aktuálně: 41 uzavírek, 21 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Martin Rada v Monte Carlu po prvním dnu vede v N3

23. ledna 2009

Hustopečský závodník Martin Rada poměrně slušně zvládl úvodní den Rallye Monte Carlo 2009, na níž se spolujezdcem Romanem Petrem startuje premiérově a to s vozem Alfa Romeo 147 v barvách týmu Agrotec racing teamu Hustopeče. Po úvodních třech etapách totiž vede třídu N3.

První tři RZ z celkem 1625 km dlouhé soutěže, nabízející 365 ostrých km na 14 rychlostních zkouškách zvládli oba Moraváci dobře. I přes velkou náročnost trati, na které se tato posádka objevila zcela poprvé.

„Ano, jsme štastně v park fermé,“ hlásí se Martin Rada, kterému po úvodním dnu patří 36 místo, ale zároveň také vedení ve třídě N3. I když jen velmi těsně. „Dnes jsme etapu vyhráli a myslím že RZ1 a RZ3 jsme v N3 vyhráli. Vedeme ale jen o cca 2,6 sec., zítra to bude těžké. Francouz za námi je místní a okolo Valence to dobře zná,“ pokračuje Martin Rada.

Nejméně se Martinovi „líbila“ hned úvodní RZ1 s velmi zrádnými úseky s ledem, kde i několik předních jezdců havarovalo. Podle očekávání byla i velmi těžká právě volba pneumatik. „Bylo to velmi těžké, RZ 1 a RZ 2 jsme jeli na mokrých a RZ 3 pak na zimních s hrotem,“ doplňuje navigátor Roman Petr. Náročné byly i velmi dlouhé přejezdy mezi jednotlivými erzetami.

Hustopečský jezdec přiznává, že na ledu a sněhu volil raději jízdu s rezervou. Dobrou práci odvedli také špioni Honza Havel a Jirka Pertlíček st. V konečném pořadí je nakonec Milan Liška, další našinec ve startovním poli, s nímž Rada na „Monte“ úzce spolupracuje, na 34. místě, zatímco Martin Rada je na 36. místě. „Snažím se šetřit auto, do cíle daleko, jedem opatrně. Dnes jsme spokojeni, ale do cíle je ještě hodně daleko a přes velmi náročné zkoušky,“ připomíná Martin Rada.

Rallye Monte Carlo je zároveň úvodním závodem letošního seriálu IRC a z víe než šesti desítek posádek zde startuje i 19 vozů specifikace S2000, včetně dvou Fábií S2000. Úvodní den právě skvěle vyšel českému speciálu, za jehož volantem se objevil Fin Hanninen. O téměř 12 sekund totiž vede, zatímco Jana Kopeckého od první zkoušky provázely technické problémy s posilovačem řízení. Přesto se nakonec ještě dokázal propracovat na desáté místo.

Pavel Jelínek

Další články

Důležité doplňky pro dům a zahradu

Domov a zahrada jsou pro mnohé z nás oázou klidu a pohody. Usilujeme o to, aby se tam cítili komfortně a aby nám tam nic nechybělo. Na co obvykle zapomínáme?

zobrazit článek >

Škoda Fabia: Nejmenší, ale ne malá

V Mladé Boleslavi sjíždí z výrobních pásů již čtvrtá generace oblíbené Škody Fabia. Jaká je?

zobrazit článek >

Je vám dodávka málo a náklaďák moc? Řešením se jmenuje Piaggio Porter

Také máte italskou značku Piaggio spojenou zejména s Vespou a podobnými malými motocykly? Tak to byste měli vědět, že vyrábí i užitková vozidla.

zobrazit článek >