aktuálně: 37 uzavírek, 2 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Pech s Mini z Hustopečí přivezl body jen z prvního dne

26. června 2012

Posádka EuroOil-invelt teamu Václav Pech s Petrem Uhlem a vozem MINI John Cooper Works S2000 - 1,6 turbo, vstoupila do Rallye Hustopeče třetím nejrychlejším časem na úvodní rychlostní zkoušce a po celou první etapu tuto pozici neopustila.

Ilustrační foto

„Na místní tratě jsme se těšili, širší úseky střídají úzké a specifické silničky mezi vinicemi. Místy bývá naplaveno bláto nebo písek a vše musíte mít pečlivě zaznamenáno v rozpise. Právě naplaveniny na trati, můžou být nejzáludnější. V noci před startem byla na Jižní Moravě bouřka a i proto vyrazili na trať těsně před prvním průjezdem naši 'špióni' táta s Jardou Palivem, aby vše zkontrolovali. Miník podvozkově fungoval výborně a i když výkonem motoru je stále o něco pomalejší, byla radost s ním na těchto erzetách závodit,“ popisuje Václav Pech.

Ve druhé etapě se Pech s Uhlem soustředili na udržení třetí pozice, která byla za výkonnějšími Fabiemi S2000, továrního Kopeckého a Kresty, maximem. Ztráta na druhého Krestu byla 19 sekund, ale víc než na útok, museli Plzeňané myslet na obranu, před zezadu dotírajícím Tarabusem a Valouškem.

„Tempo bylo opravdu vysoké a i když jsme jeli na hranici možností, myslel jsem že mám vše pod kontrolou a nepouštím se do neúnosného rizika. Bohužel na třetí rychlostce od cíle soutěže jsem špatně odhadl před levotočivou zatáčkou klouzavý asfalt a Miník se začal ve vysoké rychlosti přetáčet do hodin. Zkusil jsem ještě za pomoci ruční brzdy dotočit auto úplně aby zůstalo na silnici, ale trefili jsme levým zadkem strom. I když to byl velký náraz, šlo pokračovat a dojet do cíle vložky a do následného servisu. Po časové ztrátě a důkladné kontrole vozu jsme se ale rozhodli dále nepokračovat, abychom neničili ještě další komponenty. Strašně mě tato chyba mrzí, protože všichni v teamu se snažili udělat pro dobrý výsledek co nejvíc. Každý si asi dovedete představit, kolikrát nám s Petrem ten zlomek vteřiny proběhl a ještě hlavou proběhne než ho trochu vytěsníme,“ popisuje nehodu Václav Pech.

„Jsem rád, že se klukům nic nestalo. Václav není jezdec, který bourá na každé druhé soutěži a zde zjevně odvádíme daň za jízdu na samotném limitu. MINI je bohužel více poškozené než se na prvni pohled zdálo a do Bohemia Rallye je velmi málo času... Uvidíme, zda to budeme schopni stihnout, protože vůz bude muset s nějvětší pravděpodobností do Anglie,“ uvedl generální ředitel společnosti Invelt Ing. Jiří Jirovec.

Teď čekají EuroOil-invelt team dva hektické týdny ve kterých musí Mini Coopera opravit, protože již 12.-14. července se jede Bohemia Rallye v Mladé Boleslavi. Budeme držet palce a už se těšíme při Bohemii na posádku Pech-Uhel.

Media Václav Pech

Další články

Autocamping Rozkoš - prožít dovolenou pestře a v pohodě

Pestrost nabídky ubytování, společenských akcí, turistických možností, poznávacích a sportovních výletů včetně krásných cyklotras, ale i klid k odpočinku, to je dnes téměř neodmyslitelná nabídka k prožití hezké dovolené.

zobrazit článek >

Jaké povinné i nepovinné vybavení je dobré mít ve svém vozu?

Jestliže jezdíte autem, bude dobré, když v něm budete mít umístěné všechny důležité nezbytnosti. Povinná výbava v autě je základ a je stanovena vyhláškou. Nepovinnou výbavu si pak můžete zvolit dle vlastních preferencí. Bohužel se často stává, že řidiči při kontrole zjistí, že nemají kompletní ani výbavu povinnou. Na následujících řádcích se tak na tuto tématiku zaměříme pěkně zblízka.

zobrazit článek >

Proč došlo ke zdražení dálničních známek?

Přečtěte si více o nedávném zdražení dálničních známek. Vysvětlíme vám, jaké jsou nové ceny, proč k navýšení cen došlo a z jakého důvodu byste měli být na pozoru při koupi jednodenní dálniční známky.

zobrazit článek >