aktuálně: 41 uzavírek, 24 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Rujbra zradila těsně před cílem převodovka

9. července 2012

Druhá polovina Mediasport.cz Mezinárodního mistrovství ČR odstartovala při osmém ročníku Rally Hustopeče. Hustopeče jsou velmi specifickou soutěží, když se zde jede mnoho šotolinových úseků, nechybí ani atraktivní úseky mezi vinohrady po velmi úzkých a uskákaných silničkách.

Ilustrační foto

Je tomu přesně rok, co spolu poprvé startoval Patrik Rujbr a Richard Nesvadba. Kluci tedy chtěli v Hustopečích zúročit svojí společnou roční práci a taktéž napravit výsledek z nedojetého Krumlova, kdy je zradila převodovka. Mitsubishi posádky KRTZ Racing Teamu bylo připraveno a Patrik s Richardem se mohli vyhrnout do dvanácti rychlostních zkoušek, které pořadatelé pro letošní rok připravili.

V první etapě byly připraveny čtyři rychlostní zkoušky. První dvě se odjely ještě za šera a další dva testy již kompletně za tmy. Konkurence byla i v Hustopečích veliká a na startu nechyběl nikdo, kdo bojuje o pódiové příčky, ba naopak. Kluci zajížděli po celou první etapu časy na hranici první desítky ve třídě 3 a podařil se i jeden osmý čas. To znamenalo desáté místo ve třídě 3 po první etapě. „První etapa byla v pohodě. Jediný dramatický moment jsme zažili těsně před cílem RZ 2, když se nám utrhlo auto. Vyřešil jsem to zatáhnutím ruční brzdy. Autu naštěstí vůbec nic nebylo,“ říká k první etapě Patrik Rujbr.

Především druhá etapa byla velmi náročná, když se přidalo i tradiční velké vedro, které každoročně Hustopeče sužuje. Osm rychlostních zkoušek bylo rozděleno do tří sekcí a hned z rána mohl začít útok na přední příčky. Po prvních čtyřech testech bylo zcela jasné, že Patrik s Richardem svedou tuhý boj o deváté místo ve třídě s Tomášem Růžičkou na Subaru. Růžička měl před rozhodující čtveřicí zkoušek náskok necelých tří vteřin.

Před poslední čtveřicí testů tedy nebylo ještě nic jisté. Růžička nasadil vysoké tempo a jeho náskok v jednu chvíli činil takřka dvanáct sekund. Pak ale zajela posádka KRTZ Racing Teamu pátý čas a zkoušku před cílem bylo vše stále otevřené. Jenže zde opět zklamala technika. Na úplně posledním testu praskl, u jinak velmi dobře fungujícího Mitsubishi, zub na stálém převodu a bylo po soutěži. Na další body do velkého mistráku si tak kluci budou muset znovu počkat.

„Celou dobu jsme se přetahovali s Tomem Růžičkou. Byl to takový náš interní závod. Na předposledním testu jsme stáhli šest sekund a rozhodli jsme se, že zkusíme ukrojit i zbývajících šest sekund a rozhodnout soutěž v náš prospěch. Bohužel, asi 5 kilometrů po startu při dobržďovaní z vysoké rychlosti nevydržela převodovka nasazení a praskl zub. Akorát jsem Tomášovi signalizoval, že už můžou jet v klidu, protože jsme ze hry venku. Jinak máme z Hustopečí dobrý dojem. Taktéž se potvrdilo, že se nám ve velkém mistráku nedaří a o to více se budeme snažit udržet nebo vylepšit naše čtvrté místo ve třídě 3 ve sprintech. Momentálně nás čeká měsíční pauza, kterou využijeme na to, abychom naší Evo X připravili do 100% kondice. Další start nás čeká na konci července v Kostelci nad Orlicí,“ dodává spolujezdec Richard Nesvadba.

Jak již bylo řečeno, tak posádka KRTZ Racing Teamu se znovu přestaví na dalším pokračování sprinterského mistrovství při Matrix Rally Kostelec nad Orlicí, jenž se odehraje poslední červencový víkend.

Ondřej Krajča

Další články

Bezpečně na silnici: Jak správně vybrat kvalitní oblečení na motorku?

Každý zkušený motocyklista ví, že kromě umění ovládat svůj stroj je klíčovým prvkem bezpečnosti na silnici správný výběr oblečení.

zobrazit článek >

Jak může správný výběr motorového oleje ovlivnit výkon a životnost motoru?

Žádné auto bohužel není nesmrtelné a jakmile přijde jeho čas, je nutné ho vyměnit za jiné. Správnou péčí ale můžete životnost svého oblíbeného vozu prodloužit.

zobrazit článek >

Důležité doplňky pro dům a zahradu

Domov a zahrada jsou pro mnohé z nás oázou klidu a pohody. Usilujeme o to, aby se tam cítili komfortně a aby nám tam nic nechybělo. Na co obvykle zapomínáme?

zobrazit článek >