aktuálně: 93 uzavírek, 16 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Nepovedený závěr sezóny

14. listopadu 2008

Na letošní poslední dvě soutěže K4 Poháru České republiky v rally nebudou členové Rally Teamu Volenice vzpomínat rádi.

Před Wurth Partr Rally Vsetín prošel týmový Favorit běžnou kontrolou a důkladnou revizí a opravou ve Šternberku neposlušných brzd. Před soutěží zbyl čas i na krátké testování, při kterém se na voze nevyskytly žádné problémy, a tak se zdálo, že vůz je dobře připraven. O to větší bylo zklamání, když již na přejezdu na RZ 1 se Favorit zastavil. Po marném boji s technikou byla posádka Pavel Šimůnek – Petr Šimůnek nucena odevzdat jízdní výkaz aniž by ujela jediný ostrý kilometr. Od týmové základny nejvzdálenější soutěž tak jen prodloužila letošní smolnou sérii posádky bratří Šimůnků.

Zklamání v týmu pak ještě umocnila příčina závady na zapalování – upadlý drát od cívky generátoru pulsů v rozdělovači. „Je opravdu frustrující, když musíte odstoupit prakticky ještě před začátkem soutěže kvůli součástce v ceně několika desetikorun, kterou jsme navíc před minulou soutěží preventivně měnili za novou,“ vrací se ke vsetínské soutěži navigátor Petr Šimůnek.

Na Rally Vysočina do Telče tak odjížděl volenický tým s odhodláním prolomit smůlu, která letos pronásledovala prvního pilota Pavla Šimůnka. Seznamovací jízdy i samotnou soutěž provázelo velmi nevlídné počasí s intenzivním deštěm, které dávalo tušit, že poměrně náročné tratě v okolí Telče budou díky vytahanému blátu a kluzkým asfaltům ještě náročnější. Dobrou náladu v týmu po bezproblémových seznamovacích jízdách a technické přejímce nezkalila ani velká louže v servisním parkovišti, která se pomalu měnila v malé jezero a hrozila zalitím týmového zázemí. Ačkoliv to tak ze začátku nevypadalo, později se ukázalo, že i zde měli organizátoři situaci pevně v rukách a voda se tak zastavila v dostatečné vzdálenosti od prostoru vyhrazeného pro servis vozu.

Díky vytrvalému dešti se značně usnadnil jinak nelehký úkol soutěžních pilotů vybrat vhodné pneumatiky a všechny týmy před startem soutěže obouvaly vozy do pneumatik schopných odvést tolik vody, kolik jen týmová pokladna dovolí. V případě Rally Teamu Volenice bylo pomyslné týmové prasátko rozbito již po soutěži v Prachaticích, takže Pavel s Petrem vyráželi vstříc úvodním kilometrům vyzbrojeni téměř novými „mokrými“ pneumatikami.

První rychlostní zkoušku Radkov zvládla volenická posádka v nejrychlejším čase ve třídě SA 1 a umístila se na pěkném 13. místě celkového pořadí. RZ 2 Opatov byla pro většinu posádek zrušena a soutěž pokračovala RZ 3 Kozinec, kde po menších problémech při brzdění z velké rychlosti a následném malém výletu mimo trať bratři dosáhli 3. času v SA 1 a 14. v celkovém pořadí. Po servisní pauze následovala druhá sekce soutěže s opakovanými průjezdy úvodních tří rychlostních zkoušek. RZ 4 zajeli Pavel s Petrem opět nejrychleji ve třídě a v průběžném pořadí jim patřila druhá příčka v SA 1 s odstupem jedné sekundy na vedoucí posádku Řihák – Řiháková. V následující RZ 5 ovšem už volenický Favorit cíl nespatřil. Pár set metrů před cílem zkoušky soutěžní stroj ve velké rychlosti opustil trať a dlouhý průlet příkopem a křovím zastavil až vzrostlý strom. Dramatickou situaci popisuje pilot Pavel Šimůnek: „Těsně před cílem RZ Opatov ve velmi rychlém úseku s neuvěřitelně kluzkým asfaltem jsme přijížděli k mírnému esíčku, které jsem chtěl projet téměř naplno. Všiml jsem si ale havarovaného Mitsubishi posádky Adolf – Kratochvíl, které stálo na kraji trati, a proto jsem mírně přibrzdil. Na kluzkém povrchu připomínajícím led se auto v mírné levé zatáčce sklouzlo a ani s veškerým úsilím se mi ho nepodařilo v následující mírné pravé udržet na trati. Jen se štěstím jsme minuli odstavené Mitsubishi a sklouzli do hlubokého příkopu vedle trati, kde naši jízdu ukončil strom.“

Posádka z havárie vyvázla bez zranění, Favorit ale takové štěstí neměl. Levá přední část vozu byla po nárazu do stromu zkrácena o několik desítek centimetrů, velké škody vznikly hlavně na karoserii a přední nápravě. „Po předběžném ohledání škod je naděje, že havarovaný skelet karoserie dokážeme opravit. Jasno však bude až po kompletním rozebrání auta. V každém případě škody budou velké a náš již tak dost napjatý rozpočet projde další tvrdou zkouškou. Nicméně do jara je času dost a věřím, že do příští sezóny vstoupíme minimálně stejně dobře připraveni, jako do té letošní,“ dodává Petr Šimůnek

Irena Študantová a RTV

Další články

10 rad, jak posílit imunitu na cestách a co nesmí chybět v autolékárničce

Chystáte se na delší cestu autem? Plánujete například dovolenou s dětmi u moře v Chorvatsku a vydáváte se po vlastní ose? Nezapomeňte si s sebou do auta přibalit cestovní lékárničku, která bude obsahovat vše, co by se vám mohlo během cesty a následné dovolené hodit. Abyste na nic nezapomněli, připravili jsme pro vás seznam věcí, co by v ní neměly chybět.

zobrazit článek >

Nejlepší roční období ke koupi auta? Známe odpověď.

Prodej ojetých aut během jara a léta vždy stoupne. Jsou však letní měsíce ty správné ke koupi ojetin? Nebo se vyplatí počkat na chladnější část roku? Známe odpověď.

zobrazit článek >

Pneumatiky Yokohama: Svižná a bezpečná jízda

Objevte pneumatiky japonského prémiového výrobce Yokohama. Pneumatiky Yokohama přinášejí sportovní jízdu s maximálním ohledem na bezpečnost i v nejvyšších rychlostech. Pořiďte si pneu Yokohama a sešlápněte plynový pedál na podlahu!

zobrazit článek >