aktuálně: 37 uzavírek, 23 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Vojta Štajf: Tatra mě překvapila a nadchla!

21. listopadu 2008

Právě ukončené poslední testy Loprais tatra teamu byly zároveň prvními, kterých se zúčastnil nový navigátor soutěžní posádky Vojta Štajf. Úspěšného závodníka v klasických rally jsme se zeptali na první dojmy...

Vojto, svezl ses poprvé až teď, při testech u Senice?

„Při tomto testu jsem vlastně poprvé viděl závodní Tatru v pohybu. Před tím jsem pouze navštívil dílnu ve Frenštátě a Aleš s Milanem mi udělali takovou první prohlídku kabiny a auta vůbec. Tady jsem během dvoudenního testování alespoň zrychleně nahlédl do toho, co mě čeká.“

Dá se nějak shrnout úvodní statický dojem z vozu?

„Dojem z kabiny je samozřejmě odlišný od toho, co znám ze svého závoďáku. Jelikož se ale živím i testy aut a občas se svezu i nějakým náklaďákem, protože mám kromě traktoru řidičák na všechno, co má kola, pohled bez výhledu na přední kapotu mě nepřekvapil. Co mě ale opravdu příjemně překvapilo a nadchlo, bylo to, jak závodní Tatra funguje. Od podvozku, přes skvělé brzdy, až po výkon motoru. Je to skutečný závoďák a Aleš ho má skvěle v rukou. Myslím, že s tímhle autem a Alešem za volantem musíme bojovat o nejvyšší příčky.“

Jak ses usadil v těsné tatrovácké kabině?

„Po Láďovi Lálovi jsem si vlastně seřídil pouze bezpečnostní pásy, jsme oba asi stejně vysocí a podobné postavy, takže nebylo potřeba nijak zvlášť “pracoviště navigátora„ upravovat.“

Jako navigátor budeš mít v popisu práce obsluhu řady přístrojů...

„Co se týče obsluhy přístrojů - zatím jsou to jen dva tripmastery a kamerový systém, s navigací se budu moci seznámit až v Jižní Americe, kdy modul obdržíme od organizátora. Každopádně si chci vymyslet nějakou pomůcku, jak při jízdě po drncavém povrchu udržet v ruce itinerář, protože jakmile v Tatře něco spadne na podlahu, už se to při závodním tempu těžko “vyloví„.“

Takže ani pro zkušeného soutěžáka není Dakar žádný med...

„Ty otřesy v kabině jsou skutečně drsné a já jsem rád, že od začátku října chodím třikrát týdně posilovat. Myslím, že i to bude možná do startu málo.“

Kromě navigace se v průběhu soutěže budeš muset potýkat i s dalšími věcmi, co třeba výměna kola? Ta se týká všech členů posádky...

„Při testovacích jízdách jsme vyzkoušeli i výměnu kola, hlavně jsme si s klukama ujasnili, co kdo bude dělat, aby to bylo jednak časově nejefektivnější a zároveň, abychom se navzájem nemotali. Jelikož náhradní kolo váží výrazně přes metrák, musí být koordinace jednoznačně nacvičená dopředu. Přišli jsme i na nějaká vylepšení, takže si myslím, že bychom se s výměnou mohli dostat na čas kolem deseti minut. Samozřejmě to bude záležet na povrchu, na kterém pro výměnu defektu zastavíme, navíc naše pneumatiky Pirelli by podle Alešových zkušeností měly být velmi odolné a tak si přejeme, aby k takové výměně dojít nemuselo. Ale štěstí přeje připraveným!“

Jiří Vintr

Další články

Jak sjednat pojistku na auto, která bude odpovídat vašim potřebám

Chcete-li vlastnit automobil, musíte se připravit na to, že vám kromě spousty radostných chvilek často přinese také nepříjemná překvapení. Proto je vhodné množství starostí s vozem minimalizovat. Třeba uzavřením výhodného pojištění, které vás bude spolehlivě chránit.

zobrazit článek >

Na co si dát pozor u sjednání povinného ručení při koupi ojetého vozu?

Povinné ručení při koupi ojetého vozu má podobná pravidla jako u nového auta. Největší rozdíl tkví v tom, že prodávající ho nejprve musí zrušit a kupující si následně musí nechat auto pojistit. Vozidlo by přitom nemělo zůstat ani den nepojištěné.

zobrazit článek >

Elektrický řetězový kladkostroj - nezbytný pomocník v mnoha odvětvích

Elektrické řetězové kladkostroje jsou klíčovým prvkem při manipulaci s těžkými břemeny. Jejich široké využití a univerzální vlastnosti je činí nezbytnými v různých průmyslových odvětvích, jakož i v mnoha dalších oblastech lidské činnosti.

zobrazit článek >