Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Příbram pohledem Vladimíra Barvíka

29. září 2008

Poslední možností, kde se dal v letošní sezóně rozšířit bodový příděl v rámci mezinárodního mistráku, byla o uplynulém víkendu Fuchs oil rally Příbram. I když oficiálně teprve končilo léto, na soutěžící čekalo nefalšované chladné podzimní počasí.

„Příbram je v posledních letech změněna k lepšímu a nám se líbí,“ těšil se Barvík. „Dojet do cíle s celým autem a pokud možno získat nějaké body. Po letošních výpadcích už jsme toužili projet rampu i z druhé strany,“ naznačil cíle pilot EVO 9. Mechanici mají na dílně plné ruce práce se stavbou nového vozu a tým chce ještě absolvovat závod v rámci zónového mistrovství Evropy ve Slovinsku, takže se není čemu divit. Podle toho také vypadal vstup do závodu a posádka Barvík-Mynářová vstoupila do závodu jedenáctým časem. Na třetí RZ se „kolem prohnal“ zrychlující Pavel Valoušek, což značilo odsun na dvanáctou pozici. Na tomto umístění odevzdávala posádka také vůz do UP.

V sobotu čekalo na jezdce jedenáct RZ. Po první rundě se za posádku přibližovala první dvojkolka s Pepou Sedláčkem za volantem. Schylovalo se k souboji již o závěr první desítky, protože odpadl Honza Votava a Jaromír Tarabus urazil kolo. Na jedenácté vložce se sice dostal Sedláček před Barvíka, přesto byl Barvík nadále desátý- uražené kolo tentokrát u vozu Běhálka. Navíc ztráta byla stále smazatelná. Na další RZ však Sedláček navýšil náskok přes deset vteřin, přesto se opět konal posun vzhůru-odstoupil Valoušek. Posádka raději na souboj se Sedláčkem rezignovala a věnovala se splnění původního cíle, ale i tak stáhla ztrátu pod sedm vteřin. Výsledkem tedy byla devátá pozice, přesto tým neodjížděl zklamán. Auto bylo celé, nevyskytnuly se žádné problémy s vozem a podařilo se získat dalších sedm bodů.

„V absolutní klasifikaci Mezinárodního mistrovství ČR jsme skončili patnáctí. Asi jsme chtěli být výš, ale vzhledem k technice, poměrně častým výpadkům a hlavně kvalitní konkurenci je to pro nás zatím strop. Uvidíme příští rok s novým autem,“ neskrýval pilot určité rozčarování z pořadí na konci sezóny. „Za 14 dní už budeme trénovat ve Slovinsku. Loni se nám tam s Petrou docela líbilo a těším se tam. Opět pojedu stejně jako v Tatrách s Pavlem „Gapou“ Gabrhelíkem. Petra s Pepou mají spoustu práce a tak se Pavel postupně zabydluje v sedačce spolujezdce víc a víc.“

Filip Červenka

Další články

Nejlepší roční období ke koupi auta? Známe odpověď.

Prodej ojetých aut během jara a léta vždy stoupne. Jsou však letní měsíce ty správné ke koupi ojetin? Nebo se vyplatí počkat na chladnější část roku? Známe odpověď.

zobrazit článek >

Do kdy platí povinné ručení původního majitele, když kupujete ojetý vůz?

Při koupi nového vozu nemá auto ještě žádné povinné ručení - a vy jej musíte mít sjednáno nejpozději minutu před tím, než s vozem z autosalonu odjedete. Ale jak je to v případě, že kupujete auto ojeté, které zatím ještě má původního majitele? Kdy nejpozději musí nastoupit vaše povinné ručení? Je to celkem snadné, v této situaci totiž platí jediné pravidlo.

zobrazit článek >

Elektromobilita není jen modní trend. Proč si pořídit elektromobil?

Slovo elektromobil se v poslední době skloňuje stále častěji. Zatímco před několika lety bylo objektem zájmu leda tak nadšenců do nových technologií a zarytých ochránců přírody, dnes se kolem něj točí konverzace nad pivem v hospodách, při cvičení ve fitness centrech i v rodinách při snídani. Že by móda? Možná. Elektromobily mají ale řadu vlastností, pro které stojí za to nad nimi zauvažovat.

zobrazit článek >