aktuálně: 355 uzavírek, 38 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Příbram pohledem Vladimíra Barvíka

29. září 2008

Poslední možností, kde se dal v letošní sezóně rozšířit bodový příděl v rámci mezinárodního mistráku, byla o uplynulém víkendu Fuchs oil rally Příbram. I když oficiálně teprve končilo léto, na soutěžící čekalo nefalšované chladné podzimní počasí.

„Příbram je v posledních letech změněna k lepšímu a nám se líbí,“ těšil se Barvík. „Dojet do cíle s celým autem a pokud možno získat nějaké body. Po letošních výpadcích už jsme toužili projet rampu i z druhé strany,“ naznačil cíle pilot EVO 9. Mechanici mají na dílně plné ruce práce se stavbou nového vozu a tým chce ještě absolvovat závod v rámci zónového mistrovství Evropy ve Slovinsku, takže se není čemu divit. Podle toho také vypadal vstup do závodu a posádka Barvík-Mynářová vstoupila do závodu jedenáctým časem. Na třetí RZ se „kolem prohnal“ zrychlující Pavel Valoušek, což značilo odsun na dvanáctou pozici. Na tomto umístění odevzdávala posádka také vůz do UP.

V sobotu čekalo na jezdce jedenáct RZ. Po první rundě se za posádku přibližovala první dvojkolka s Pepou Sedláčkem za volantem. Schylovalo se k souboji již o závěr první desítky, protože odpadl Honza Votava a Jaromír Tarabus urazil kolo. Na jedenácté vložce se sice dostal Sedláček před Barvíka, přesto byl Barvík nadále desátý- uražené kolo tentokrát u vozu Běhálka. Navíc ztráta byla stále smazatelná. Na další RZ však Sedláček navýšil náskok přes deset vteřin, přesto se opět konal posun vzhůru-odstoupil Valoušek. Posádka raději na souboj se Sedláčkem rezignovala a věnovala se splnění původního cíle, ale i tak stáhla ztrátu pod sedm vteřin. Výsledkem tedy byla devátá pozice, přesto tým neodjížděl zklamán. Auto bylo celé, nevyskytnuly se žádné problémy s vozem a podařilo se získat dalších sedm bodů.

„V absolutní klasifikaci Mezinárodního mistrovství ČR jsme skončili patnáctí. Asi jsme chtěli být výš, ale vzhledem k technice, poměrně častým výpadkům a hlavně kvalitní konkurenci je to pro nás zatím strop. Uvidíme příští rok s novým autem,“ neskrýval pilot určité rozčarování z pořadí na konci sezóny. „Za 14 dní už budeme trénovat ve Slovinsku. Loni se nám tam s Petrou docela líbilo a těším se tam. Opět pojedu stejně jako v Tatrách s Pavlem „Gapou“ Gabrhelíkem. Petra s Pepou mají spoustu práce a tak se Pavel postupně zabydluje v sedačce spolujezdce víc a víc.“

Filip Červenka

Další články

7 nejdůležitějších informací o povinném ručení, které musíte znát

Jestliže vlastníte motorové vozidlo, pak máte rovněž sjednáno autopojištění neboli povinné ručení. Víte o něm ale vše? Možná vás překvapí, co vše ovlivňuje jeho cenu, kdy ho nelze uplatnit nebo jak na pojistce ušetřit.

zobrazit článek >

Jaké jsou výhody bezkontaktních plateb v nákladní dopravě?

Pokud se chcete se svou firmou prosadit ve světě logistiky, musíte znát legislativu a mít přehled o veškerých provedených finančních transakcích. Jenže jakým způsobem udržet pod kontrolou platby za mýtné nebo palivo? Vsaďte na bezkontaktní platby.

zobrazit článek >

Možné problémy při sjednávání povinného ručení

Povinné ručení je základem drtivé většiny vozidel. Zřízení tohoto pojištění je úzce svázáno s nákupem nového vozu, občas se ale vyplatí změnit povinné ručení i pro stávající vůz. Jaké nástrahy Vás mohou při sjednávání nového povinného ručení potkat?

zobrazit článek >