aktuálně: 356 uzavírek, 21 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Pech s Uhlem oslaví tituly startem v Příbrami

19. září 2007

Letošní sportovní sezóna Eurooil teamu se zařadí mezi ty nejúspěšnější, neboť Václav Pech jun. s Petrem Uhlem získali k titulu Mistrů České republiky v rally také titul slovenský.

Kromě toho plzeňská posádka dokázala získat ještě jedno prvenství a to ve FIA Evropském poháru - region střed. „Je to opravdu jedna z našich nejlepších sezón. Ačkoliv žádný ze šampionátů, kterých jsme se letos zúčastnili, ještě neskončil, podařilo se nám v předstihu získat všechna tahle prvenství. Podařilo se nám to díky svědomité práci mechaniků z Charouz Racing Systému, souhře všech členů teamu pod vedením mého otce a v první řadě podpoře našich reklamních partnerů,“ říká Václav Pech jun.

Během následujícího víkendu proběhne v Příbrami poslední letošní podnik zařazený do domácího mistrovství v rallye. Ačkoliv je Václav Pech jun. již jistým mistrem, nebude na startu chybět. „Je to pro nás příležitost startovat na této soutěži a plně si vychutnat jízdu. Pojedeme bez psychického tlaku, který zákonitě vzniká, když závodník nastupuje do soutěže s úkolem přivést co největší počet bodů. Nás body už netrápí. Chtěli bychom náš start v Příbrami pojmout jako poděkování všem našim příznivcům, které tímto srdečně do Příbrami zvu ke sledování této soutěže. Je to jedna ze soutěží, které považujeme za téměř domácí. Příbram je od Plzně co by kamenem dohodil a navíc naše technická základna a přípravna soutěžního speciálu je v Žebráku, takže rychlostní zkoušky jezdíme z tohoto pohledu doslova za humny. Navíc jsme loni v Příbrami zvítězili a je pro nás výzvou pokusit se vítězství obhájit,“ říká Václav Pech jun. o své motivaci ke startu na Rallye Příbram.

Jezdce čeká v Příbrami náročná soutěž, když během dvou dnů absolvují celkem 438 kilometrů, na nichž je čeká 15 rychlostních zkoušek o celkové délce 180 kilometrů. Vše je navíc ztíženo nastupujícím podzimním počasí, posádky musí počítat s mlhou, trať klouže a podmínky k závodění komplikuje i spadané listí.

„Mně takové náročné podmínky vyhovují. Jezdec na takové trati musí přizpůsobit svůj styl jízdy. Každopádně si na své přijdou diváci, protože za těchto podmínek se dá očekávat větší množství průjezdů zatáček ve smyku, což je vždycky velice atraktivní. My se s Petrem na soutěž již velmi těšíme. Většinu tratě známe z předchozích ročníků a víme, že nás čeká pěkné svezení. Ze všeho nejvíce se těším na Vystrkovskou rychlostní zkoušku, která vede v těsné blízkosti přehrady Orlík. Trať využívá místních komunikací, které jsou jindy nepřístupné a je to z jezdeckého hlediska jedna z netěžších rychlostek v českém mistrovství. Letos má zkouška přes dvacet kilometrů, jede se třikrát a myslím si, že tady se bude celá soutěž rozhodovat,“ dodává Václav Pech jun.

Příbramská soutěž je specifická ještě v tom, že počínaje technickou přejímkou, servisní areál, start a cíl soutěže se odehrává na letišti v Dlouhé Lhotě, takže i mechanici a lidé z teamu, kteří jindy nemají možnost shlédnout start a cíl soutěže si zde přijdou na své. Zároveň diváci a fanoušci mají veškeré toto dění jako na dlani.

Jaroslav Štauber

Další články

7 nejdůležitějších informací o povinném ručení, které musíte znát

Jestliže vlastníte motorové vozidlo, pak máte rovněž sjednáno autopojištění neboli povinné ručení. Víte o něm ale vše? Možná vás překvapí, co vše ovlivňuje jeho cenu, kdy ho nelze uplatnit nebo jak na pojistce ušetřit.

zobrazit článek >

Jaké jsou výhody bezkontaktních plateb v nákladní dopravě?

Pokud se chcete se svou firmou prosadit ve světě logistiky, musíte znát legislativu a mít přehled o veškerých provedených finančních transakcích. Jenže jakým způsobem udržet pod kontrolou platby za mýtné nebo palivo? Vsaďte na bezkontaktní platby.

zobrazit článek >

Možné problémy při sjednávání povinného ručení

Povinné ručení je základem drtivé většiny vozidel. Zřízení tohoto pojištění je úzce svázáno s nákupem nového vozu, občas se ale vyplatí změnit povinné ručení i pro stávající vůz. Jaké nástrahy Vás mohou při sjednávání nového povinného ručení potkat?

zobrazit článek >