aktuálně: 1735 uzavírek, 21 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Latvala vyhrál Wales Rally GB

19. září 2012

Jari-Matti Latvala a Miikka Anttila s vozem Ford Fiesta RS WRC dnes vyhráli britskou Wales Rally GB a zopakovali tak svůj loňský triumf. Finská dvojice zvítězila v desátém kole letošního ročníku mistrovství světa FIA v automobilových soutěžích s náskokem 27,8 s.

Ilustrační foto

Jejich týmoví kolegové Petter Solberg a Chris Patterson měli po třech dnech zápolení ve velšských lesích také důvod k oslavě, když svoji Fiestu RS WRC přivezli do cíle jako třetí. Během nedělní etapy se Solberg neustále střídal na druhém místě se Sébastienem Loebem a nakonec mu po 19 rychlostních zkouškách o souhrnné délce 324,92 km chybělo na francouzského soupeře pouhých 0,9 s.

Přestože britská rallye se tentokrát nejela v tradičním listopadovém termínu, podmínky na rychlých lesních cestách ve středním a jižním Walesu byly stejně těžké jako vždycky. Déšť proměnil šotolinové cesty v bláto, Ford však kontroloval soutěž od samotného začátku. Nejprve vedl Solberg, posléze se v čele usadil Latvala.

Sedmadvacetiletý Fin se do čela průběžného pořadí posunul už v pátek a včera svůj náskok v horách Brecon Beacon jen posiloval. Dnes jel převážně na jistotu a zajistil si tak svoje druhé vítězství v letošní sezóně.

„Toto vítězství pro mě znamená hodně,“ řekl Latvala. „Britská rallye je pro mě jako druhá domácí soutěž, protože jsem tady před deseti lety začínal svoji kariéru, a mám odsud víc závodnických zkušeností než z Finska. Je to jedna z mých oblíbených soutěží a tentokrát se mi povedlo poprvé v kariéře, že jsem vyhrál stejnou soutěž dvakrát za sebou.“

„Po předchozí šotolinové soutěži jsme trochu pochybovali o naší rychlosti, ale předvedli jsme se v plné síle. Tým od té doby pořádně zapracoval a zjevně se to vyplatilo, takže dnešní vítězství patří všem v týmu. Vůz byl rychlý celou sezónu, potkala nás však řada zklamání a tady jsme konečně dosáhli výsledku, jaký jsme si zasloužili,“ dodal očividně rozradostněný skandinávský mladík.

V neděli se o drama na trati postaral duel mezi sedmatřicetiletým Solbergem a Loebem. Zkušený Nor ráno odstartoval s náskokem 6,4 s, Loeb nicméně do poloviny etapy proměnil svoji ztrátu v náskok 2,9 s. Poté se na druhou příčku průběžného pořadí prosadil opět Solberg, v předposlední rychlostní zkoušce byl ovšem ještě jednou vystřídán Loebem. Před závěrečným měřeným testem o délce 15,33 km dělila oba rivaly pouhá desetina sekundy! Solberg nakonec neodolal, ale i přesto měl radost ze třetího místa v soutěži, kterou v minulosti již čtyřikrát vyhrál.

„Byla to ohromná bitva!“ neskrýval Solberg sportovní nadšení. „V předposlední zkoušce pršelo, ale já vydržel bojovat až do závěrečného měřeného testu. Napřed jsem se posunul dopředu, pak jsem ale udělal drobnou chybu, když jsem lehce tečoval břeh.“

„Mohl jsem ještě přitlačit, ale nechtěl jsem bláznit, protože dvě místa na stupních vítězů byla pro Ford zásadní. To bylo důležitější než riskovat všechno kvůli druhému místu. Z tak vyrovnaného souboje jsem byl nadšený. Před poslední zkouškou panovalo takové napětí, že jsme se na sebe se Sebem nemohli ani podívat!“

Ředitel týmu Ford Malcolm Wilson označil první a třetí místo za skvělý výsledek. „Fakt, že jsme v soutěži takovýmto způsobem dominovali, dává všem v týmu velkou jistotu. Máme za sebou těžkou sezónu, ne vždycky to bylo jednoduché, ale tady náš týmový duch zazářil. Dnešní vítězství bude pro Jari-Mattiho velkým povzbuzením pro zbytek sezóny. Petter svedl fantastickou bitvu o druhé místo a ačkoliv ho neuhájil, může být se svým výkonem zrovna tak spokojený,“ řekl.

Gerard Quinn, vrchní ředitel Ford Racing pro Evropu, doplnil: „Jari-Matti odvedl mimořádný výkon. Po nejlepším výsledku kariéry v Německu minulý měsíc se mu dařilo i v testech před touto soutěží, takže do Walesu přijel plný elánu. Petter předvedl nervy drásající boj o druhé místo. Nakonec to úplně nevyšlo, ale i on podal úžasný výkon a pro tým je to velká podpora.“

Ford

Další články

13 situací, ve kterých vás povinné ručení neochrání

Povinné ručení chrání řidiče, který způsobil nehodu, před vysokými náhradami škod za zničený majetek nebo podlomené zdraví ostatních účastníků. V některých případech však pojišťovna mnohdy milionové plnění nevyplatí – proč?

zobrazit článek >

Vyplatí se sezónní pojištění na motorku?

Může být přece nefér platit roční poplatek za stroj, který minimálně půl roku stojí v garáži. Podobně přemýšleli i v českých pojišťovnách, které nabízejí pojištění motocyklu jen na sezónu. Zní to výhodně, ale realita je bohužel komplikovanější. 

zobrazit článek >

Jedete na hory? Vybavte se střešním nosičem lyží!

Chystáte se letošní zimu strávit na lyžařských sjezdovkách? Pokud na lyže vyrážíte s rodinou nebo v partě kamarádů, přepravu sportovního vybavení vám usnadní střešní nosič. Jak ho vybrat?

zobrazit článek >