kresta, který zajel skvěle v první bodované etapě prvního letošního mistrovského podniku, Valašské Rally. V Klatovech se na rozdíl od loňska představí v modernějším voze Peugeot 207 S2000 po Janu Kopeckém. Cestu k vítězství mu bude chtít určitě zkomplikovat téměř domácí Václav Pech, který se snad dočká letos průjezdu rychlostní zkouškou ve své domovské Plzni, nebo rychlý Pavel Valoušek, jehož výkony se již oprostily od zbytečných nehod. Oba s vozy Mitsubishi Lancer EVO IX, stejně jako skvělým výkonem na Valašské Rally se prezentující Petr Hozák. Tento domácí jezdec bude navigován tentokrát místní stálicí, zkušeným Ladislavem Hršelem.

Skvělý výkon podal na Valašsku i Daniel Běhálek a Jaroslav Orsák. V české premiéře se představí Mitsubishi Lancer EVO X a předvede ho několikanásobný německý mistr Hermann Gassner, který se již také může nazývat šumavským specialistou. Současnou špičkovou techniku S2000 bude vodit Josef Peták a navíc i Roman Odložilík s Peugeoty a Jaromír Tarabus s Fiatem. Ten se příliš nesvezl na nedávné světové Portugalské Rally, kde havaroval již na předstartovním shakedownu a bude chtít svůj výkon jistě zlepšit.Dlouhá řada kvalitních pilotů s vozy Mitsubishi Lancer EVO IX, nebo třeba Vojtěch Štajf s novým Subaru Impreza Sti N14 budou zřejmě ti, kdo se objeví v první desítce pořadí na cílové rampě.

Mnoho zajímavých posádek přináší startovní pole „dvoukolek“, na přední pozicích se ale zřejmě neobjeví. Rychlost stále nechybí již stárnoucím vozům S1600 a zvláště výkon domácího Jana Šlehofera by mohl být velmi dobrý. Proti němu a dalším vozům S1600 nastoupí celá řada vozů nové kategorie R, ať již Renaultů Clio R3, například v podání velezkušené posádky manželů Trojanových, nebo malých a velmi hbitých Citroënů C2 R2. Ve stejné kategorii, jako rychlé vozy S1600 a moderní R2, najdeme však i letitou Škodu Felicii Kit Car. Ta na českých tratích debutovala také během Rallye Šumava Mogul, ovšem před čtrnácti lety... Zmínky si zaslouží i plánovaný start Františka Markvarta, absolutního českého rekordmana v odjetých sezónách v rally.

Startovní pole historiků přináší velmi zajímavou směsici vozů a jezdců z různých koutů starého kontinentu a jejich představení si zaslouží zítra samostatné pokračování.

Jan Valeš

Další články

Jak může správný výběr motorového oleje ovlivnit výkon a životnost motoru?

Žádné auto bohužel není nesmrtelné a jakmile přijde jeho čas, je nutné ho vyměnit za jiné. Správnou péčí ale můžete životnost svého oblíbeného vozu prodloužit.

zobrazit článek >

Důležité doplňky pro dům a zahradu

Domov a zahrada jsou pro mnohé z nás oázou klidu a pohody. Usilujeme o to, aby se tam cítili komfortně a aby nám tam nic nechybělo. Na co obvykle zapomínáme?

zobrazit článek >

Škoda Fabia: Nejmenší, ale ne malá

V Mladé Boleslavi sjíždí z výrobních pásů již čtvrtá generace oblíbené Škody Fabia. Jaká je?

zobrazit článek >