aktuálně: 355 uzavírek, 42 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Opět brzký konec na Pindule

28. srpna 2008

Na letošní Barum rally Zlín si Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem chtěli spravit chuť po loňském zdejším nevydařeném vystoupení, kdy museli odstoupit hned na začátku první etapy po havárii na legendární rychlostní zkoušce Pindula. Bohužel, letos se pro ně na barumce historie opakovala s tím rozdílem, že odstoupení nebylo zapříčiněno havárií, ale technickou závadou motoru.

Do soutěže posádka vstoupila jedenáctým časem na noční městské rychlostní zkoušce, což v silné konkurenci špičky šampionátu IRC s dalšími dvaceti vozy kategorie S2000 znamenalo nadějný vstup do soutěže. Z českých posádek uléhala k odpočinku před hlavní sobotní etapou posádka AK Rallysportu Brno jako čtvrtá.

Bohužel, páteční čas byl jediným, který mohl být Jaromíru Tarabusovi a Danielovi Trunkátovi na jejich domácí soutěži letos zaznamenám. Hned v první rychlostní zkoušce následujícího dne měli posluchači Radia Kiss Publikum, které z vozu živě přenášelo diktát Dana Trunkáta, po roce opět možnost slyšet odstoupení ze závodu v přímém přenosu. Na legendární RZ Pindula totiž došlo k poruše motoru jejich Fiatu Grande Punto S2000 a tím pro Jaromíra a Daniela vrchol letošní sezóny velmi předčasně skončil. Spolujezdci může sloužit ke cti to, že předtím, než pronesl povel k opuštění vozu „A teď rychle ven, kdyby to chtělo hořet,“ stihl se ještě slušně rozloučit s posluchači.

Po dvou nečekaných červencových medailových úspěších na Rally Bohemia a Rallysprintu Kopná tedy znamenala Barum rally pro změnu zklamání. Mírnou kuriozitou je, že k odstoupení došlo pouhé dva kilometry od jezdcova bydliště, takže posádka to 'domů' vskutku neměla daleko. „Samozřejmě jsme zklamaní, že to takto dopadlo, ale bohužel to je rallye a odstoupení pro technickou závadu se občas přihodí,“ konstatuje Jaromír Tarabus.

„Technika nás zradila dříve, než jsme mohli stačit něco předvést. Mezičas na Pindule byl slibný, nicméně v cíli už jsme se bohužel s nikým porovnat nemohli. Jediným pozitivem byl alespoň výkon na noční městské rychlostní zkoušce, který naznačoval, že to pro nás letos mohlo vypadat docela zajímavě,“ ohlíží se za smolnou soutěží Daniel Trunkát a s mírným úsměvem pak dodává: „Co by nás mohlo potěšit je také to, že v kategorii hostesek doprovázejících vůz na startu jsme dle ohlasů patrně patřili ke špičce. Navíc jsme se díky brzkému odstoupení z barumky rozhodli absolvovat i Rally Příbram, kterou jsme původně chtěli vynechat.“

Před soutěží během pátečního shakedownu došlo k 'realizaci' hlavní ceny v minulých týdnech proběhlé Soutěže o svezení s Jaromírem Tarabusem. Pocity výherce Jana Fišery si budete moci v nejbližších dnech pravděpodobně přečíst například na týmových stránkách posádky www.tarabus.cz.

Aleš Holakovský

Další články

7 nejdůležitějších informací o povinném ručení, které musíte znát

Jestliže vlastníte motorové vozidlo, pak máte rovněž sjednáno autopojištění neboli povinné ručení. Víte o něm ale vše? Možná vás překvapí, co vše ovlivňuje jeho cenu, kdy ho nelze uplatnit nebo jak na pojistce ušetřit.

zobrazit článek >

Jaké jsou výhody bezkontaktních plateb v nákladní dopravě?

Pokud se chcete se svou firmou prosadit ve světě logistiky, musíte znát legislativu a mít přehled o veškerých provedených finančních transakcích. Jenže jakým způsobem udržet pod kontrolou platby za mýtné nebo palivo? Vsaďte na bezkontaktní platby.

zobrazit článek >

Možné problémy při sjednávání povinného ručení

Povinné ručení je základem drtivé většiny vozidel. Zřízení tohoto pojištění je úzce svázáno s nákupem nového vozu, občas se ale vyplatí změnit povinné ručení i pro stávající vůz. Jaké nástrahy Vás mohou při sjednávání nového povinného ručení potkat?

zobrazit článek >