Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Würth Partr rally - všechno rozhodl defekt

30. října 2008

V podstatě nový vůz připravil Orsák rally sport team na závěrečný podnik mistrovství ČR ve sprintrally pro posádku Jaroslav Orsák - Karel Vajík. O celkovém výsledku rozhodl jediný moment v závěru páté rychlostní zkoušky. Posádku tak může těšit jen šest časů v TOP5 a pohár za vítězství v kategorii Junior 2000.

V kalendáři podniků, které chtěl Jarin letos absolvovat, byla WÜRTH Partr rally Vsetín zapsána velkým písmem. Jednak proto, že na Valašsku loni vyhrál a pak i proto, že je to jeho takřka domácí soutěž. Vše ale řádně zkomplikovala Košická rally. Jarek má ovšem kolem sebe velmi schopné kamarády a přátele. S jejich pomocí postavil za 10 dní v podstatě nové Mitsubishi a se startovním číslem jedna mohl vyrazit na start.

„Pojedeme z počátku opatrně. Nerad bych zbytečně poškodil nové auto. A pak také nevím, co se mnou udělala košická rána,“ naznačil před startem Jarin. Opatrná jízda v prvním kole rychlostních zkoušek znamenala v podání Jarka s Karlem pátý a druhý čas. V průběžném pořadí figurovala posádka na 3.místě za Romanem Odložilíkem a Tiborem Cserhalmim. „Na první RZ jsme jeli hodně opatrně, protože po tom šťouchanci, co jsem měl před čtrnácti dny, se do toho dostávám pomaleji. Druhá erzeta byla podobná – jel jsem ještě dost opatrně. Musím se dostat do správného tempa. Cítím však, že je to lepší a lepší,“ zhodnotil úvodní dvě zkoušky Orsák.

Druhé kolo rychlostních zkoušek odstartoval volným průjezdem Kunčickou erzetou. Po dva předchozí roky při WÜRTHce zneprůjezdnil tuto erzetu sníh, letos ji zrušila vyšší moc (volby). V servisním areálu zůstal stát „Tibi“ a Jarek se v průběžném pořadí posunul na stříbrnou pozici. Na vedoucí příčku ztrácel 9,3 vteřiny a čtyři desetiny vteřiny pak dělili klobůckého jezdce od nejbližšího z pronásledovatelů, třetího Petera Gavláka.

Jarin zajel druhý průjezd nejdelší rychlostní zkouškou soutěže ve druhém nejrychlejším čase. Lepší byl ale Slovák Gavlák, který Jarina odsunul na 3.místo. Odveta a pokus vrátit se na stříbrný stupínek ale nevyšel dle představ posádky Orsák rally teamu. Asi 200 metrů před koncem RZ Vesník sjíždí Mitsubishi z trati na louku „V závěru páté erzety jsme udělali defekt. Auto nečekaně nezatočilo do levé zatáčky. V louce jsme bohužel lehce trefili sloup předkem auta. Při tom spadla hadice od turba, kterou jsme museli na místě nasadit. Škody na autě nejsou velké,“ prozradil propad ve výsledcích Jarek Orsák.

Dvě a půl minuty ztráty odsunuly posádku z třetí na 38.místo v absolutním pořadí. Zcela bez nálady, tak vypadal Jarek při přeskupení po nešťastné zkoušce. Chvílemi dokonce rezignoval a chtěl soutěž odpískat. Naštěstí ale Jarin chytil druhou mízu a vydal se bojovat dál alespoň o dílčí úspěchy.

Kunčickou, uklouzanou zkoušku zajeli Jarek s Karlem s rozvahou v pátém čase. Naměřený čas v cíli RZ Bystřička a RZ Vesník představoval třetí a druhou pozici a posunul dvojici Jaroslav Orsák – Karel Vajík na konečné 22.místo.

„Závod dopadl, tak jak dopadl. Přesto jsme s naším vystoupením spokojeni. Ze sedmi erzet jsme byli šestkrát v první pětce nejrychlejších časů. Škoda jednoho defektu. Netuším, kde jsme k němu přišli. Auto najednou nezatočilo a bylo to. Ale to je rally. Chtěl bych poděkovat všem přátelům a fanouškům, kteří mne hnali během závodu dopředu. Mé díky patří i mechanikům za výborně odvedenou práci při přípravě vozu a také během soutěže. Zvláště bych chtěl poděkovat Miroslavu Caisovi za podporu a rady, kterými mne zásoboval během poslední doby. Nyní nás čeká Setkání mistrů v Sosnové a na začátku prosince Pražský rallysprint,“ uvedl Jarek Orsák.

Miroslav Vebr

Další články

Elektromobilita není jen modní trend. Proč si pořídit elektromobil?

Slovo elektromobil se v poslední době skloňuje stále častěji. Zatímco před několika lety bylo objektem zájmu leda tak nadšenců do nových technologií a zarytých ochránců přírody, dnes se kolem něj točí konverzace nad pivem v hospodách, při cvičení ve fitness centrech i v rodinách při snídani. Že by móda? Možná. Elektromobily mají ale řadu vlastností, pro které stojí za to nad nimi zauvažovat.

zobrazit článek >

Zatímco automobilky strádají, Bentley slaví rekordy

Dozvuky koronavirové pandemie stále tíží automobilový průmysl. Zatímco jiné automobilky bojují s propady, Bentley prodává nejvíce aut v celé své historii.

zobrazit článek >

Jak se připravit na autoškolu?

Autoškola vždy byla, je a pravděpodobně ještě dlouho bude strašákem, kterému většina lidí na prahu dospělosti či později čelí. Ať už má váš strach z autoškoly jakoukoli podobu, poradíme vám, jak se na výcvik za volantem včas a v klidu připravit.

zobrazit článek >