aktuálně: 37 uzavírek, 2 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Premiérová sezóna se S2000 úspěšná

22. prosince 2008

Pro letošní sezónu se Hroch Rally Teamu se podařilo zabezpečit nový závodní vůz specifikace S2000. Dvoukolku Clio S1600 nahradila čtyřkolka Peugeot 207 S2000. Stejně jako v loňské sezóně, tak i v letošní usedla na místo spolujezdce ve velkém šampionátu Alena Benešová a v rámci rallysprintového mistrovství Libor Joska.

Sezónu automobilových soutěží 2008 zahájila dvojice Peták/ Benešová v rámci Valašské Rally. Premiéra se Petákovi povedla a skončil na čtvrtém místě. Během premiérového seznámení však posádce pořádně zatrnulo. „Na RZ Odry nás potkala velká krize. Ta vznikla při dobržďování do šestkové zatáčky v kopci. Seřadil jsem ze čtyřky na trojku, ale auto nechtělo zatočit. Snažil jsem se korigovat vůz ve smyku, ale bohužel spadl do půldruhého metru hlubokého příkopu. Už jsme skoro leželi na střeše, ale najednou se auto vyhrabalo zpátky na silnici. Vůbec netuším jak, zřejmě nás ten nahoře má hodně rád:- ). Nabrali jsme však hodně bláta a narazili zadní ráfek. Po zbytek vložky jsem se strašně ve sjezdech bál, aby ráfek nepraskl a neulítlo nám kolo,“ řekl k nepříjemné události se šťastným koncem Josef Peták.

Posádce Hroch Rally Team se dařilo i na Šumavě, kde skončila na pátém místě. Naopak příliš spokojená smíšená dvojice nebyla po Rally Český Krumlov. Krumlovská soutěž patří mezi nejoblíbenější rallye posádky, a tak se posádka na tento závod obzvlášť těšila. „Se svým výkonem na Krumlově nejsem vůbec spokojený,“ zhodnotil v krátkosti soutěž Josef Peták.

Přesto posádka skončila na čtvrtém místě absolutně a vyrovnala nejlepší výsledek z Valašky. Šampionát pokračoval závodem v Hustopečích, kde posádka kvůli zdravotním potížím spolujezdkyně nemohla nastoupit do druhé etapy.

Čtvrtým závodem MMČR v rally byla Horácká Rally, kde dvojice Peugeotu 207 S2000 ztratila defektem a poškozením zadního tlumiče drahocenný čas. Poté byla soutěž po tragické nehodě předčasně ukončena. Nejvíce nevydařenou soutěží ve velkém šampionátu byla Rally Bohemia. Na první rychlostní zkoušce musela smíšená dvojice po defektu měnit pneumatiku přímo na rychlostní zkoušce. Na třetím měřeném testu navíc přestala fungovat převodovka a posádka tak musela předčasně odstoupit.

Několik let trápila Petáka s Benešovou zlínská Barum Rally. Po druhé etapě vše vypadalo, že se historie bude opakovat. Naštěstí tým Racing Lions pomohl teamu zapůjčením nové převodovky, kterou stačili mechanici ve večerním servisu vyměnit, a tak mohla smíšená posádka slavit osmé místo absolutně a druhé mezi českými posádkami.

Nejúspěšnějším závodem však byla Rally Příbram, domácí soutěž dvojice Peták - Benešová. Peták od začátku soutěže atakoval stupně vítězů, a po úspěšném absolvování všech rychlostních zkoušek si dojel pro druhé místo a celkové čtvrté místo v konečném pořadí MMČR v rally.

Ještě většího úspěchu dosáhl v letošním roce Josef Peták spolu s Liborem Joskou. Na své konto si připsal Peták čtyři prvenství. Zvítězil hned na prvním rallysprintu sezóny ve Vyškově, dále v Tišnově, Pelhřimově a v Prachaticích. K tomu přidal především druhé místo v Pačejově, které dvojici Peták - Joska přineslo premiérový celkový titul v rallysprintovém šampionátu. „Letošní sezóna byla fantastická. Po čtyřech vítězstvích jsme začali věřit, že by to mohlo ve sprintech vyjít. Chtěl bych moc poděkovat Aleně i Liborovi za celou sezónu, dále pak celému našemu týmu za skvělou celoroční práci a hlavně všem sponzorům, díky kterým můžeme startovat s takto kvalitním vozem, jenž nás dovezl k titulu. Zároveň díky patří i všem našim fanouškům za důvěru a podporu během sezóny,“ hodnotil Josef Peták letošní sezónu.

Josef Peták se svými spolujezdci Alenou Benešovou a Liborem Joskou dokázali navázat na umístnění s vozem Renault Clio S1600 a dokázali si na nový vůz Peugeot 207 S2000 zvyknout hodně rychle.

„Postupně jsme se učili vůz poznávat. Velmi vděčím našim mechanikům, kteří mi tuto pozici velice usnadnili. Vím, že vůz má ještě nějaké rezervy. Nějaké malé rezervy mám rovněž já, takže uvidíme, jestli se nám podaří ještě zrychlit. Každopádně letošní sezóna naprosto předčila naše očekávání. Jen bohužel smutné tečky na konci sezóny v rámci Pražského rallysprintu. Měli jsme možnost startovat s vozem Ford Focus RS WRC 06, ale kvůli nešťastné události jsme se příliš nesvezli. Závěrem bych chtěl popřát všem fanouškům rally, všem čtenářům spokojené Vánoce a mnoho zdraví, štěstí, úspěchů a krásných zážitků podél rychlostních zkoušek i v osobním životě. Nakonec bych chtěl požádat všechny fanoušky, aby si nestoupali na nebezpečná místa a neohrožovali tak své zdraví. Zdraví máme jen jedno a musíme ho opatrovat,“ řekl závěrem Josef Peták.

Marek Felt

Další články

Autocamping Rozkoš - prožít dovolenou pestře a v pohodě

Pestrost nabídky ubytování, společenských akcí, turistických možností, poznávacích a sportovních výletů včetně krásných cyklotras, ale i klid k odpočinku, to je dnes téměř neodmyslitelná nabídka k prožití hezké dovolené.

zobrazit článek >

Jaké povinné i nepovinné vybavení je dobré mít ve svém vozu?

Jestliže jezdíte autem, bude dobré, když v něm budete mít umístěné všechny důležité nezbytnosti. Povinná výbava v autě je základ a je stanovena vyhláškou. Nepovinnou výbavu si pak můžete zvolit dle vlastních preferencí. Bohužel se často stává, že řidiči při kontrole zjistí, že nemají kompletní ani výbavu povinnou. Na následujících řádcích se tak na tuto tématiku zaměříme pěkně zblízka.

zobrazit článek >

Proč došlo ke zdražení dálničních známek?

Přečtěte si více o nedávném zdražení dálničních známek. Vysvětlíme vám, jaké jsou nové ceny, proč k navýšení cen došlo a z jakého důvodu byste měli být na pozoru při koupi jednodenní dálniční známky.

zobrazit článek >