aktuálně: 46 uzavírek, 26 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Všechno zlé je k něčemu dobré

9. září 2008

To si řekl tým ROTO Plzeň po nevydařeném startu na rallysprintu v Pačejově.

Do závodu nešla posádka Jan Šlehofer - Renáta Mourková s touhou ovlivnit celkové výsledky mistrovství republiky, týmový pilot se soustředí na dvoudenní soutěže. Pačejov ale patří do Západočeského regionu a tým považoval za jakousi morální povinnost i vůči svým příznivcům, startovní rampu překonat.

Bohužel se totéž nepodařilo s rampou závěrečnou. První rychlostní zkouška byla ještě v pořádku, ale druhá všechno zhatila. Na dlouhé rychlé rovině před nájezdem do vojenského prostoru se náhle z motoru zakouřilo a byl konec. Posádka tak nedojela ani do Bílenic, na které se spolujezdkyně těšila, protože tu má chalupu. To bylo ale až na čtvrté zkoušce.

Technici ještě týž den motor v plzeňské dílně rozebrali a zjistili, že závadu zapříčinil prasklý pístní čep. „Rovinu jsme projeli, odbočili a po akceleraci začal motor tarokovat a rázem za námi nebylo vidět. Jen jsem řekl Renátě - to je konec a pak jsme zastavili,“ popsal osudný okamžik Jan Šlehofer.

Pátek před startem věnoval pilot s šéfmechanikem Luďkem Svobodou až do pozdního večera ladění podvozku a změny zřejmě přinesly žádoucí efekt. Přední i zadní náprava je teď tvrdší a jízdním vlastnostem to prospělo. „Moc mě mrzí, že jsme nemohli projet alespoň ten vojenský prostor. Tam by se na panelech a hupech ukázalo, jak na tom vůz v porovnání s barumkou je,“ zalitoval ještě Šlehofer.

Tým ale teď už hledí vpřed, k Příbrami. Závada se naštěstí projevila ještě na méně důležité soutěži, až přímo na poslední rallye v roce by to bylo horší. Dvojici Jan Šlehofer - Zbyněk Soběhart jde o celkový úspěch v Mediasport mezinárodním mistrovství ČR. Ve skupině A, kde se uděluje titul mistra republiky, musí k dosažení cíle dojet jakkoliv, ale v každém případě před Josefem Sedláčkem. Ve třídě A6 stačí k zisku celkového vítězství i páté místo, ale s podmínkou, že budou Chodové rychlejší než Petr Zedník.

Oba úkoly jsou reálné, ale zároveň také obtížné. Roli bude hrát příprava, soustředění, technika i štěstí. Mnohé může tým plným nasazením ovlivnit, zbytek nikoliv. Následující dny věnují všichni své práci maximum, ostatní záleží na vyšší moci.

Vladimír Dolejš

Další články

3 tipy, jak ušetřit za povinné ručení

Když si koupíte nové (nebo ojeté) auto, nemůžete hned vyjet a užívat si tu radost. Nejdřív vás čeká úřadování. A v první řadě to bude sjednání povinného ručení. Poradíme vám, jak vybrat to nejvýhodnější a jak můžete ušetřit.

zobrazit článek >

Sezona přezouvání je tady! Jak správně uskladnit pneumatiky?

První mrazy a sníh se nezadržitelně blíží. Pro motoristy to znamená jediné – nesmí zapomenout přezout z letních na zimní pneumatiky. Tím ovšem vyvstává otázka, co udělat s letními gumami a jak a kde je vhodně uskladnit?

zobrazit článek >

Využití bublinkové fólie v autoservisu

Jak ochránit automobilové díly, které jste již vybalili z původního obalu, a potřebujete je bezpečně uskladnit nebo někam zaslat?

zobrazit článek >