aktuálně: 37 uzavírek, 3 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Černý s Kohoutem jsou mistři

11. září 2012

Už po červencové Rally Bohemia bylo při pohledu do výsledkové tabulky Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally kategorie 2WD, tedy vozů s pohonem jen přední nápravy zřejmé, že Honzu Černého a Pavla Kohouta už nikdo nemůže v hodnocení předstihnout, a že tato dvojice může slavit zisk titulu mistrů republiky.

Na oslavy ale po nešťastné soutěži příliš chuti nezbylo, a tak Honza Černý s Pavlem Kohoutem vyrazili na Barum Czech Rally do Zlína, kde chtěli titul mistrů České republiky potvrdit. To se povedlo a Černý - Kohout si ze Zlína přivezli kromě vítězství v kategorii 2WD také poháry za vítězství ve třídě 5, kde už je také nikdo do konce sezony nemůže překonat a mohou se tak radovat z vítězství v této třídě. Ve Zlíně se ale bojovalo také o body do Citroën Racing Trophy a i zde Honza Černý s Pavlem Kohoutem dominovali. Při Barum Rally zvítězili a odvezli si opět plný počet bodů do hodnocení Citroën Racing Trophy a i zde si pojistili celkové vítězství v tomto poháru ještě před startem posledního závodu MMČR, kterým bude říjnová a pro Černého s Kohoutem i domácí Rally Příbram.

Pro Jana Černého s Pavlem Kohoutem a Černý Racing tak zůstává ve hře jen jeden jediný titul, o který je ještě třeba zabojovat. Jedná se o titul FIA mistrů Evropy v rally v kategorii 2WD. Černý s Kohoutem zahájili tažení za ziskem titulu mistrů Evropy v rakouském Freistadtu, kde při zasněžené Jänner Rally mezi dvoukolkami s převahou zvítězili. Následovala italská asfaltová Rallye 1000 Miglia, kde se po hodně napínavém závěru Jan Černý s Pavlem Kohoutem také radovali z vítězství. I Barum Rally ve Zlíně znamenala plný bodový zisk, ale pro potvrzení mistrovského titulu i v Evropě, bude třeba ještě absolvovat polskou šotolinu při Rajdu Polski. Výchozí pozice „černého kohouta“ je skvělá, protože tabulku hodnocení FIA ME kategorie 2WD v současné chvíli vedou.

Na první pohled by se mohlo zdát, že letošní sezona Jana Černého s Pavlem Kohoutem byla procházkou růžovou zahradou a vítězství střídalo vítězství. Zdání ale v tomto případě skutečně klame. „Do každé soutěže jsme vstupovali s cílem být nejrychlejší dvoukolkou v poli a to se nám většinou dařilo. Nebylo to ale zadarmo a často jsme se museli se soupeři hodně tvrdě poprat, někdy nás i pozlobila technika. Soustředili jsme se ale plně na jeden cíl, a po předchozích letech, kdy jsme dost často střídali auta, jsme vsadili jen na jedno auto v podobě Citroënu DS3 R3T, což se jednoznačně vyplatilo. Začátek sezony jsme ještě odjeli s pronajatým vozem, ale po vítězství v Itálii jsem se rozhodl pro zakoupení auta a postavení vlastního týmu. Stojí za tím hodně úsilí velkého počtu lidí a je za tím hodně financí z naší rodinné firmy i peněz od partnerů týmu Černý Racing. Ničeho ale nelituji a jsem rád, že jsme tento krok udělali. zejména pro naši budoucnost je to nezbytné,“ komentuje Honza Černý, jezdec, ale také šéf týmu úsilí, které musel vynaložit k tomu, aby se mohl ve 22 letech stát mistrem ČR v rally. Jak už zaznělo, tak za ziskem titulu mistra ČR v rally stojí nadšení a odhodlání mnoha lidí a také firem. „Rally je týmový sport a náš tým by bez podpory mnoha lidí nemohl existovat. Chtěl bych tak poděkovat všem, kteří se na tomto úspěchu podíleli. V první řadě je to můj táta, který mě k rally přivedl a bez něj bych nebyl tam, kde teď jsem. Obrovský dík si zaslouží také samozřejmě Pavel Kohout, protože bez špičkového spolujezdce a parťáka se rally na téhle úrovni provozovat nedá. Určitě na někoho zapomenu, ale jmenovitě musím poděkovat klukům okolo týmu Jirky a Petra Bryndy, kteří nám pomáhají s přípravou našeho auta, Tomáši Pletkovi za to, že s námi sezonu rozjel a za podporu našemu týmu, kterou u něj máme. Díky patří také všem našim partnerům, kteří nás v sezoně 2012 podpořili,“ děkuje Jan Černý.

Účast Jana Černého na říjnové Rally Příbram není v tuto chvíli ještě úplně jasná, přesněji řečeno není jasné s jakým vozem se mladík z Příbrami na start této domácí soutěži postaví. „V Příbrami bych nechtěl na startu rally v žádném případě chybět. Je to domácí soutěž, kterou mám velmi rád, ale s dvoukolkou už zde nemáme o co závodit. To, co se dalo vyhrát jsme už vyhráli a já bych rád pokračoval v závodnickém růstu. Hodně intenzivně tak teď jednáme o nějakém silnějším voze, se kterým bychom se v Příbrami rádi představili. V tuhle chvíli ale ještě nemůžu nic potvrdit. Kromě Příbrami se ale pracuje i na přípravách na Rajd Polski, kde bychom také chtěli odstartovat a na šotolině zabodovat pro zisk evropského titulu. Práce je tedy stále dost a dost. Na nějakou malou oslavu zisku českého titulu mistrů si ale nějaký ten čas určitě najdeme,“ žertuje spokojený Honza Černý.

Černý Racing děkuje všem fanouškům, kteří je v sezoně 2012 podporovali u tratí rychlostních zkoušek v České republice i v zahraničí a už nyní může slíbit: „V sezoně 2013 tu budeme zase :)“

Petr Eliáš

Další články

Jaké povinné i nepovinné vybavení je dobré mít ve svém vozu?

Jestliže jezdíte autem, bude dobré, když v něm budete mít umístěné všechny důležité nezbytnosti. Povinná výbava v autě je základ a je stanovena vyhláškou. Nepovinnou výbavu si pak můžete zvolit dle vlastních preferencí. Bohužel se často stává, že řidiči při kontrole zjistí, že nemají kompletní ani výbavu povinnou. Na následujících řádcích se tak na tuto tématiku zaměříme pěkně zblízka.

zobrazit článek >

Proč došlo ke zdražení dálničních známek?

Přečtěte si více o nedávném zdražení dálničních známek. Vysvětlíme vám, jaké jsou nové ceny, proč k navýšení cen došlo a z jakého důvodu byste měli být na pozoru při koupi jednodenní dálniční známky.

zobrazit článek >

Co byste měli vědět o pneumatikách Bridgestone a proč jsou skvělou volbou?

Bridgestone, světový lídr v produkci pneumatik, nabízí špičkovou technologii a inovace v rámci pneu pro osobní vozy, SUV a 4x4. Tady se podíváme na to co je značka Bridgestone vlastně zač, jaké pneu nabízí a co za výhody přináší řidičům, kteří hledají spolehlivost, bezpečnost a výkon.

zobrazit článek >