aktuálně: 37 uzavírek, 4 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Vojta Štajf: Tatra mě překvapila a nadchla!

21. listopadu 2008

Právě ukončené poslední testy Loprais tatra teamu byly zároveň prvními, kterých se zúčastnil nový navigátor soutěžní posádky Vojta Štajf. Úspěšného závodníka v klasických rally jsme se zeptali na první dojmy...

Vojto, svezl ses poprvé až teď, při testech u Senice?

„Při tomto testu jsem vlastně poprvé viděl závodní Tatru v pohybu. Před tím jsem pouze navštívil dílnu ve Frenštátě a Aleš s Milanem mi udělali takovou první prohlídku kabiny a auta vůbec. Tady jsem během dvoudenního testování alespoň zrychleně nahlédl do toho, co mě čeká.“

Dá se nějak shrnout úvodní statický dojem z vozu?

„Dojem z kabiny je samozřejmě odlišný od toho, co znám ze svého závoďáku. Jelikož se ale živím i testy aut a občas se svezu i nějakým náklaďákem, protože mám kromě traktoru řidičák na všechno, co má kola, pohled bez výhledu na přední kapotu mě nepřekvapil. Co mě ale opravdu příjemně překvapilo a nadchlo, bylo to, jak závodní Tatra funguje. Od podvozku, přes skvělé brzdy, až po výkon motoru. Je to skutečný závoďák a Aleš ho má skvěle v rukou. Myslím, že s tímhle autem a Alešem za volantem musíme bojovat o nejvyšší příčky.“

Jak ses usadil v těsné tatrovácké kabině?

„Po Láďovi Lálovi jsem si vlastně seřídil pouze bezpečnostní pásy, jsme oba asi stejně vysocí a podobné postavy, takže nebylo potřeba nijak zvlášť “pracoviště navigátora„ upravovat.“

Jako navigátor budeš mít v popisu práce obsluhu řady přístrojů...

„Co se týče obsluhy přístrojů - zatím jsou to jen dva tripmastery a kamerový systém, s navigací se budu moci seznámit až v Jižní Americe, kdy modul obdržíme od organizátora. Každopádně si chci vymyslet nějakou pomůcku, jak při jízdě po drncavém povrchu udržet v ruce itinerář, protože jakmile v Tatře něco spadne na podlahu, už se to při závodním tempu těžko “vyloví„.“

Takže ani pro zkušeného soutěžáka není Dakar žádný med...

„Ty otřesy v kabině jsou skutečně drsné a já jsem rád, že od začátku října chodím třikrát týdně posilovat. Myslím, že i to bude možná do startu málo.“

Kromě navigace se v průběhu soutěže budeš muset potýkat i s dalšími věcmi, co třeba výměna kola? Ta se týká všech členů posádky...

„Při testovacích jízdách jsme vyzkoušeli i výměnu kola, hlavně jsme si s klukama ujasnili, co kdo bude dělat, aby to bylo jednak časově nejefektivnější a zároveň, abychom se navzájem nemotali. Jelikož náhradní kolo váží výrazně přes metrák, musí být koordinace jednoznačně nacvičená dopředu. Přišli jsme i na nějaká vylepšení, takže si myslím, že bychom se s výměnou mohli dostat na čas kolem deseti minut. Samozřejmě to bude záležet na povrchu, na kterém pro výměnu defektu zastavíme, navíc naše pneumatiky Pirelli by podle Alešových zkušeností měly být velmi odolné a tak si přejeme, aby k takové výměně dojít nemuselo. Ale štěstí přeje připraveným!“

Jiří Vintr

Další články

Jaké povinné i nepovinné vybavení je dobré mít ve svém vozu?

Jestliže jezdíte autem, bude dobré, když v něm budete mít umístěné všechny důležité nezbytnosti. Povinná výbava v autě je základ a je stanovena vyhláškou. Nepovinnou výbavu si pak můžete zvolit dle vlastních preferencí. Bohužel se často stává, že řidiči při kontrole zjistí, že nemají kompletní ani výbavu povinnou. Na následujících řádcích se tak na tuto tématiku zaměříme pěkně zblízka.

zobrazit článek >

Proč došlo ke zdražení dálničních známek?

Přečtěte si více o nedávném zdražení dálničních známek. Vysvětlíme vám, jaké jsou nové ceny, proč k navýšení cen došlo a z jakého důvodu byste měli být na pozoru při koupi jednodenní dálniční známky.

zobrazit článek >

Co byste měli vědět o pneumatikách Bridgestone a proč jsou skvělou volbou?

Bridgestone, světový lídr v produkci pneumatik, nabízí špičkovou technologii a inovace v rámci pneu pro osobní vozy, SUV a 4x4. Tady se podíváme na to co je značka Bridgestone vlastně zač, jaké pneu nabízí a co za výhody přináší řidičům, kteří hledají spolehlivost, bezpečnost a výkon.

zobrazit článek >