aktuálně: 37 uzavírek, 34 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Bronzový návrat Šaška a Viktory

14. září 2007

Téměř půl roku trval závodnický půst posádky Libor Šašek - Stanislav Viktora. Pauzu využili k důkladnému vylepšení závodní Škody Felicie. Ve Vyškově dovezl skvěle fungující vůz oba navrátilce ke třetímu místu ve třídě A5.

Böttcher Rally Vyškov byla prvním Liborovým startem od velikonočního klání ve Švihově a Smolivci. „Vyškov byl pro nás prvním závodem po trochu nečekané letní pauze. Ta vznikla kvůli intenzivní práci na technickém vylepšení našeho vozu. Felicia prošla mnoha drobnými úpravami a především výměnou motoru. Už Vyškov prokázal, že to byla nejlepší a zároveň jediná možnost, jak udržet krok se vzrůstající konkurencí ve třídě,“ vysvětluje Libor důvody absence na letních soutěžích.

Ve Vyškově Libor několikrát startoval v minulosti. V té době se však jednalo o jednodenní podnik. „Letošní Böttcher Rally byla našim prvním startem v šampionátu MČR. Soutěž na nás zapůsobila pozitivně svoji kompaktností, finanční dostupností a časovou nenáročností, vzhledem k počtu ostrých kilometrů. Z našeho pohledu se zdá být optimálním kompromisem mezi MMČR a sprintrally. Spokojeni jsme byli i s konkurencí v naší třídě A5. Těšili jsme se především na srovnání s vynikajícím jezdcem Pepou Sedláčkem,“ nešetří mladý pilot chválou na „prostřední“ šampionát.

Návrat na závodní tratě byl o to těžší, že během seznamovacích jízd vytrvale a hustě pršelo. „Přestože jsme charakter vyškovských vložek znali z minulosti, počasí před soutěži nás nenechávalo v klidu. Převážně vlhká trať s velkým množstvím vytahaného bláta není na rozjetí nic jednoduchého. Z toho důvodu byly páteční erzety z naší strany opatrnější a jeli jsme na jistotu. Nejdůležitější bylo odjet co nejvíce kilometrů, pokud možno spatřit cíl a vyvarovat se závažnějších chyb a defektů.

Proto nás čtvrté místo ve třídě po páteční etapě potěšilo. Byla to dobrá výchozí pozice. S napětím jsme očekávali sobotní vývoj. K naší radosti trať výrazně oschla. Od první ranní vložky jsme, možná trochu riskantně, vyrazili na trať na suchých pneumatikách. Ukázalo se to být dobrou volbou, jen v lesních úsecích jsme museli být opatrnější. Konečně se dostavil příjemný pocit z ovládání vozu a k našemu potěšení i dílčí výsledky na jednotlivých rychlostních zkouškách. V sobotu se nám jich podařilo vyhrát pět z devíti. V celkovém hodnocení nám to vyneslo dvaadvacáté místo a ve třídě jsme skončili třetí. Tento výsledek se stal velkou odměnou pro celý tým.

Chtěli bychom poděkovat našim partnerům, jejichž podpora nám umožnila zrealizovat technické vylepšení našeho vozu. Jsme jim za to moc vděční. Osobně musím poděkovat také Standovi Viktorovi za jeho osobní nasazení počínaje přípravou vozu a konče skvělým navigováním až na cílovou rampu. Další soutěží, které bychom se rádi zúčastnili, je téměř domácí Rally Příbram. Jde o soutěž MMČR. Už se moc těšíme a doufáme, že obstojíme co nejlépe,“ těší se na blížící se start Libor Šašek.

Vlastimil Resl

Další články

Kupujete auto? Zkuste dovoz auta s profíky!

Koupě auta je velká věc, a je jedno, zda jde o pořízení vašeho prvního plechového kamaráda, nebo jen toho stávajícího potřebujete vyměnit za jiného. Vybrat ten pravý automobil není snadné, přece jen vás mnohdy limitují nejen finance, ale také nabídka. Že jste si tady u nás v ČR nevybrali? Poohlédněte se po autu z dovozu.

zobrazit článek >

Elektrokoloběžka: Jak na bezpečnou jízdu? Takhle předejdete nehodám a pokutám

Oblíbenost elektrokoloběžek stoupá. Není divu, představují rychlý, ekologický a pohodlný způsob transportu. Když navíc využíváte městské sdílené koloběžky, nevyjde vás to příliš draho. Znáte ale pravidla upravující jízdu na koloběžce? Víte, kde s ní smíte a nesmíte jezdit? Pojďme se nato podívat.

zobrazit článek >

Co je VIN kód auta a kdy se vám může hodit?

Každé vozidlo má svůj VIN kód. Jedná se o jedinečný 17místný mezinárodní kód, který dané vozidlo identifikuje a můžete si podle něj ověřit jeho historii. Nebo vám pomůže prověřit stav tachometru.

zobrazit článek >