aktuálně: 1629 uzavírek, 4 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Volf - Takto jsem si Barumku nepředstavoval, ale cíl je o to cennější

2. září 2008

Jirka Volf se o víkendové Barum rally Zlín opět vrátil mezi své kolegy závodníky a pokusil se zařadit i do české špičky po dvouměsíční pauze, způsobené poraněním páteře po havárii v Hustopečích. Jaký byl průběh soutěže vám přináší teamová tisková zpráva z pohledu členů teamu.

Jirko, jak hodnotíš letošní Barum rally?: „Před Barum rally nebylo nic jisté. Vybouchnul hlavní a vedlejší finanční partner. Můj zdravotní stav také nebyl stabilizovaný a já jen věřil, že doktor po CT a RTG Barumku nezarazí. Jeho slova jsem si vzal k srdci a vyjádření ´postupná zátěž´ a ´budete se k tomu muset chovat slušně´ dodržoval jak to jen šlo. Příprava proběhla jak fyzická tak psychická. Přičemž shodit 7kg nabrané váhy po operaci se mě ještě dnes nepovedlo :-). Do prvního dne jsem šel až moc opatrně, na městské super RZ jsme jeli na jistotu, přesto jsem se nevyhnul chybě, v podobě líznutí obrubníku v dobrždění za retardér, naštěstí až v posledním kole, takže ztráta z defektu pneumatiky byla minimální. Sobota se nesla v duchu - opatrná jízda a uvidíme co moje záda vydrží. Bohužel jsme řešili úplně jiné problémy, až do neděle, než zdravotní = TECHNICKĚ. Bilance letošní Barumky je: 3x uložení ramene vytržená z nápravnice, 3x defekt a 1x diferenciál zadní nápravy, který naštěstí kluci rozpoznali v 10té minutě předposledního servisu. Výměna diferenciálu trvala neplánovaných 12minut, a proto jsme 20s inkasovali jako penalizaci. Přesto děkuji mechaniků, že nás vrátili opět do startovního pole. Měl jsem tiché přání se pohybovat v pořadí kopírující minulé roky (10-15místo). Technické problémy a moje opatrnost to ale nedovolovaly. Přesto s 22tým místem absolutně, 8 mezi českými posádkami a 4tým z vozů Mitsubishi N4 nemůžu být spokojen. V dané konkurenci mistrovství světa a technické náročnosti soutěže, která je asi maximálním zatížením jak techniky, tak posádky toto bylo opravdu v dané konstelaci maximum možného,“ přibližuje průběh Jiří Volf.

Jak hodnotí Barumku spolujezdec a jmenovec Jirka Volf - spolujezdec? : „Jsem spokojen, cílem byl cíl a to se povedlo. Vzhledem k technickému stavu jezdce a následné problémy vozu nedovolovaly víc. V autě byla pohodová nálada, úsměvy nejenom na nadšené diváky, ale také na naše výkony v některých zatáčkách, které Jura komentoval slovy: “sorry, ale je přece nutné jezdit také pro diváky, když jich přišlo tolik„. Těším se teď do Příbrami, protože pro Juru je to druhá domácí soutěž, a to slibuje i velikou zábavu, rychlost, nasazení a to je to, proč vlastně závodíme,“ vtipkuje spolujezdec Jirka Volf.

Soutěžní vůz připravuje zlínský APID Mirka Jandíka, který k víkendovému vystoupení Jirky Volfa doplňuje svoje pocity ze soutěže: „Pro náš team je Barum rally domácí podnik, a proto jsme se snažili připravit auta co nejlépe. Bohužel Honza Jelínek odstoupil na banální závadu mechanizmu řazení z velice dobře rozjeté soutěže a Jirku potrápila technika také. Vše se ale dokázalo v servisu vyřešit a musím poděkovat mechanikům, že udrželi Jirkovo auto v závodě,“ líčí situaci Miroslav Jandík.

V současnosti Jirka Volf nemá nic jisté, z důvodů nedostatku finančních zdrojů je ohrožený start na Rally Příbram, a proto Jirka hořečnatě pracuje na sponzorech aby tento start zrealizoval. Jak to dopadne se dozvíte před Rally Příbram.

Volf Media Service

Další články

Jak se nenechat podvést při koupi ojetého vozu?

Může se zdát, že koupě ojetého automobilu je snadná a jednoduchá. Vzhledem k tomu, že se většinou jedná o velký obnos peněz, tak byste správný výběr neměli podcenit. Vyhnete se tak “pokladničce” a jiným problémům v budoucnosti.

zobrazit článek >

13 situací, ve kterých vás povinné ručení neochrání

Povinné ručení chrání řidiče, který způsobil nehodu, před vysokými náhradami škod za zničený majetek nebo podlomené zdraví ostatních účastníků. V některých případech však pojišťovna mnohdy milionové plnění nevyplatí – proč?

zobrazit článek >

Vyplatí se sezónní pojištění na motorku?

Může být přece nefér platit roční poplatek za stroj, který minimálně půl roku stojí v garáži. Podobně přemýšleli i v českých pojišťovnách, které nabízejí pojištění motocyklu jen na sezónu. Zní to výhodně, ale realita je bohužel komplikovanější. 

zobrazit článek >