aktuálně: 41 uzavírek, 3 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

DUEL: Jaromír Tarabus vs. Pavel Valoušek

13. srpna 2012

Dnes vám předkládáme další z duelů. Tentokráte jde o pomyslnou konfrontaci velkých soupeřů Jaromíra Tarabuse a Pavla Valouška. Oba v současné době disponují kvalitní technikou vozů S2000, oba mají v oblibě jízdu na kole a oba shodně začínali jezdeckou kariéru na Rallysprintu Kopná.

Jaromír Tarabus

Ilustrační foto

Jak jste spokojeni se svým současným závodním vozidlem? Chtěli byste usednout do soupeřova stroje?

„Já osobně jsem nadmíru spokojený se Škodou Fabia S2000. Vybrali jsme špičkové auto, které připravuje špičkový tým. Po této stránce nemám co vytknout. Možná by bylo zajímavé srovnání konkurenčního vozu, se kterým jezdí Pavel Valoušek, ale momentálně mne nic k jinému autu neláká.“

Oba máte možnost atakovat třetí příčku mezinárodního mistrovství. Co je potřeba udělat pro dobytí tohoto postu?

„Je potřeba zajíždět kvalitní časy a na rychlostních zkouškách dělat co nejméně chyb. Celé závody jsou o tom, kdo udělá méně chyb, tak je potom i rychlejší. K tomu je potřeba mít i patřičné štěstí a dojíždět závody.“

Jaký je podle Vás Pavel Valoušek (myšleno po jezdecké stránce)? Zkuste popsat jeho přednosti.

„Pavel je mistr České republiky, takže tady není co řešit. Má své kvality. Startoval na soutěžích mistrovství světa a na svém kontě má i spoustu domácích soutěží. Je to podle mne velmi kvalitní jezdec.“

Oba jste okusili starty v mistrovství světa. Jak na tyto starty vzpomínáte?

„Jsou to parádní zážitky. Člověk se najednou ocitne v naprosto jiném prostředí, na neznámých tratích, ať už to bylo na šotolině nebo na sněhu. A pokud se závod podaří dojet a třeba i se slušným výsledkem, pak účast je třešničkou na dortu.“

Víte kolik závodů v MS absolvoval Váš soupeř v tomto duelu?

„Nevím kolik Pavel absolvoval závodů v mistrovství světa. Proto zkusím tipnout. Mohlo by jich být tak asi sedmnáct.“ (správná odpověď 18)

Vaší první rally byla Kopná. Proč právě tato soutěž? Stejně tomu bylo i u Pavla Valouška, víte v kterém roce? Tipněte.

„Kopná byla pro mne nejbližším a finančně nejdostupnějším podnikem, který jsem mohl se svým velkým kamarádem Danem Zpěvákem absolvovat. Tato soutěž se stala mou srdeční záležitostí a to hned z několika důvodů. Byl to první závod, kde jsem startoval jako řidič a o jedenáct let později, v roce 2009 jsem společně s Igorem Norkem na Fiatu Abarth Grande Punto S2000 tuto soutěž vyhráli absolutně. Bylo to moje první absolutní vítězství. Navíc se zde jede po náročných, ale krásných erzetách. Pokud já jsem jel první podnik za volantem v roce 1998, tak Pavel už mohl mít něco odjeto. Tady bych tipnul rok 1997.“ (správně je 1999)

Oba máte společný zájem a to kola. Už proběhl nějaký duel Valoušek vs. Tarabaus v terénu na horských kolech? Jak by asi tento souboj dopadl?

„Vím o tom, že i Pavel má rád kola, ale podle mých informací jezdil hlavně sjezdy. V tomto odvětví cyklistiky bude Valda jistě velmi dobrý. Když jsem býval 'mladší', i já jsem s kamarády sjížděl kopce, ale to bylo ryze na amatérské úrovni. Tehdy nás to docela bavilo. Cyklistický duel Tarabus vs. Valoušek zatím neproběhl žádný. Myslím si, že by ve sjezdu dominoval Pavel Valoušek, neboť tady má mnoho zkušeností. Pokud by se jel klasický cyklistický závod, mohli bysme se motat kolem sebe.“

Co byste chtěl vzkázat soupeři?

„Chtěl bych mu vzkázat hodně štěstí, ať dojíždí závody a v pořádku se svým spolujezdcem vrací domů.“

- - - - - - - D U E L - - - - - -

Pavel Valoušek

Jak jste spokojeni se svým současným závodním vozidlem? Chtěli byste usednout do soupeřova stroje?

„V rámci možností, vývojového a homologačního stáří a i díky Mirkovi Švecovi, který s námi letos spolupracuje se nám peugeot podařilo někam posunout. Nevím jestli to je jeho maximum, to nedokáži posoudit. Dokázali jsme se zrychlit. Díky technickému vývoji zrychlili také soupeři, proto náš posun není asi až tak vidět. Auto je oproti loňsku lepší. Jsem rád, že mohu s takovou technikou v této náročné době závodit. V průběhu sezony bych do Jaromírovy fabie usednout nechtěl. My máme podporu od Peugeotu, věnujeme se jim, autu a propagaci značky. Snažíme se využívat výhody auta a bránit se jeho nevýhodám. Soustřeďujeme se na náš vůz. Proto bych usednout do jiného auta v této chvíli nechtěl.“

Oba máte možnost atakovat třetí příčku mezinárodního mistrovství. Co je potřeba udělat pro dobytí tohoto postu?

„Je to hodně o detailech, taktice i rychlosti. Myslím si, že nám hodně napoví blížící se Barum rally. Tato soutěž bude hodně těžká i po psychické stránce, neboť tady bude větší množství rychlých a kvalitních jezdců. Pro dobrý výsledek je potřeba být nejrychlejší, nedělat chyby, využít dokonale techniku. Těch aspektů k úspěchu je hodně.“

Jaký je podle Vás Jaromír Tarabus (myšleno po jezdecké stránce)? Zkuste popsat jeho přednosti.

„Podle mne je Jaromír velmi dobrý jezdec, což dokazuje delší dobu. Už v době, kdy závodil s hondou byl rychlý. Pokud se nepletu, tak je to jeden z prvních jezdců, který u nás vyzkoušel vůz S2000. Tento rok se Jaromír hodně zrychlil a my musíme proti němu jet ještě více razantněji. Určitě je to kvalitní jezdec.“

Oba jste okusili starty v mistrovství světa. Jak na tyto starty vzpomínáte?

„Soutěže mistrovství světa jsou po všech stránkách velmi náročné, nejen jezdecky, ale i po organizační a i po logistické stránce. Je to vrchol traťové náročnosti. Byly to perfektní závody. Byla tady výborná konkurence. Traťově pecka, atmosférově také, určitě mám z těch závodů pěkné vzpomínky. Tyto závody mně navíc hodně pomohly i v jezdeckém růstu.“

Víte kolik závodů v MS absolvoval Váš soupeř v tomto duelu?

„Nevím, kolik jich má Jaromír na svém triku. Proto tipnu pět.“ (správně je 3)

Vaší první rally byla Kopná. Proč právě tato soutěž? Stejně tomu bylo i u Jaromíra Tarabuse, víte v kterém roce? Tipněte.

„Já jsem do 22 let jezdil závody na kolech a kolo byl můj život. Jezdil jsem sjezdy, ale prošel jsem si i jinými disciplínami spojenými s bicyklem. Sjezd mne nejvíce lákal, neboť byl hodně o rychlosti. Potom jsme si říkali s tátou, že vyzkoušíme rally. Byla to jen zkouška s vidinou dlouhodobého cíle. Dostali jsme se k možnosti půjčit si auto. Mě se to zalíbilo a začal jsem tedy dělat do aut. A proč Kopná? Bylo to doma a auto bylo taky odsud. Podle mne Jaromír začínal asi jako já, tedy kolem roku 2000. Tady bych tipnul rok 2001.“

Oba máte společný zájem a to kola. Už proběhl nějaký duel Valoušek vs. Tarabaus v terénu na horských kolech? Jak by asi tento souboj dopadl?

„Ne, takový duel neproběhl. Párkrát jsme se potkali na spinningu. Myslím, že Jaromír má raději jízdu na kole do kopců, já naopak z kopce. Pokud by jsme se utkali na kolech, tak na sjezdové trati bych si věřil. A to i přesto, že se už trochu bojím oproti mladíkům, kteří nemají zábrany. V ostatních disciplínách nedokáži posoudit, kdo by byl lepší.“

Co by jsi vzkázal Jaromíru Tarabusovi?

„Popřál bych mu hodně štěstí do dalších závodů. Hlavně do Barumky, která bude hodně těžká pro všechny. A taky bych mu chtěl připomenout, že má u mne vroubek za Hustopeče, kde mne porazil. Proto bych mu to rád co nejdříve oplatil.“

Miroslav Vebr

Další články

Bezpečně na silnici: Jak správně vybrat kvalitní oblečení na motorku?

Každý zkušený motocyklista ví, že kromě umění ovládat svůj stroj je klíčovým prvkem bezpečnosti na silnici správný výběr oblečení.

zobrazit článek >

Jak může správný výběr motorového oleje ovlivnit výkon a životnost motoru?

Žádné auto bohužel není nesmrtelné a jakmile přijde jeho čas, je nutné ho vyměnit za jiné. Správnou péčí ale můžete životnost svého oblíbeného vozu prodloužit.

zobrazit článek >

Důležité doplňky pro dům a zahradu

Domov a zahrada jsou pro mnohé z nás oázou klidu a pohody. Usilujeme o to, aby se tam cítili komfortně a aby nám tam nic nechybělo. Na co obvykle zapomínáme?

zobrazit článek >