aktuálně: 53 uzavírek, 1 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

"Jsem rozčarovaný," říká Prokop po startu v Estonsku

23. července 2012

Zdál se Vám někdy sen, ve kterém plavete proti neviditelnému proudu a nehnete se ani o centimetr? Nebo běžíte a běžíte a běžíte a nepohnete se přitom z místa? Znáte ten pocit marnosti a bezradnosti, se kterým jste se pak probudili? Tak takový dojem má český jezdec Martin Prokop po svém startu na Estonské Rally, který pro něj byl přípravou na další dějství světového šampionátu, které se odehraje první srpnový víkend ve Finsku.

„Divný pocit,“ říká český jezdec po dojetí výborně zorganizovaného podniku, ve kterém obsadil 4. místo za Ostbergem, Neuvillem a domácím Grossem. „Za sebe jsem měl dojem, že jsem naprosto nic nepodcenil, už jen proto, aby se varianty nastavení, které jsme chtěli vyzkoušet, mohly dokonale projevit. Začali jsme se ztrátou cca 1 sekundu na kilometr na Ostberga. Pak jsme provedli první alternativu set- upu a ztráta byla 1 sekundu na kilometr. A po další změně jsme se dostali -tramtadadá - na odstup 1 sekundu na kilometr... Prostě vývoj nula. Ani pozitivní ani negativní. Už jsme opravdu nevěděli, co vymyslet,“ popisuje bezradnost Czech Ford National Týmu Martin Prokop.

Na superrychlých estonských šotolinových RZ posádky dosahovaly vysokých rychlostních průměrů, které přesahovaly hranici 125 km/h, jen stěží česká dvojice hledala místa, kde výslednou ztrátu nabírá. „Když se podíváte na kterýkoli onboard, je to pořád takový kalup, že se to opravdu najít nedá. Valnou většinu času jsme se po trati pohybovali rychlostí 180 – 190 km/h,“ komentuje své dojmy Zdeněk Hrůza, sdílející s Martinem Prokopem kokpit Fordu Fiesta WRC. „Museli jsme si obstarat data Madse Ostberga, abychom neodjížděli s úplně zamotanou hlavou.“

Porovnání ukázalo, že český pilot brzdí na stejných místech, ve stejném okamžiku jako norský jezdec. Jediné v čem se ukázal rozdíl bylo pár kilo tlaku na brzdový pedál. „Mads podle dat brzdu jen polechtal, já byl důraznější. Takže jsou dvě možnosti. Buď mám větší sílu v noze nebo jsem se víc bál,“ už s nadhledem hodnotil Martin Prokop svůj testovací start na estonských tratích. „Snad se nám příčinu v dalších testech odstranit...“

Bude tedy opět platit, že ve Finsku uspěje ten, kdo dokáže odhodit pud sebezáchovy? „Finské tratě jsou rozhodně ty nejvíc ´na srdce´ z celého šampionátu. Pohříchu hranice mezi zahozením strachu a zahozením auta do lesa je tady tenčí než kde jinde. Pokusíme se tu linii najít. A nepřekročit,“ dodává český rallyový pilot Martin Prokop.

-pr-

Další články

Které značky a modely aut jsou v Česku nejprodávanější?

Není tajemstvím, že Češi milují škodovky. Auta značky s českými kořeny jsou doslova na každém rohu. Které další automobilky a modely mají na našem trhu zastání? Podívejte se na žebříček deseti nejprodávanějších automobilových značek a vozů v České republice.

zobrazit článek >

10 rad, jak posílit imunitu na cestách a co nesmí chybět v autolékárničce

Chystáte se na delší cestu autem? Plánujete například dovolenou s dětmi u moře v Chorvatsku a vydáváte se po vlastní ose? Nezapomeňte si s sebou do auta přibalit cestovní lékárničku, která bude obsahovat vše, co by se vám mohlo během cesty a následné dovolené hodit. Abyste na nic nezapomněli, připravili jsme pro vás seznam věcí, co by v ní neměly chybět.

zobrazit článek >

Nejlepší roční období ke koupi auta? Známe odpověď.

Prodej ojetých aut během jara a léta vždy stoupne. Jsou však letní měsíce ty správné ke koupi ojetin? Nebo se vyplatí počkat na chladnější část roku? Známe odpověď.

zobrazit článek >