aktuálně: 37 uzavírek, 2 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Zkusil jsem to podržet a ... bylo to moc

11. září 2008

Přestože posádka PCD Racing Josef Čermák - Anna Maťková vstoupila do pačejovské soutěže velmi dobře a usadila se v čele třídy N3, cíl se jí nakonec spatřit nepodařilo. Dravá a divácky atraktivní jízda vedla k proražení olejové vany a posádce tak nezbylo než odstoupit.

Vítězství na předchozím prachatickém sprintu se výrazně podepsalo na skvělé náladě celého týmu. „Doma panovala velká spokojenost a tak přípravy na ´Pačív´ probíhaly s úsměvem a v pohodové atmosféře. Auto bylo víceméně bez chyby a já si mohl hrát s podvozkem,“ řekl Pepa a vzápětí se svěřil se svým vřelým vztahem k Pačejovu a okolí: „Na Pačejov mám spoustu krásných vzpomínek, takže těšení bylo obrovské. Na závody do této oblasti jezdím už déle než patnáct let a tamní krajinu jsem si zamiloval. Během letošního roku jsem se zde představil už podruhé. Poprvé to bylo před několika měsíci při trialu pořádaném kousek od jedné z letošních erzet v Břežanech. Dříve se konal u Agropy a právě tam jsem také poprvé na vlastní oči viděl rallye.“

„Vše pro nás začalo v pátek ráno. Vstávali jsme s Aníkem brzy, převzali v Agropě itík a vyrazili na seznamovací jízdy. Trénink tentokrát probíhal trošku jinak než obvykle. Jelikož jsem se maličko opozdil se stavbou auta a čelo třídy N3 v šampionátu je pro nás bodově nedostižitelné, prioritou do konce roku je více trénovat a snažit se do Jänneru doladit sebe i clio na co nejlepší úroveň. Proto jsem poprvé zkusil jet úplně jiný rozpis, než dosud. Mé levá jedna, tři, pět, prodej bylo fuč a nahrazeno levá na trojku, jeď. Byl jsem trochu nejistý, jak se to projeví v praxi,“ vysvětluje zbraslavský pilot své cíle pro závěrečnou část sezóny.

Změny v rozpisu se pak projevily lehkou nejistotou v úvodní rychlostní zkoušce Strážovice - Nehodív. „Byl to opravdu mazec. Myslím, že na určitých místech mě tyto změny hodně zrychlily, jen jsem se občas bál trochu víc než dříve. Jelo se nám však parádně a vím, že tento rozpis je použitelný pro maličko jiné, techničtější typy asfaltových soutěží. Na ty si však ještě chviličku počkáme,“ naznačuje milovník legendárních podniků Monte Carla a SanRema.

První čtyři rychlostní zkoušky se nesly v duchu těsného souboje dvou posádek Renaultů Clio Sport třídy N3. Pepa s Aničkou měli na Jaroslava Roubíčka a Milana Hovorku k dobru pouze půldruhé vteřiny. Pátá vložka však jejich souboj ukončila. „Až do mé chyby se nám jelo báječně. Na pětce jsem to však v lesním prostoru pustil do hrbolu trošku více než při předchozím průjezdu tímto místem a bylo vymalováno. Vše by se obešlo bez větší újmy v případě lépe přidělané lyže. Jedná se o moji konstruktérskou chybu a jsem si jí plně vědom. Mohli jsme ze všeho vyváznout pouze s mým prvním defektem pneumatiky v kariéře a mírnou ztrátou. Takhle nás moje velká chuť donutila odstoupit. Jenže kde jinde si mohu zkusit, jestli se ten hrbol dá takhle držet ? Jen na závodech, a tak jsem to zkusil.“

„Mrzí mě to kvůli celému týmu a fandům, kterým jsme se mohli ještě ukázat v dobrém světle,“ nenechá se zbraslavský pilot odradit od své dravosti a přidává další superlativy. „Závodilo se nám parádně. Jaroslav Roubíček nám nedal odpočinout a bylo to krásné, krásné, krásné !!! Fantastické erzety, atmosféra i práce celého týmu kamarádů. Díky kluci !!! Jen jedinou maličkost bych já osobně soutěži vytknul. Mrzí mě situování servisu do Sušice. V Agropě by se mi už z historického pohledu zamlouval mnohem více. Ale i tak to bylo super. Pačejovští pořadatelé jsou šikulové a moc se těším na příští rok.“

Vlastimil Resl

Další články

Autocamping Rozkoš - prožít dovolenou pestře a v pohodě

Pestrost nabídky ubytování, společenských akcí, turistických možností, poznávacích a sportovních výletů včetně krásných cyklotras, ale i klid k odpočinku, to je dnes téměř neodmyslitelná nabídka k prožití hezké dovolené.

zobrazit článek >

Jaké povinné i nepovinné vybavení je dobré mít ve svém vozu?

Jestliže jezdíte autem, bude dobré, když v něm budete mít umístěné všechny důležité nezbytnosti. Povinná výbava v autě je základ a je stanovena vyhláškou. Nepovinnou výbavu si pak můžete zvolit dle vlastních preferencí. Bohužel se často stává, že řidiči při kontrole zjistí, že nemají kompletní ani výbavu povinnou. Na následujících řádcích se tak na tuto tématiku zaměříme pěkně zblízka.

zobrazit článek >

Proč došlo ke zdražení dálničních známek?

Přečtěte si více o nedávném zdražení dálničních známek. Vysvětlíme vám, jaké jsou nové ceny, proč k navýšení cen došlo a z jakého důvodu byste měli být na pozoru při koupi jednodenní dálniční známky.

zobrazit článek >