Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Martin Rada si plní klukovský sen...

9. ledna 2009

Již brzy si splní svůj dávný sen hustopečský závodník Martin Rada, jinak ale též výkonný ředitel firmy AGROTEC Hustopeče, rovněž dobře známé z aktivit v motoristickém sportu. Ve startovních listinách úvodního podniku letošního stále prestižnějšího šampionátu IRC je totiž jednou ze tří českých posádek také právě dvojice Martin Rada Roman Petr.

„Chci si tak splnit si klukovský sen a zajet si Monte Carlo. Umožnilo nám to také letošní zařazení této soutěže do seriálu IRC a tím přístup pro N-ka,“ vysvětluje Rada.

Soutěž bude nepochybně hodně náročná a nejtěžší, jakou Martin i jeho spolujezdec kdy jeli. Je to 1625 km dlouhá soutěž, z toho úctyhodných 365 km budou tvořit rychlostní zkoušky. Navíc vzhledem k ročnímu období lze očekávat led a sníh, či alespoň ledové plotny, což může být velmi nevyzpypatelné i záludné, ale především těžké. „Určitě to bude náročné na všechny – posádku, mechaniky, auto. Jedeme společně s Milanem Liškou a informace získáváme kde se dá a kdo to už jel. Milan to jel vloni a tak má docela jasné představy, “ podotýká dále Martin Rada.

Jihomoravský tým se na „Monte“ objeví v obvyklém složení. Spolujezdcem tedy bude Roman PETR a tým mechaniků tvoří Luboš Horáček, Broněk Dofek a Lukáš Křivinka. Rudolf Kadlec bude jako náhradník a záloha čekat doma, kdyby náhodou něco chybělo a bylo to potřeba rychle dopravit do místa soutěže. Rallye Monte Carlo 2009 se sice koná ve dnech 21 až 24. ledna, ale posádka má naplánovaný odjezd již na neděli 11. ledna. Mechanici se servisním vozem pak vyrážejí i s tradičně rudou Alfou Romeo, která v minulých týdnech prošla celkovou repasí, v pátek 16.ledna. Přejímky se konají 20. ledna a to hlavní se bude dít ve dnech následujících.

V nabité startovní listině se mimochodem nachází jen tři české posádky. Kromě Jihomoravanů již zmíněný plzeňský Milan Liška a také Jan Kopecký v očekávané světové premiéře s tovární Fábií S 2000.

Zda pro Martina Radu bude monacká soutěž jediným letošním startem „ve světě“, to se teprve uvidí. Jasné ale je, že hlavním plánem jezdce, který se stal v roce 2007 mistrem své třídy dvoulitrů, zůstává letos především účast v kompletním tuzemském tzv. velkém mistráku. Možná pak příležitostně i něco navíc.

A ostatně, Martin Rada jistě bude i pozorně okukovat práci pořadatelů nejstarší a nejslavnější rallye světa a sbírat zkušenosti. Také letos totiž šéfuje pořadatelskému sboru jediné tuzemské soutěže mezi vinicemi - AGROTEC rallye Hustopeče 2009. Ta je v kalendáři naplánována na polovina června, jako čtvrtý podnik sedmidílného šampionátu MMČR, a pořadatelé mimo jiné připravují celou řadu změn.

Pavel Jelínek

Další články

Elektromobilita není jen modní trend. Proč si pořídit elektromobil?

Slovo elektromobil se v poslední době skloňuje stále častěji. Zatímco před několika lety bylo objektem zájmu leda tak nadšenců do nových technologií a zarytých ochránců přírody, dnes se kolem něj točí konverzace nad pivem v hospodách, při cvičení ve fitness centrech i v rodinách při snídani. Že by móda? Možná. Elektromobily mají ale řadu vlastností, pro které stojí za to nad nimi zauvažovat.

zobrazit článek >

Zatímco automobilky strádají, Bentley slaví rekordy

Dozvuky koronavirové pandemie stále tíží automobilový průmysl. Zatímco jiné automobilky bojují s propady, Bentley prodává nejvíce aut v celé své historii.

zobrazit článek >

Jak se připravit na autoškolu?

Autoškola vždy byla, je a pravděpodobně ještě dlouho bude strašákem, kterému většina lidí na prahu dospělosti či později čelí. Ať už má váš strach z autoškoly jakoukoli podobu, poradíme vám, jak se na výcvik za volantem včas a v klidu připravit.

zobrazit článek >