Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Černý s Kohoutem jsou mistři

11. září 2012

Už po červencové Rally Bohemia bylo při pohledu do výsledkové tabulky Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally kategorie 2WD, tedy vozů s pohonem jen přední nápravy zřejmé, že Honzu Černého a Pavla Kohouta už nikdo nemůže v hodnocení předstihnout, a že tato dvojice může slavit zisk titulu mistrů republiky.

Na oslavy ale po nešťastné soutěži příliš chuti nezbylo, a tak Honza Černý s Pavlem Kohoutem vyrazili na Barum Czech Rally do Zlína, kde chtěli titul mistrů České republiky potvrdit. To se povedlo a Černý - Kohout si ze Zlína přivezli kromě vítězství v kategorii 2WD také poháry za vítězství ve třídě 5, kde už je také nikdo do konce sezony nemůže překonat a mohou se tak radovat z vítězství v této třídě. Ve Zlíně se ale bojovalo také o body do Citroën Racing Trophy a i zde Honza Černý s Pavlem Kohoutem dominovali. Při Barum Rally zvítězili a odvezli si opět plný počet bodů do hodnocení Citroën Racing Trophy a i zde si pojistili celkové vítězství v tomto poháru ještě před startem posledního závodu MMČR, kterým bude říjnová a pro Černého s Kohoutem i domácí Rally Příbram.

Pro Jana Černého s Pavlem Kohoutem a Černý Racing tak zůstává ve hře jen jeden jediný titul, o který je ještě třeba zabojovat. Jedná se o titul FIA mistrů Evropy v rally v kategorii 2WD. Černý s Kohoutem zahájili tažení za ziskem titulu mistrů Evropy v rakouském Freistadtu, kde při zasněžené Jänner Rally mezi dvoukolkami s převahou zvítězili. Následovala italská asfaltová Rallye 1000 Miglia, kde se po hodně napínavém závěru Jan Černý s Pavlem Kohoutem také radovali z vítězství. I Barum Rally ve Zlíně znamenala plný bodový zisk, ale pro potvrzení mistrovského titulu i v Evropě, bude třeba ještě absolvovat polskou šotolinu při Rajdu Polski. Výchozí pozice „černého kohouta“ je skvělá, protože tabulku hodnocení FIA ME kategorie 2WD v současné chvíli vedou.

Na první pohled by se mohlo zdát, že letošní sezona Jana Černého s Pavlem Kohoutem byla procházkou růžovou zahradou a vítězství střídalo vítězství. Zdání ale v tomto případě skutečně klame. „Do každé soutěže jsme vstupovali s cílem být nejrychlejší dvoukolkou v poli a to se nám většinou dařilo. Nebylo to ale zadarmo a často jsme se museli se soupeři hodně tvrdě poprat, někdy nás i pozlobila technika. Soustředili jsme se ale plně na jeden cíl, a po předchozích letech, kdy jsme dost často střídali auta, jsme vsadili jen na jedno auto v podobě Citroënu DS3 R3T, což se jednoznačně vyplatilo. Začátek sezony jsme ještě odjeli s pronajatým vozem, ale po vítězství v Itálii jsem se rozhodl pro zakoupení auta a postavení vlastního týmu. Stojí za tím hodně úsilí velkého počtu lidí a je za tím hodně financí z naší rodinné firmy i peněz od partnerů týmu Černý Racing. Ničeho ale nelituji a jsem rád, že jsme tento krok udělali. zejména pro naši budoucnost je to nezbytné,“ komentuje Honza Černý, jezdec, ale také šéf týmu úsilí, které musel vynaložit k tomu, aby se mohl ve 22 letech stát mistrem ČR v rally. Jak už zaznělo, tak za ziskem titulu mistra ČR v rally stojí nadšení a odhodlání mnoha lidí a také firem. „Rally je týmový sport a náš tým by bez podpory mnoha lidí nemohl existovat. Chtěl bych tak poděkovat všem, kteří se na tomto úspěchu podíleli. V první řadě je to můj táta, který mě k rally přivedl a bez něj bych nebyl tam, kde teď jsem. Obrovský dík si zaslouží také samozřejmě Pavel Kohout, protože bez špičkového spolujezdce a parťáka se rally na téhle úrovni provozovat nedá. Určitě na někoho zapomenu, ale jmenovitě musím poděkovat klukům okolo týmu Jirky a Petra Bryndy, kteří nám pomáhají s přípravou našeho auta, Tomáši Pletkovi za to, že s námi sezonu rozjel a za podporu našemu týmu, kterou u něj máme. Díky patří také všem našim partnerům, kteří nás v sezoně 2012 podpořili,“ děkuje Jan Černý.

Účast Jana Černého na říjnové Rally Příbram není v tuto chvíli ještě úplně jasná, přesněji řečeno není jasné s jakým vozem se mladík z Příbrami na start této domácí soutěži postaví. „V Příbrami bych nechtěl na startu rally v žádném případě chybět. Je to domácí soutěž, kterou mám velmi rád, ale s dvoukolkou už zde nemáme o co závodit. To, co se dalo vyhrát jsme už vyhráli a já bych rád pokračoval v závodnickém růstu. Hodně intenzivně tak teď jednáme o nějakém silnějším voze, se kterým bychom se v Příbrami rádi představili. V tuhle chvíli ale ještě nemůžu nic potvrdit. Kromě Příbrami se ale pracuje i na přípravách na Rajd Polski, kde bychom také chtěli odstartovat a na šotolině zabodovat pro zisk evropského titulu. Práce je tedy stále dost a dost. Na nějakou malou oslavu zisku českého titulu mistrů si ale nějaký ten čas určitě najdeme,“ žertuje spokojený Honza Černý.

Černý Racing děkuje všem fanouškům, kteří je v sezoně 2012 podporovali u tratí rychlostních zkoušek v České republice i v zahraničí a už nyní může slíbit: „V sezoně 2013 tu budeme zase :)“

Petr Eliáš

Další články

Nejlepší roční období ke koupi auta? Známe odpověď.

Prodej ojetých aut během jara a léta vždy stoupne. Jsou však letní měsíce ty správné ke koupi ojetin? Nebo se vyplatí počkat na chladnější část roku? Známe odpověď.

zobrazit článek >

Do kdy platí povinné ručení původního majitele, když kupujete ojetý vůz?

Při koupi nového vozu nemá auto ještě žádné povinné ručení - a vy jej musíte mít sjednáno nejpozději minutu před tím, než s vozem z autosalonu odjedete. Ale jak je to v případě, že kupujete auto ojeté, které zatím ještě má původního majitele? Kdy nejpozději musí nastoupit vaše povinné ručení? Je to celkem snadné, v této situaci totiž platí jediné pravidlo.

zobrazit článek >

Elektromobilita není jen modní trend. Proč si pořídit elektromobil?

Slovo elektromobil se v poslední době skloňuje stále častěji. Zatímco před několika lety bylo objektem zájmu leda tak nadšenců do nových technologií a zarytých ochránců přírody, dnes se kolem něj točí konverzace nad pivem v hospodách, při cvičení ve fitness centrech i v rodinách při snídani. Že by móda? Možná. Elektromobily mají ale řadu vlastností, pro které stojí za to nad nimi zauvažovat.

zobrazit článek >