Modrobílé Mitsubishi Lancer EVO IX Sherlog Racing Teamu s Martinem Semerádem za volantem v neděli v podvečer přejelo přes cílovou rampu Norské Rally. Osmnáctiletý soutěžní jezdec Martin Semerád navigovaný zkušeným spolujezdcem Bohuslavem Ceplechou tak splnil cíl, kterým bylo dokončit premiérový podnik Mistrovství světa bez použití systému superrally. Martin Semerád učinil důležitý krok ve své první sezóně šampionátu produkčních vozů, a stal se nejmladším českým jezdcem historie, který dokončil závod Mistrovství světa.
Přáním Martinova otce a vedoucího týmu Sherlog Racing, Josefa Semeráda, před startem Norské Rally bylo dokončení soutěže bez vážnějšího poškození vozu, a co nejvíce najetých kilometrů na zasněžených norských cestách. „Martin teď v Norsku odjel na sněhu 360 kilometrů rychlostních zkoušek, což je zhruba šest Rallysprintů v České republice. Měli jsme samozřejmě velkou radost z pěkných časů, které s Bohoušem zajížděli, ale těch několik málo chyb, kdy zůstali ve sněhové bariéře, je vždy stálo v součtu mnoho minut. Samozřejmě nás to trochu mrzí, protože první mistrovský bod byl opravdu velmi blízko, ale to se nedá nic dělat, i taková je rally.
Celý tým získal teď v Norsku obrovské množství zkušeností, a musíme si v následujících dnech mnoho věcí vyhodnotit, abychom byli na dalších soutěžích ještě o něco lépe připraveni. Martina teď čeká dohánění zameškaného studia ve škole, a ještě těsně před další soutěží na Kypru pojedou s Bohoušem na třídenní test Ralliartu Italy s Mitsubishi EVO X, se kterým absolvují šest soutěží v rámci projektu Pirelli Stars,“ prozrazuje majitel týmu Josef Semerád.
Martin Semerád neskrýval v cíli Norské Rally zklamání z chyby v poslední rychlostní zkoušce, která jej stála vytoužený mistrovský bod. Posádka si v každé etapě vybrala nováčkovskou daň v podobě ztráty desítek minut v sevření sněhové bariéry, ale v rychlostních zkouškách, kde je nepostihl tento problém, se dařilo stále zrychlovat a byl zřetelně vidět progres, kterého mladý jezdec dosahoval.
Počáteční ztráta několika vteřin na kilometr se v průběhu třetí etapy přiblížila až na velmi povzbudivou jednu vteřinu na kilometr. „Samozřejmě chyby, které jsem udělal, mě hodně mrzí, zvláště vůči lidem z týmu, kteří opravdu tvrdě pracovali na tom, abychom Norskou Rally dokončili. Všem lidem v týmu a našim partnerům chci moc poděkovat za možnost startovat na soutěži Mistrovství světa, poznávat nové tratě a sbírat zkušenosti. Před startem soutěže jsem mnoho informací o jízdě na sněhu dostal od skvělého soutěžního jezdce Johna Hauglanda, a i přesto, že jsem se v jeho škole hodně naučil, tak až během skutečné rally je možné opravdu poznat zásady jízdy na sněhu na pneumatikách s hroty.
Během třetí etapy jsem se již v autě cítil velmi dobře, a dařilo se velmi hladce zajíždět dobré časy v rychlostních zkouškách. Pak ale stačila jedna malá chyba, která nás opět stála minuty ve sněhu. Během celé soutěže jsem se velké množství věcí naučil, a účast na tomto podniku nás určitě posune zase někam dál. Pokusíme se získané zkušenosti zužitkovat na další soutěži Mistrovství světa, kterou pro nás bude Rally Kypr koncem března,“ doplňuje Martin Semerád.
Sherlog Racing Team teď čeká náročné období přípravy vozu na Kyperskou Rally, která je ojedinělá svým charakterem, kdy první etapa soutěže je vedena po asfaltových silnicích ostrova a druhá a třetí etapa po klasických šotolinových tratích. Martin Semerád musí vyzkoušet chování svého Mitsubishi se šotolinovými pneumatikami na asfaltovém povrchu, protože tak to bylo stanoveno předpisy pro všechny vozy s pohonem čtyř kol pro Kyperskou rally.
Chcete-li vlastnit automobil, musíte se připravit na to, že vám kromě spousty radostných chvilek často přinese také nepříjemná překvapení. Proto je vhodné množství starostí s vozem minimalizovat. Třeba uzavřením výhodného pojištění, které vás bude spolehlivě chránit.
zobrazit článek >Povinné ručení při koupi ojetého vozu má podobná pravidla jako u nového auta. Největší rozdíl tkví v tom, že prodávající ho nejprve musí zrušit a kupující si následně musí nechat auto pojistit. Vozidlo by přitom nemělo zůstat ani den nepojištěné.
zobrazit článek >Elektrické řetězové kladkostroje jsou klíčovým prvkem při manipulaci s těžkými břemeny. Jejich široké využití a univerzální vlastnosti je činí nezbytnými v různých průmyslových odvětvích, jakož i v mnoha dalších oblastech lidské činnosti.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.