Portugalská rally se stala součástí dakarské série, která se letos nahradila zrušenou dakarskou rally. Na tuto soutěž se pod hlavičkou pražského Off road centra vydal také vsetínský Viktor Chytka.
V posádce s Lukášem Vacovským startovali s Toyotou LC 80 ve skupině speciálně upravených terénních vozů. Soutěž byla zajímavá nejen exotickým prostředím, ale především délkou a účastí tří továrních týmů. Mitsubishi, Volkswagen a BMW, prostřednictvím X-Raidu postavili na start soutěže celkem deset vozů. Celkem se sešlo na startu na sto soutěžících, aby absolvovali 1 500 km dlouhou trať v pěti etapách. Silně mediálně podporovaná akce byla dobře zorganizována, na převážně šotolinových, kamenitých a písečných cestách, na kterých se po celou dobu soutěže silně prášilo.
Trasa vedla z Lisabonu cca 500 km na sever a posléze minouc Lisabon, na jih do Portimaa, letoviska na břehu Atlanského oceánu, kde končila. Zvláště náročné byly závěrečné kilometry soutěže, které vedly horskými , úzkými silničkami nad bezednými propastmi. Vše patřičně zabaleno do neproniknutelného prachu , jehož neprůhlednost byly umocněna slunečními paprsky. V době, kdy v naší republice hrozily sněhové přeháňky , však v Portugalsku vládlo přesvědčivé letní počasí s teplotami nad 30 stupňů. To mělo patrně za následek rozsáhlý lesní požár na trase soutěže. Stalo se tak v závěrečné etapě, které byla z tohoto důvodu zkrácena o třicet kilometrů.
Posádka Toyoty přijela na tuto soutěž především sbírat zkušenosti před Dakarskou rally 2009, která se pojede premiérově v Argentině a Chile. Důležité bylo dojet do cíle bez jakékoliv újmy a natrénovat univerzálnost posádky. Tři etapy se bez problémů drželi Češi na průběžné sedmnácté pozici. Ve čtvrté etapě sjeli do podmáčeného pole, kde ztratili asi 16 minut. V průběžné klasifikaci to znamenalo propad o pět míst. Do poslední, po požáru zkrácené etapy nastupovali s touhou návratu na vydobyté pozice. To se nakonec povedlo, když bez jakéhokoli poškození vozu projeli poslední etapu celkově patnáctí. V celkovém součtu to
znamenalo 17. pozici absolutně a ve své kategorii diesel, osmí těsně za továrními týmy.
Rally vyhrál Stéphane Peterhansel (Mitsubishi), druhý byl Carlos Sainz (VW Touareg) a třetí bývalý špičkový sjezdař na lyžích Luc Alphand (Mitsubishi). Devátý skončil Miroslav Zapletal a Tomášem Ouředníčkem (Mitsubishi Strakar) a na 26. pozici dojela další posádka ORC Praha Jiří Janeček – Jiří Wolf.
Chcete-li vlastnit automobil, musíte se připravit na to, že vám kromě spousty radostných chvilek často přinese také nepříjemná překvapení. Proto je vhodné množství starostí s vozem minimalizovat. Třeba uzavřením výhodného pojištění, které vás bude spolehlivě chránit.
zobrazit článek >Povinné ručení při koupi ojetého vozu má podobná pravidla jako u nového auta. Největší rozdíl tkví v tom, že prodávající ho nejprve musí zrušit a kupující si následně musí nechat auto pojistit. Vozidlo by přitom nemělo zůstat ani den nepojištěné.
zobrazit článek >Elektrické řetězové kladkostroje jsou klíčovým prvkem při manipulaci s těžkými břemeny. Jejich široké využití a univerzální vlastnosti je činí nezbytnými v různých průmyslových odvětvích, jakož i v mnoha dalších oblastech lidské činnosti.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.