aktuálně: 1574 uzavírek, 3 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Ford Fiesta a Zedník vždy v cíli

25. září 2008

V Příbrami se rozhodovalo o vítězi v prestižní třídě A6-S1600 a o celkovém prvenství ve skupině A. O prvenství ve skupině A bojoval do poslední chvíli Josef Sedláček, Jan Šlehofer a Petr Zedník. Opravdu se rozhodovalo do posledních metrů, jak ukázaly výsledky na cílové rampě.

Soutěž se odstartovala v pátek 19.9.2008 v 16.00 hod. za chladného podzimního počasí. Trať byla po oba dny suchá, tak se jelo v maximálním nasazením. Už od druhé RZ jsme měli problémy s přebržděným předkem. Raději jsme neriskovali a čekali jsme na velký servis, kde jsme vše dali do pořádku a brzdy na druhý den fungovaly na 100 %. Po páteční etapě jsme si drželi 4 místo v A6, přes veškeré problémy s brzdami.

Sobotní etapu jsme si užívali a jeli pro diváky, neboť nám stačilo dojet na 4. místě, které jsme si s přehledem hlídali. Přesto jsme 15. RZ jeli celou na defektu, kde jsme nabrali ztrátu necelé minuty. Tato ztráta neohrozila naši pozici a tak jsme si dojeli nakonec pro 3. místo. Proč nakonec třetí? Za cílem poslední rychlostky stojí červený Fiat Punto a má otevřenou kapotu, asi je tam technický problém. Pokud Honza nedojede do cíle, tak máme doma vítězství v naší skupině A6/S1600. Letos se totiž z 9 podniků počítá jen 6 nejlepších závodů. Pro nás je to nevýhoda, protože jsme s Fiestou z 8 odstartovaných podniků všechny dojeli a dva se nám škrtají. Honza s Fiatem měl dost technických problémů a tak potřeboval sbírat body až do posledního podniku. Což se mu tady nepodařilo.

Můžu to komentovat asi takto. Rally je o agresivitě mladých jezdců, o taktice a logistice celého teamu, vyzrálosti jezdce či celého teamu, v neposlední řadě připravenosti vozu. Do celé sezony jsme vstupovali s bojem o titul a umístění o nejvyšší mety. Přestože jsme věděli, že naše technika nepatří mezi TOP S1600, vsázeli jsme na perfektní připravenost Fiesty. Nakonec přísloví našeho šéf-mechanika Pavla Hřiba, který mi celou sezonu předhazoval „někdy méně znamená více“, se vyplatilo.

Je mi velice líto Honzy, který jezdí rychle a agresivně, že musel odstoupil za cílem poslední RZ pro technickou závadu. Honza je mladý perspektivní jezdec a věřím, že s dokonalou logistikou dosáhne velkých výsledků. Posádka Fiesty, Petr a Milan, radostně viděli letos již po osmé cílovou rampu, což 100% zajišťuje spolehlivost našeho teamu. A nejenže viděli, z 8 absolvovaných podniků stáli 6x na bedně.

Tak vítězství v A6/S1600 putuje do Kroměříže.Vyzrálost našeho teamu svědčí o dlouholeté zkušenosti a jak klasik praví „mládí vpřed, stáří na svá místa“. Prostě posádka Petr Zedník - Milan Pražák a Fiesta S1600 na letošních tratích MMČR v rally dokázali jako jediní vidět vždy cílovou rampu. Za to patří dík managerovi Pavlu Fišerovi, hlavnímu technikovi Pavlu Hřibovi a v neposlední řadě dvěma kvalitním mechanikům Petru Janovskýmu a Jiřímu Roštinskému.

Samozřejmě patří velké poděkování našim sponzorům bez,kterých by sezona nedopadla tak výborně. Děkujeme našim fanouškům za zachování přízně.

Petr Zedník

Další články

13 situací, ve kterých vás povinné ručení neochrání

Povinné ručení chrání řidiče, který způsobil nehodu, před vysokými náhradami škod za zničený majetek nebo podlomené zdraví ostatních účastníků. V některých případech však pojišťovna mnohdy milionové plnění nevyplatí – proč?

zobrazit článek >

Vyplatí se sezónní pojištění na motorku?

Může být přece nefér platit roční poplatek za stroj, který minimálně půl roku stojí v garáži. Podobně přemýšleli i v českých pojišťovnách, které nabízejí pojištění motocyklu jen na sezónu. Zní to výhodně, ale realita je bohužel komplikovanější. 

zobrazit článek >

Jedete na hory? Vybavte se střešním nosičem lyží!

Chystáte se letošní zimu strávit na lyžařských sjezdovkách? Pokud na lyže vyrážíte s rodinou nebo v partě kamarádů, přepravu sportovního vybavení vám usnadní střešní nosič. Jak ho vybrat?

zobrazit článek >