aktuálně: 37 uzavírek, 11 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

V Německu se představí nový Focus RS WRC

15. srpna 2008

Nejnovější evoluci Focusu RS WRC představí Ford již o tomto víkendu při startu na Německé rally (14. - 17. srpna). Nástupce vítězného vozu šampionátu značek FIA MS v rally posledních dvou sezon, který nedávno překonal magickou hranici 100 nepřetržitých umístění na bodovaných pozicích, se poprvé představí na první asfaltové soutěži MS od letošního ledna.

Focus RS ve verzi 2008 má upravenou přední část a vylepšený motor. Změna designu oblasti nasávací mřížky odráží podobu čerstvě představené novinky - Focusu RS pro běžný silniční provoz. Nové turbo a kliková hřídel se postarají o širší rozmezí využitelnosti nabízeného výkonu a točivého momentu.

Desátý podnik patnáctidílného kalendáře může být stejně náročný a zrádný, jako úvodní asfaltová soutěž sezony v Monte Carlu. Charakteristika tratí se od přejezdů francouzských Alp příliš neliší. Naopak se přidává neustálá změna povrchu a všudypřítomná hrozba deště. Pro obě posádky týmu BP Ford Abu Dhabi - Mikku Hirvonena / Jarma Lehtinena a Jari-Mattiho Latvalu / Miiku Anttilu - to nebude snadná soutěž.

Základnou Německé rally bude opět historické město Trier nedaleko lucemburských hranic. Rychlostní zkoušky nabídnou tři naprosto rozdílné typy tratí. Hrbolaté úzké silničky v oblasti Moselských vinic budou na programu během první a poslední etapy. Zahrnují rychlejší úseky, prostřídané úzkými zatáčkami silniček, vinoucích se vzhůru a zase dolů mezi hrozny vinné révy. Zatáčky jsou často zarostlé vegetací a jen těžko se tu hledá optimální tempo. Protikladem jsou široké a rychlé úseky v Sársku, které však často vedou lesem a také ony mohou být za nepříznivého počasí velmi zrádné.

Nejdrsnější prověrkou bude ovšem tradičně část rally, vedoucí bývalým vojenským prostorem Baumholder. Cesty, využívané v minulosti americkými tanky, se v celém šampionátu nikde jinde nevyskytují. Rychlý a široký asfalt je v kontrastu s drsným betonem, který bude klást enormní nároky na odolnost pneumatik Pirelli. Masivní betonové zátarasy, známé jako „hinkelsteiny“, sloužily pro udržení tanků ve vytýčené trase. I nadále jsou rozesety přímo u cest a pro jezdce představují v případě jakékoli chyby nebezpečně blízko umístěné překážky. Povrch tratí na Baumholderu je pokryt směsí písku a šotoliny. Za sucha je nesmírně kluzký a za mokra se mění v nepříjemné bláto. Termín asfalt je mnohdy pro tuto část soutěže přinejmenším diskutabilní.

Mikko Hirvonen bude v Německu startovat popáté. Jeho nejlepším výsledkem je prozatím třetí místo z loňského ročníku. „Podmínky na trati jsou při této soutěži určujícím faktorem,“ říká. „Pokud se jede na suchu, je to příjemná soutěž s mnoha rychlými a plynulými erzetami. Když ale zaprší, je to tady ošidné. Většinou se jedná o místní přeháňky a proto je těžké se rozhodnou pro správnou směs pneumatik.“

„První pozice na startu je tady dobrá, i když při asfaltových soutěžích nejsou výhody a nevýhody startovního pořadí tak markantní jako na šotolině. První auta vytahují na asfalt nečistoty z krajnic a to je pro jezdce vzadu nepříjemné. Po rychlé šotolinové soutěži, jako bylo Finsko, je dobré mít možnost si nové podmínky otestovat. Baumholder je vždy drsný a hrbolatý, zatímco moselské erzety jsou rychlé a auto na nich také dost kodrcá,“ dodává osmadvacetiletý Fin.

Jari-Matti Latvala má na svém kontě pět německých startů a v rámci přípravy absolvoval minulý týden úspěšný test. „Mám za sebou dva opravdu dobré dny testů. První den jsem najel 230 kilometrů a druhý 200. Bylo 30°C a jasná obloha, takže doufám, že to bude stejné i při soutěži. Hodně jsem testoval pneumatiky a věřím, že pro tento ročník budu mít lepší nastavení, než pro lednové Monte Carlo. Když se přechází z jednoho povrchu na druhý a zvláště po tak dlouhé době od poslední asfaltové soutěže, je důležité mít možnost testovat a najet co nejvíce kilometrů,“ říká.

„Velkou roli hraje v Německu počasí. Když se jede na mokru, jsou zrádnější rychlé úseky v Sársku. Když je naopak sucho, je to těžší mezi vinicemi. Je tu hodně technických úseků se spoustou úzkých zatáček a na trati jsou vždycky nějaké nečistoty. Pojede tu spousta asfaltových specialistů, ale poslední den v Monte Carlu jsem i já zajel pár dobrých časů. Mým cílem je umístění mezi pětkou nejlepších,“ dodává.

Ford

Další články

Nejkrásnější lokality vedle českých dálnic

Cestování po českých dálnicích nemusí být jen o rutinní jízdě z bodu A do bodu B. I když se na cestách potýkáme s dopravními zácpami a nekonečnými opravami, okolí českých dálnic skrývá množství nádherných a zajímavých míst, která stojí za to objevit.

zobrazit článek >

Ceny benzinu trápí mladé řidiče - cena ropy Brent je klíčovým faktorem

V poslední době se mladí řidiči stále více potýkají s rostoucími cenami benzinu, které značně zatěžují jejich rozpočet. Tento trend není jen výsledkem inflace nebo vládní politiky, ale především výkyvů na globálním trhu s ropou, konkrétně cenou ropy Brent, která má zásadní vliv na konečnou cenu pohonných hmot.

zobrazit článek >

Tipy pro efektivní stěhování: Jak ušetřit čas a peníze?

Stěhování v dynamických městech na realitním trhu s sebou vždy přináší výzvy. Kromě kolísajících nájmů a cen nemovitostí může být velkou výzvou také městská doprava a logistická omezení. V tomto článku se s vámi podělíme o nejlepší tipy a triky, které vám pomohou efektivně a úsporně se přestěhovat v rámci města.

zobrazit článek >