aktuálně: 355 uzavírek, 11 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Zkusil jsem to podržet a ... bylo to moc

11. září 2008

Přestože posádka PCD Racing Josef Čermák - Anna Maťková vstoupila do pačejovské soutěže velmi dobře a usadila se v čele třídy N3, cíl se jí nakonec spatřit nepodařilo. Dravá a divácky atraktivní jízda vedla k proražení olejové vany a posádce tak nezbylo než odstoupit.

Vítězství na předchozím prachatickém sprintu se výrazně podepsalo na skvělé náladě celého týmu. „Doma panovala velká spokojenost a tak přípravy na ´Pačív´ probíhaly s úsměvem a v pohodové atmosféře. Auto bylo víceméně bez chyby a já si mohl hrát s podvozkem,“ řekl Pepa a vzápětí se svěřil se svým vřelým vztahem k Pačejovu a okolí: „Na Pačejov mám spoustu krásných vzpomínek, takže těšení bylo obrovské. Na závody do této oblasti jezdím už déle než patnáct let a tamní krajinu jsem si zamiloval. Během letošního roku jsem se zde představil už podruhé. Poprvé to bylo před několika měsíci při trialu pořádaném kousek od jedné z letošních erzet v Břežanech. Dříve se konal u Agropy a právě tam jsem také poprvé na vlastní oči viděl rallye.“

„Vše pro nás začalo v pátek ráno. Vstávali jsme s Aníkem brzy, převzali v Agropě itík a vyrazili na seznamovací jízdy. Trénink tentokrát probíhal trošku jinak než obvykle. Jelikož jsem se maličko opozdil se stavbou auta a čelo třídy N3 v šampionátu je pro nás bodově nedostižitelné, prioritou do konce roku je více trénovat a snažit se do Jänneru doladit sebe i clio na co nejlepší úroveň. Proto jsem poprvé zkusil jet úplně jiný rozpis, než dosud. Mé levá jedna, tři, pět, prodej bylo fuč a nahrazeno levá na trojku, jeď. Byl jsem trochu nejistý, jak se to projeví v praxi,“ vysvětluje zbraslavský pilot své cíle pro závěrečnou část sezóny.

Změny v rozpisu se pak projevily lehkou nejistotou v úvodní rychlostní zkoušce Strážovice - Nehodív. „Byl to opravdu mazec. Myslím, že na určitých místech mě tyto změny hodně zrychlily, jen jsem se občas bál trochu víc než dříve. Jelo se nám však parádně a vím, že tento rozpis je použitelný pro maličko jiné, techničtější typy asfaltových soutěží. Na ty si však ještě chviličku počkáme,“ naznačuje milovník legendárních podniků Monte Carla a SanRema.

První čtyři rychlostní zkoušky se nesly v duchu těsného souboje dvou posádek Renaultů Clio Sport třídy N3. Pepa s Aničkou měli na Jaroslava Roubíčka a Milana Hovorku k dobru pouze půldruhé vteřiny. Pátá vložka však jejich souboj ukončila. „Až do mé chyby se nám jelo báječně. Na pětce jsem to však v lesním prostoru pustil do hrbolu trošku více než při předchozím průjezdu tímto místem a bylo vymalováno. Vše by se obešlo bez větší újmy v případě lépe přidělané lyže. Jedná se o moji konstruktérskou chybu a jsem si jí plně vědom. Mohli jsme ze všeho vyváznout pouze s mým prvním defektem pneumatiky v kariéře a mírnou ztrátou. Takhle nás moje velká chuť donutila odstoupit. Jenže kde jinde si mohu zkusit, jestli se ten hrbol dá takhle držet ? Jen na závodech, a tak jsem to zkusil.“

„Mrzí mě to kvůli celému týmu a fandům, kterým jsme se mohli ještě ukázat v dobrém světle,“ nenechá se zbraslavský pilot odradit od své dravosti a přidává další superlativy. „Závodilo se nám parádně. Jaroslav Roubíček nám nedal odpočinout a bylo to krásné, krásné, krásné !!! Fantastické erzety, atmosféra i práce celého týmu kamarádů. Díky kluci !!! Jen jedinou maličkost bych já osobně soutěži vytknul. Mrzí mě situování servisu do Sušice. V Agropě by se mi už z historického pohledu zamlouval mnohem více. Ale i tak to bylo super. Pačejovští pořadatelé jsou šikulové a moc se těším na příští rok.“

Vlastimil Resl

Další články

7 nejdůležitějších informací o povinném ručení, které musíte znát

Jestliže vlastníte motorové vozidlo, pak máte rovněž sjednáno autopojištění neboli povinné ručení. Víte o něm ale vše? Možná vás překvapí, co vše ovlivňuje jeho cenu, kdy ho nelze uplatnit nebo jak na pojistce ušetřit.

zobrazit článek >

Jaké jsou výhody bezkontaktních plateb v nákladní dopravě?

Pokud se chcete se svou firmou prosadit ve světě logistiky, musíte znát legislativu a mít přehled o veškerých provedených finančních transakcích. Jenže jakým způsobem udržet pod kontrolou platby za mýtné nebo palivo? Vsaďte na bezkontaktní platby.

zobrazit článek >

Možné problémy při sjednávání povinného ručení

Povinné ručení je základem drtivé většiny vozidel. Zřízení tohoto pojištění je úzce svázáno s nákupem nového vozu, občas se ale vyplatí změnit povinné ručení i pro stávající vůz. Jaké nástrahy Vás mohou při sjednávání nového povinného ručení potkat?

zobrazit článek >