aktuálně: 1630 uzavírek, 3 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Peugeot 207 S2000 Romana Kresta pro "Barumku" už má nový design

13. srpna 2008

Jak jen bude vypadat auto Romana Kresty a Petra Grosse na letošní Barumce? To bylo v posledních týdnech jedno z hlavních témat fanoušků. Design vozů Tescoma Rally Teamu z posledních dvou let totiž vždy poutal velkou pozornost a například předloni prohlásil proslulý britský novinář Martin Holmes, že Krestův stroj je nejhezčí ze všech mitsubishi, které po celém světě kdy viděl. Pro letošní Barum Rally Zlín si Roman vybral Peugeot 207 S2000, nicméně jeho ztvárnění nechal opět na autorovi předchozích návrhů, Ladislavu Škodovi.

Jak se Ladislavu Škodovi povedl letošní ´závodnický kabát´, posuďte sami na obrázcích uložených níže. Posádce i týmu se líbí moc...

Celá stáj Tescoma Rally Team se na vrchol sezony nesmírně těší. Soutěž je součástí stále kvalitnějšího šampionátu IRC, mistrovství Evropy i MMČR. Roman může na domácí půdě získat za jistých okolností titul mistra republiky, ale před startem to nechce příliš rozebírat.

„Já tyhle počty nemám moc rád, nechejme to na samotnou Barumku,“ říká. „V partnerství se společností Tescoma máme ty nejvyšší cíle, stejně jako v minulých dvou letech. Letos bude ve Zlíně opět větší konkurence. Dvaadvacet speciálů kategorie S2000, to je údaj, který hovoří sám za sebe. Kdybychom si vzali pero a ve startovní listině zaškrtávali možné vítěze, já podtrhnu dvanáct jmen.“

Po celou sezonu Roman závodil s Mitsubishi Lancer Evo IX z dílen Charouz Racing Systemu. Při šesti startech s vozem čtyřikrát vyhrál a před závěrečnými soutěžemi MMČR je díky tomu se slušným náskokem v čele šampionátu. „Tato spolupráce byla a je výborná, profesionální. Nicméně v soutěžích IRC je vrcholnou kategorií S2000, a proto jsme si pro Barum Rally Zlín pořídili Peugeot 207 upravený v této specifikaci. Je to stejný vůz, se kterým jsme jeli nedávno v Podkopné Lhotě,“ vypráví Roman, trojnásobný vítěz Barumky.

Kdykoli nahlas přemítá o největší soutěži v zemi, vždy připomene, že v tak našlapané soutěži se neodpouští jediná, sebemenší chyba. „Doufám, že se nám vyhne smůla a my musíme být maximálně soustředěni na svůj výkon,“ říká starou pravdu a vzpomene na loňský ročník, kdy se kvůli defektu ve Slušovicích s Petrem propadli do hloubky startovního pole a pak při famózní stíhací jízdě překonali bezmála sedmdesát posádek, aby skončili čtvrtí.

Petr Chytka, výkonný ředitel společnosti Tescoma a zároveň člověk, který sehrál před třemi lety jednu z nejhlavnějších rolí při vzniku Tescoma Rally Teamu, bere Barum Rally Zlín jako něco naprosto výjimečného.

„Je to opravdový svátek motorsportu a všichni v týmu si moc přejeme, aby se naší posádce podařilo vybojovat umístění, na které má. Naše cíle jsou stejně jako v minulých dvou letech ty nejvyšší,“ vypráví Petr Chytka. „Velmi si také vážíme vstřícnosti společnosti BPA sport marketing a.s., která Romana zastupuje, stejně jako Charouz Racing Systemu, jenž pro Romana precizně připravoval Mitsbushi Lancer Evo IX.“

Martin Straka

Další články

Jak se nenechat podvést při koupi ojetého vozu?

Může se zdát, že koupě ojetého automobilu je snadná a jednoduchá. Vzhledem k tomu, že se většinou jedná o velký obnos peněz, tak byste správný výběr neměli podcenit. Vyhnete se tak “pokladničce” a jiným problémům v budoucnosti.

zobrazit článek >

13 situací, ve kterých vás povinné ručení neochrání

Povinné ručení chrání řidiče, který způsobil nehodu, před vysokými náhradami škod za zničený majetek nebo podlomené zdraví ostatních účastníků. V některých případech však pojišťovna mnohdy milionové plnění nevyplatí – proč?

zobrazit článek >

Vyplatí se sezónní pojištění na motorku?

Může být přece nefér platit roční poplatek za stroj, který minimálně půl roku stojí v garáži. Podobně přemýšleli i v českých pojišťovnách, které nabízejí pojištění motocyklu jen na sezónu. Zní to výhodně, ale realita je bohužel komplikovanější. 

zobrazit článek >