aktuálně: 37 uzavírek, 10 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Nepovedený závěr sezóny

14. listopadu 2008

Na letošní poslední dvě soutěže K4 Poháru České republiky v rally nebudou členové Rally Teamu Volenice vzpomínat rádi.

Před Wurth Partr Rally Vsetín prošel týmový Favorit běžnou kontrolou a důkladnou revizí a opravou ve Šternberku neposlušných brzd. Před soutěží zbyl čas i na krátké testování, při kterém se na voze nevyskytly žádné problémy, a tak se zdálo, že vůz je dobře připraven. O to větší bylo zklamání, když již na přejezdu na RZ 1 se Favorit zastavil. Po marném boji s technikou byla posádka Pavel Šimůnek – Petr Šimůnek nucena odevzdat jízdní výkaz aniž by ujela jediný ostrý kilometr. Od týmové základny nejvzdálenější soutěž tak jen prodloužila letošní smolnou sérii posádky bratří Šimůnků.

Zklamání v týmu pak ještě umocnila příčina závady na zapalování – upadlý drát od cívky generátoru pulsů v rozdělovači. „Je opravdu frustrující, když musíte odstoupit prakticky ještě před začátkem soutěže kvůli součástce v ceně několika desetikorun, kterou jsme navíc před minulou soutěží preventivně měnili za novou,“ vrací se ke vsetínské soutěži navigátor Petr Šimůnek.

Na Rally Vysočina do Telče tak odjížděl volenický tým s odhodláním prolomit smůlu, která letos pronásledovala prvního pilota Pavla Šimůnka. Seznamovací jízdy i samotnou soutěž provázelo velmi nevlídné počasí s intenzivním deštěm, které dávalo tušit, že poměrně náročné tratě v okolí Telče budou díky vytahanému blátu a kluzkým asfaltům ještě náročnější. Dobrou náladu v týmu po bezproblémových seznamovacích jízdách a technické přejímce nezkalila ani velká louže v servisním parkovišti, která se pomalu měnila v malé jezero a hrozila zalitím týmového zázemí. Ačkoliv to tak ze začátku nevypadalo, později se ukázalo, že i zde měli organizátoři situaci pevně v rukách a voda se tak zastavila v dostatečné vzdálenosti od prostoru vyhrazeného pro servis vozu.

Díky vytrvalému dešti se značně usnadnil jinak nelehký úkol soutěžních pilotů vybrat vhodné pneumatiky a všechny týmy před startem soutěže obouvaly vozy do pneumatik schopných odvést tolik vody, kolik jen týmová pokladna dovolí. V případě Rally Teamu Volenice bylo pomyslné týmové prasátko rozbito již po soutěži v Prachaticích, takže Pavel s Petrem vyráželi vstříc úvodním kilometrům vyzbrojeni téměř novými „mokrými“ pneumatikami.

První rychlostní zkoušku Radkov zvládla volenická posádka v nejrychlejším čase ve třídě SA 1 a umístila se na pěkném 13. místě celkového pořadí. RZ 2 Opatov byla pro většinu posádek zrušena a soutěž pokračovala RZ 3 Kozinec, kde po menších problémech při brzdění z velké rychlosti a následném malém výletu mimo trať bratři dosáhli 3. času v SA 1 a 14. v celkovém pořadí. Po servisní pauze následovala druhá sekce soutěže s opakovanými průjezdy úvodních tří rychlostních zkoušek. RZ 4 zajeli Pavel s Petrem opět nejrychleji ve třídě a v průběžném pořadí jim patřila druhá příčka v SA 1 s odstupem jedné sekundy na vedoucí posádku Řihák – Řiháková. V následující RZ 5 ovšem už volenický Favorit cíl nespatřil. Pár set metrů před cílem zkoušky soutěžní stroj ve velké rychlosti opustil trať a dlouhý průlet příkopem a křovím zastavil až vzrostlý strom. Dramatickou situaci popisuje pilot Pavel Šimůnek: „Těsně před cílem RZ Opatov ve velmi rychlém úseku s neuvěřitelně kluzkým asfaltem jsme přijížděli k mírnému esíčku, které jsem chtěl projet téměř naplno. Všiml jsem si ale havarovaného Mitsubishi posádky Adolf – Kratochvíl, které stálo na kraji trati, a proto jsem mírně přibrzdil. Na kluzkém povrchu připomínajícím led se auto v mírné levé zatáčce sklouzlo a ani s veškerým úsilím se mi ho nepodařilo v následující mírné pravé udržet na trati. Jen se štěstím jsme minuli odstavené Mitsubishi a sklouzli do hlubokého příkopu vedle trati, kde naši jízdu ukončil strom.“

Posádka z havárie vyvázla bez zranění, Favorit ale takové štěstí neměl. Levá přední část vozu byla po nárazu do stromu zkrácena o několik desítek centimetrů, velké škody vznikly hlavně na karoserii a přední nápravě. „Po předběžném ohledání škod je naděje, že havarovaný skelet karoserie dokážeme opravit. Jasno však bude až po kompletním rozebrání auta. V každém případě škody budou velké a náš již tak dost napjatý rozpočet projde další tvrdou zkouškou. Nicméně do jara je času dost a věřím, že do příští sezóny vstoupíme minimálně stejně dobře připraveni, jako do té letošní,“ dodává Petr Šimůnek

Irena Študantová a RTV

Další články

Autocamping Rozkoš - prožít dovolenou pestře a v pohodě

Pestrost nabídky ubytování, společenských akcí, turistických možností, poznávacích a sportovních výletů včetně krásných cyklotras, ale i klid k odpočinku, to je dnes téměř neodmyslitelná nabídka k prožití hezké dovolené.

zobrazit článek >

Jaké povinné i nepovinné vybavení je dobré mít ve svém vozu?

Jestliže jezdíte autem, bude dobré, když v něm budete mít umístěné všechny důležité nezbytnosti. Povinná výbava v autě je základ a je stanovena vyhláškou. Nepovinnou výbavu si pak můžete zvolit dle vlastních preferencí. Bohužel se často stává, že řidiči při kontrole zjistí, že nemají kompletní ani výbavu povinnou. Na následujících řádcích se tak na tuto tématiku zaměříme pěkně zblízka.

zobrazit článek >

Proč došlo ke zdražení dálničních známek?

Přečtěte si více o nedávném zdražení dálničních známek. Vysvětlíme vám, jaké jsou nové ceny, proč k navýšení cen došlo a z jakého důvodu byste měli být na pozoru při koupi jednodenní dálniční známky.

zobrazit článek >