aktuálně: 37 uzavírek, 3 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Rallysprintový titul získal s předstihem Peták

2. října 2008

Letošní český mistr v jednodenních rallysprintech byl korunován před závěrečnými dvěma podniky v Jeseníkách a ve Vsetíně. Stal se jím příbramský jezdec Josef Peták na voze Peugeot 207 S2000. O druhou příčku svedou ještě tuhý boj Roman Odložilík (Peugeot 207 S2000) a Josef Semerád (Mitsubishi Lancer EVO IX). I když absolutního mistra v rallysprintech známe již s předstihem, napínavé a dramatické souboje lze očekávat o celkové umístění v jednotlivých skupinách a třídách.

Do druhého stupně republikového šampionátu se započítává celkem devět soutěží, když za sebou máme již sedm odjetých podniků. Tento šampionát se vyznačuje dobou trvání pouhé dva dny včetně seznamovacích jízd a vyhlášení bez prologu a testovací zkoušky. Celková délka rychlostních zkoušek je 80 km s tolerancí plus mínus deset kilometrů, maximálně tři nebo čtyři rychlostní zkoušky při nejvýše třech průjezdech. Maximální délka jedné erzety je dvacet kilometrů. Podniky sprintrally si letos na nedostatek soutěžících nemohou stěžovat, neboť ze startovní rampy sjíždí pravidelně více než sto posádek. Šampionát odstartoval ve druhé polovině dubna ve Vyškově. Prim na této soutěži měly vozy nejnovější kategorie Super 2000 a postaraly se o premiérové double těchto vozů s českými jezdci za volanty Peugeotů 207. Z vítězství se radoval Josef Peták, druhý skončil Roman Odložilík a třetí byl Josef Semerád. O měsíc později v Hrádku nad Nisou při Rally Lužické hory se překvapivě radoval Jan Sýkora na mitsubishi, který na severu Čech dosáhl životního výsledku. Stříbrnou příčku získal Semerád, třetí skončíl Petr Hozák. Smůla provázela Petáka, jenž nevyjel ani na startovní rampu, neboť důvodem předčasného odstoupení byla porouchaná levá přední poloosa. Při třetím pokračování v Tišnově si pohrálo s posádkami nevyzpytatelné počasí. Velké vedro střídala zatažená obloha a krátké průtrže mračen. S těmito aprílovými rozmary počasí se nejlépe vypořádal Peták, druhé místo obsadil Semerád a třetí byl Odložilík. Nejoblíbenejší český sprint na Kopné vyhrál v polovině července Roman Kresta na voze Peugeot 207 S2000, pro něhož byl podnik v okolí Slušovic a Podkopné Lhoty vítaným testem před vrcholem sezony ve Zlíně. Soutěž zcela ovládly „dvoutisícovky“, neboť druhý skončil Jaromír Tarabus a třetí byl Peták. V absolutním pořadí získal bronzový věnec Polák Grzegorz Grzyb, který však do rallysprintového českého šampionátu nebodoval.

Mistrovství se přehoupl do své druhé poloviny v Pelhřimově a k velkému útoku nastoupil Peták. Připsal si na své konto další triumf v sezoně, na technicky náročných rychlostních zkouškách skončil druhý Jaroslav Orsák, třetí místo obsadil Karel Trněný. Příbramský jezdec ani v Prachaticích nenechal nikoho na pochybách, kdo je nejrychlejším jezdcem, i když na deštěm promáčené soutěži sváděl velký souboj s Odložilíkem. Nakonec v jeho prospěch rozhodlo 9,5 sekundy a slavil čtvrtou výhru v sezoně. Třetí v šumavských Prachaticích dojel Karel Trojan. Rally Agropa Pačejov se stala kořistí pro Odložilíka, nicméně Peták druhým místem vybojoval předčasně rallysprintový titul a zároveň svůj první absolutní titul v kariéře. Třetí na Agropě skončil Sýkora, který má stále šance na celkové medailové umístění.

V hodnocení K4 Poháru České republiky v rally jsou zatím odjety čtyři podniky ze sedmidílného seriálu. V absolutním pořadí vede překvapivě Marcel Svačina na felicii, když má za sebou smečku jezdců s daleko silnějšími vozy Mitsubishi v pořadí Hudec, Hendrich, Kraml a Mičánek.

Roman Ordelt

Další články

Jaké povinné i nepovinné vybavení je dobré mít ve svém vozu?

Jestliže jezdíte autem, bude dobré, když v něm budete mít umístěné všechny důležité nezbytnosti. Povinná výbava v autě je základ a je stanovena vyhláškou. Nepovinnou výbavu si pak můžete zvolit dle vlastních preferencí. Bohužel se často stává, že řidiči při kontrole zjistí, že nemají kompletní ani výbavu povinnou. Na následujících řádcích se tak na tuto tématiku zaměříme pěkně zblízka.

zobrazit článek >

Proč došlo ke zdražení dálničních známek?

Přečtěte si více o nedávném zdražení dálničních známek. Vysvětlíme vám, jaké jsou nové ceny, proč k navýšení cen došlo a z jakého důvodu byste měli být na pozoru při koupi jednodenní dálniční známky.

zobrazit článek >

Co byste měli vědět o pneumatikách Bridgestone a proč jsou skvělou volbou?

Bridgestone, světový lídr v produkci pneumatik, nabízí špičkovou technologii a inovace v rámci pneu pro osobní vozy, SUV a 4x4. Tady se podíváme na to co je značka Bridgestone vlastně zač, jaké pneu nabízí a co za výhody přináší řidičům, kteří hledají spolehlivost, bezpečnost a výkon.

zobrazit článek >