aktuálně: 37 uzavírek, 33 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Petáka čeká přestup ze čtyř kol na tři

30. května 2012

O uplynulém víkendu se posádka Hroch Rally Teamu ve složení Josef Peták a Alena Benešová, startující s vozem Renault Clio R3 zúčastnila dalšího závodu MMČR v rally, který byl zároveň zařazen do druhého ročníku ROPRO Clio R3 Czech Trophy. Českokrumlovská rallye patří dlouhá léta k nejhezčím soutěžím tzv. „velkého“ mistráku.

Jinak tomu nebylo ani v letošním roce. Bohužel jinak vydařenou soutěž zastínila smutná zpráva, která krátce před večerním vyhlášením dorazila k posádkám. Na Malontech při druhém průjezdu havarovala posádka ve složení Petr Pelech a Aleš Zimolka. Dvojice byla převezena do nemocnice, kde spolujezdec bohužel svým zraněním podlehl. „Je nám moc líto, co se na Malontech stalo. Chtěli bychom tímto vyjádřit upřímnou soustrast všem pozůstalým Aleše Zimolky,“ vzkázal za celý Hroch Rally Team Josef Peták.

Příbramská posádka odjížděla do Jižních Čech s cílem navázat na výborný výsledek ze Šumavy, kde prohrála pouze s Petrem Bryndou. „Mrzí mě, že v Krumlově chyběl Petr Brynda, který vyměnil volant za přípravu závodního vozu Honzovi Černému a pak také Lubomír Minařík. I tak se ale nedá říci, že by konkurence byla v Krumlově malá. V rámci ROPRO Clio R3 Czech Trophy se představili například domácí Jirka Trojan, nebo Milan Kneifel a Roman Štefan,“ řekl ke konkurenci příbramský jezdec.

Přesto patřila posádka Peták-Benešová k favoritům ROPRO Clio R3 Czech Trophy. Tuto pozici také naplňovala od samotného úvodu soutěže, kdy si postupně vybudovala dostatečný náskok před svými pronásledovateli. Dvojici Hroch Rally Teamu se dařilo i mezi dvoukolkami, kde jim po úvodní etapě patřilo třetí místo s minimálním odstupem na druhého Emila Trinera.

„Honza Černý opět potvrdil, že patří mezi nejrychlejší jezdce u nás. Počítali jsme ale s tím, že pojede hodně rychle. V první etapě jsme tak sváděli pěkné souboje s dalším příbramským jezdcem Emilem Trinerem. Emil potvrdil, že dvoukolka je zkrátka jeho parketou. My jsme se navíc během páteční etapy nevyvarovali několika chyb. Na Zátoni jsme skočili krátce vedle silnice. Po návratu jsem měl pocit, že jsme udělali defekt, a tak jsem raději zvolnil. Po dojezdu do cíle jsme nakonec zjistili, že byly v disku pouze drny, které jsme nasbírali při zmíněném výletu mimo trať,“ krátce zhodnotil úvodní etapu jezdec Renaultu Clio R3.

Ve druhé etapě si Peták s Benešovou udržovali vedoucí postavení v rámci ROPRO Clio R3 Czech Trophy. Mezi dvoukolkami jim stále patřila třetí příčka. Během prvních sobotních rychlostních zkoušek se bohužel zvětšil rozdíl mezi druhým Trinerem a třetím Petákem. „Emil jel jako za starých časů. Musím před ním smeknout. Předvedl skutečně výtečný výkon,“ nešetřil slovy chvály Peták.

Na umístnění nic nezměnila ani odpolední sekce. Peták s Benešovou tak dokázali suverénně zvítězit v rámci ROPRO Clio R3 Czech Trophy, kde se díky tomuto vítězství posunuli na první místo před Petra Bryndu, který na Krumlově nestartoval. Mezi dvoukolkami obsadila smíšená dvojice třetí místo a ve své třídě skončila na druhém místě za Honzou Černým. Příbramským posádkám se tak v okolí Českého Krumlova dařilo, když obsadili kompletní pódiové umístnění v rámci poháru dvoukolek. „Závod byl hodně náročný. Svým charakterem patří jihočeská soutěž k nejtěžším v českém šampionátu. Rychlé úseky střídají náročné pasáže s uskákaným asfaltem. Je tady hodně důležité nastavení vozu. Snažili jsme se laborovat v průběhu soutěže s nastavením podvozku. Bohužel změny nevedly ke zlepšení, a tak jsme se nakonec stejně vrátili k původnímu nastavení, se kterým jsme absolvovali šumavskou soutěž. Ve druhé etapě jsme navíc na Malontech udělali defekt pneumatiky. Naštěstí pneumatika ucházela pomalu, a tak jsme s prázdnou absolvovali pouze závěrečný kilometr. Jinak Clio fungovalo výborně a velký dík tak patří mechanikům Hroch Rally Teamu,“ shrnul soutěž vedoucí jezdec ROPRO Clio R3 Czech Trophy.

Dalším závodem Josefa Petáka a Aleny Benešové bude Rally Hustopeče. Mezitím ale příbramský jezdec zavzpomíná na časy minulé, kdy úspěšně závodil na sajdkáře. V Kramolíně se totiž příští víkend uskuteční další závod mistrovství světa v sajdkárkrosu. „Ve spolupráci s pořadateli kramolínského závodu jsme se rozhodli uskutečnit vložený závod veteránů, kde nebudu chybět ani já se svým spolujezdcem Petrem Lundákem. Chtěli bychom tak pozvat všechny příznivce motoristického a motocyklového sportu příští víkend do Kramolína, kde se uskuteční nejen závod mistrovství světa, ale i tento vložený závod, kde se nám nakonec podařilo zajistit pestré startovní pole. Kromě řady zvučných jmen nejen z České republiky, ale i ze zahraničí se nám podařilo zajistit start čtyřnásobného světového šampióna Hansi Bächtolda ze Švýcarska, který bude startovat na svém světově známém stroji EML-JUMBO. Mě s Petrem budou moct diváci vidět na dvouválcové Kawasaki 1000, na které jezdil v letech 1984-85 můj strýc Jaroslav Peták, který startoval za německý tým Kawasaki Umbach,“ uzavřel příbramský Pepa Peták. Přijeďte všichni fandit!

Marek Felt

Další články

Elektrokoloběžka: Jak na bezpečnou jízdu? Takhle předejdete nehodám a pokutám

Oblíbenost elektrokoloběžek stoupá. Není divu, představují rychlý, ekologický a pohodlný způsob transportu. Když navíc využíváte městské sdílené koloběžky, nevyjde vás to příliš draho. Znáte ale pravidla upravující jízdu na koloběžce? Víte, kde s ní smíte a nesmíte jezdit? Pojďme se nato podívat.

zobrazit článek >

Co je VIN kód auta a kdy se vám může hodit?

Každé vozidlo má svůj VIN kód. Jedná se o jedinečný 17místný mezinárodní kód, který dané vozidlo identifikuje a můžete si podle něj ověřit jeho historii. Nebo vám pomůže prověřit stav tachometru.

zobrazit článek >

Dacia Duster 2024: SUV, které vás překvapí

Když se řekne Dacia Duster, možná si představíte nenápadné auto, ale tato nová verze 2024 přináší víc, než byste čekali.

zobrazit článek >