Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Loeb a Elena dosáhli 50. vítězství

16. března 2009

Jako perfektně naprogramovaný stroj fungovala posádka Sébastien Loeb - Daniel Elena na voze C4 WRC na poslední etapě Kyperské rallye 2009, první soutěže, která se jela na smíšených površích od roku 1966. A v cíli na ni čekalo rekordní 50. vítězství kariéry ve WRC. Čtvrtá pozice dvojice Dani Sordo - Marc Martí rozšířila bodový účast Citroënu a potvrdila jeho vedení v Poháru konstruktérů.

Loeb: neriskovat, ale udržet náskok!

Třetí podnik letošního ročníku WRC, Kyperská rallye, ve své závěrečné etapě zavedla posádky zpět do pohoří Troodos a zdejší zkoušky byly velikou výzvou. Vždyť se začínalo během třicetikilometrové zkoušky Foini a následujícím čtvrthodinovým servisem. Soupeři pak směřovali k nejdelšímu testu víkendu, točivé 40,5 km dlouhé zkoušce Anadiou. Soutěž zakončil návrat na Anadiou Dam, kterou posádky absolvovaly už v sobotu.

Z předchozí noci měl Sébastien Loeb náskok 49 sekund, nicméně musel jet naplno dál. „Nedostával jsem časy Mikko Hirvonena, takže jsem musel jet, co to dá, abych si ho nepustil příliš k sobě,“ tvrdil pětinásobný mistr světa v servisním parku v Anadiou. „Bylo tam dost bláta, ale přežili jsme to. Ještě nás pořád čekaly dva velice obtížné testy do cíle a stát se mohlo cokoli...“

Dani Sordo zahajoval den na třetí pozici před norským pilotem Petterem Solbergem. „Ráno jsem se cítil mnohem lépe. Jsem spokojený, jak jsem jel i s dosaženým časem. Byl jsem naprosto soustředěný na to, abych uhájil svou pozici.“

Sébastien Loeb si na vítězství věřil během druhé nedělní dlouhé zkoušky. „Nechtěli jsme zbytečně riskovat. Mikko sice náš náskok pořádně stáhl, ale měli jsme to pod kontrolou.“

Sordo přišel o stupně vítězů

Ve stejnou dobu ale Daniho z jeho třetí pozice sesadil Petter Solberg. „Skoro jsem zastavil v jedné vlásence a to mě stálo 10 sekund. Pak jsme raději zvolili jistotu bodů do Poháru konstruktérů pro Citroën a nic na tom nezměnilo to, že Petter byl už před námi.“

Poslední rychlostní zkouška Rallye Kypr už nepřinesla na poslední chvíli nic dramatického a Sébastien Loeb a Daniel Elena si dojeli pro třetí letošní prvenství v řadě od začátku sezony. „To že jsme dosáhli padesátého vítězství, není nic víc než další statistický údaj. Popravdě řečeno už myslím na jedenapadesáté! Tahle rallye se nám vydařila od startu do cíle. Náš Citroën C4 WRC dokonale zvládl jak volný terén, tak i asfalt.“

A další statistický údaj: víkendový výsledek, který si Sébastien Loeb a Daniel Elena připsali, je už 13. postavením na stupních vítězů v nepřetržité řadě, která začala loni na Rallye Sardinie. „Je to pro nás celkově perfektní,“ uzavírá Olivier Quesnel, ředitel Citroën Racing. „Sébastienův výkon je ohromující z každého pohledu. Ale on jako obvykle ukrajoval zkoušku po zkoušce až po konečné vítězství. Zároveň i to, jak dokázal vést jeho auto v této tvrdé zkoušce na tomto terénu. OK, Dani nedojel na stupních vítězů, ale požádal jsem ho, aby v závěru soutěže raději myslel na Pohár konstruktérů a body. Skutečnost, že Petter Solberg skončil před ním, nic nemění na celkovém skóre. Vedeme o 16 bodů po třech podnicích letošního roku. Kdo by nebyl nadšený takovým výsledkem?“

Citroën Sport

Další články

Nejlepší roční období ke koupi auta? Známe odpověď.

Prodej ojetých aut během jara a léta vždy stoupne. Jsou však letní měsíce ty správné ke koupi ojetin? Nebo se vyplatí počkat na chladnější část roku? Známe odpověď.

zobrazit článek >

Do kdy platí povinné ručení původního majitele, když kupujete ojetý vůz?

Při koupi nového vozu nemá auto ještě žádné povinné ručení - a vy jej musíte mít sjednáno nejpozději minutu před tím, než s vozem z autosalonu odjedete. Ale jak je to v případě, že kupujete auto ojeté, které zatím ještě má původního majitele? Kdy nejpozději musí nastoupit vaše povinné ručení? Je to celkem snadné, v této situaci totiž platí jediné pravidlo.

zobrazit článek >

Elektromobilita není jen modní trend. Proč si pořídit elektromobil?

Slovo elektromobil se v poslední době skloňuje stále častěji. Zatímco před několika lety bylo objektem zájmu leda tak nadšenců do nových technologií a zarytých ochránců přírody, dnes se kolem něj točí konverzace nad pivem v hospodách, při cvičení ve fitness centrech i v rodinách při snídani. Že by móda? Možná. Elektromobily mají ale řadu vlastností, pro které stojí za to nad nimi zauvažovat.

zobrazit článek >